Ga naar inhoud

welke biks?


coonnijn

Aanbevolen berichten

Ik voer mijn konijnen Science Selective als biks, dit is wel een beetje duur.

Hope Farms is ook een goede optie. Ik geef ze verschillende soorten hooi,

van Barn-I en van Vita Kraft. Hier hebben ze bijna geen andere opties :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Science Selective en Hope Farms wordt, vooral als je dat aan meerdere konijnen geeft, erg prijzig.

Gewone korrels die je in de dierenwinkel meestal moet scheppen zijn ook prima. Geef geen gemengd voer, veel konijnen gaan selectief eten en eten alleen de lekkere dingen (met veel suikers) eruit en laten de gezonde biks liggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Science Selective en Hope Farms wordt, vooral als je dat aan meerdere konijnen geeft, erg prijzig.

Als je de grote zakken van 15 kilo kunt kopen dan valt hope farm best mee.

Ik voer mijn konijnen hope farm biks en het hooi is meestal van puik. Het alpenweidehooi van vitakraft vinden ze ook erg lekker, maar dat heeft de dierenwinkel hier niet meer. Voor kruidenhooi halen ze hier hun neus op, terwijl andere konijnen dat heerlijk vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hope Farms in grote zakken is echt niet zo duur hoor, voor 15kg betaal ik 14 euro. Een zak van 3kg is echter bijna 7 euro, dus dat is nogal een verschil.

Overigens houd ik niet zo van het zomaar scheppen in dierenwinkels, omdat je dan meestal niet precies weet wat er in het voer zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het goed voer is dan vind ik het niet erg er iets meer voor te geven hoor als dit andere kosten uitspaard, dan heb ik het er voor over

en scheppen uit de bakken bij bij pl doe ik nooit meer

jaren wel meer dan 10 had ik konijnenvoer geschept en thuis na een aantal dagen kropen de maden eruit jakk

en je weet nooit hoe oud het voer is want ze gooien steeds nw voer bij

dus dat doe ik nooit meer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klinkt inderdaad niet zo fris :beurk: Ik weet niet hoeveel konijnen je hebt, maar met grote zakken kan je toch een tijdje ermee door. Van Sience Selective moet je sowieso minder geven dan de 25 gram per kilo (volwassen)lichaamsgewicht. Dan ligt de richtlijn op 10 á 15 gram. Als je ergens in zakken de korrels kunt vinden die Lieke eerder liet zien, is dat ook een prima optie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klinkt inderdaad niet zo fris :beurk: Ik weet niet hoeveel konijnen je hebt, maar met grote zakken kan je toch een tijdje ermee door. Van Sience Selective moet je sowieso minder geven dan de 25 gram per kilo (volwassen)lichaamsgewicht. Dan ligt de richtlijn op 10 á 15 gram. Als je ergens in zakken de korrels kunt vinden die Lieke eerder liet zien, is dat ook een prima optie.

ik heb ze nog niet maar ik krijg twee teddy dwergjes

nog jonkies over anderhalve week mogen ze weg

Link naar reactie
Delen op andere sites

toch vind ik 80 euro nog erg duur.. ons vorige gemengde voer was 20 euro voor 20 kg... maarja, dat moet je er voor over hebben (ookal hoef ik niks zelf te betalen :P)

en dan zie je dus dat Hope farm niet duurder hoeft te zijn, er was laatst ook al een topic waar hf en gemengd voer even duur bleken te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .