Ga naar inhoud

Bolletje overleden, is of was het besmettelijk


Cynthiaaapje

Aanbevolen berichten

Ik heb een triest bericht, toen wij vanmiddag bij ons hok aan kwamen zag ik dat mijn lieve kleine Bolletje dood in haar hokje lag, en die arme Banjer zat naast haar..

Ze lag er ook niet echt normaal bij lijfje gestrekt, beentjes naast elkaar gestrekt onderuit en haar koppie helemaal naar achter op haar rug.

Verder was haar borst opgezwollen en had ze nog wel heldere oogjes en schone oortjes.

Remon en ik hebben dus alles met detol ontsmet en het hele hok verschoont en zijn met Bolletje naar mijn opa een fokker toe gegaan. (haar fokker) Die zijn dat het waarschijnlijk nekkramp was, nu wil ik graag weten is het besmettelijk, wat kan ik doen om haar vriendje en Remon zn konijnen te beschremen?

Daarnaast wil ik nog wel even melden dat Bolletje al een zwak konijntje was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nekkramp ??

Jah...eh....betwijfel het..Nog nooit van gehoord bij konijnen..

Nekkramp zal net als bij mensen aangetoont moeten worden door bloedonderzoek..

Wat het wel is geweest ?

Kan veel zijn..Gas, verstopping, hartfalen...

Een vriendinnetje..Een vriendinnetje verliezen kan best stress veroorzaken en een nieuwe koppeling doet dat ook..

Zou het één niet te snel laten volgen op het ander, ook omdat je niet weet of je overleden konijn iets mankeerde dat misschien besmettelijk is/was..

Zou even een paar dagen je overgebleven konijn goed in de gaten houden wat gedrag, keutelen, eten en drinken betreft....

Link naar reactie
Delen op andere sites

ZaZa ik weet het ook niet.. Wil Bolletje niet meer laten onderzoeken, ze liep namelijk gisteravond al helemaal leeg qua vocht uit alle gaten enz..

Maar het kan dus veel zijn geweest.. Ik ga zo wie zo vandaag even langs de opvang ook even info opdoen enz en als er een lieve leuke voedster zit die reserveren en even wachten hoe Banjer het doet, of hij dus zichzelf is, of hij drinkt eet en keutelt..

Heb gister trouwens ook hele hok direct schoongemaakt en ontsmet met Dettol..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje zeg.. wat erg :(

Je zou wel kunnen informeren bij de opvang.. maar zou er wel eventjes de tijd voor nemen...

Niet alleen voor jezelf, maar ook voor je konijntje..

En inderdaad wat Zaza zegt... je weet niet wat het geweest is... ik zou eventjes aankijken hoe Banjer reageerd...

Heel veel sterkte!

Link naar reactie
Delen op andere sites

nekkramp/hersenvliesontsteking bij en konijn kan zeker! Het konijn van een vriendin heeft het ook gehad. Maar die was echt heel ziek. Ik begrijp uit je verhaal dat bolletje nog niet ziek was.

Maar wat de houding betreft: als een konijn in de winkel overlijd ligt hij ook wel eens zo. Heb laatst zien gebeuren dat een konijntje dood ging (geen prettig gezicht.hij had een flinke verstopping, was helaas niet meer te redden. Hebben hem toen op een rustig plekje gelegd) vlak voor ze overlijden hebben ze een paar stuipen waardoor ze in zo'n houding komen te liggen. Misschien dat bolletje zo aan de vreemde houding komt.

Het blijft triest om je konijntje zo te moeten vinden. Sterkte

Link naar reactie
Delen op andere sites

het konijntje was al bijna dood en zou naar verwachting heel snel gaan.( hij had al een onregelmatige ademhaling met pauzes) dus voordat er een da zou zijn zou hij waarsch. Al dood zijn

Ik heb getwijfeld of ik mijn verhaal zou vertellen omdat ik zo'n reactie al verwachtte omdat een dierenwinkel volgens julie bij voorbaat slecht is voor zn dieren, maar heb besloten het wel te vertellen omdat het misschien een geruststelling kan zijn over bolletje. En ik geloof niet dat een fokker wel zn zieke beestjes netjes met een spuitje uit zn lijden verlost

Link naar reactie
Delen op andere sites

stertke met dit verlies Cynthiaaapje!

ik zou wel even wachten met een nieuw konijntje, en ik zou ook even bij een DA gaan vragen welke ziekte het mogelijk is geweest, en hoe lang de incubatietijd daarvan is. Want stel dat Banjer besmet is en hij pas over 2 weken symptomen krijgt, dan is het natuurlijk niet goed als je er dan al een nieuw konijntje bij hebt en die ook besmet raakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het konijntje was al bijna dood en zou naar verwachting heel snel gaan.( hij had al een onregelmatige ademhaling met pauzes) dus voordat er een da zou zijn zou hij waarsch. Al dood zijn

Ik heb getwijfeld of ik mijn verhaal zou vertellen omdat ik zo'n reactie al verwachtte omdat een dierenwinkel volgens julie bij voorbaat slecht is voor zn dieren, maar heb besloten het wel te vertellen omdat het misschien een geruststelling kan zijn over bolletje. En ik geloof niet dat een fokker wel zn zieke beestjes netjes met een spuitje uit zn lijden verlost

Nou ik doe dat toevallig wel ik laat een best niet lijden!

En een darm verstopping duurt wel 6 dagen dat vind ik dat jullie dat dier hebben laten lijden........maar dat is mijn mening.

Een fokker zal z'n dier uit zijn lijden verlossen hoe dan ook.

tegen woordig kan een darm verstopping goed verholpen worden als je er maar informatie over zoekt en een juiste da treft.

Maar het is maar een konijn zeggen velen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben net bij de opvang geweest en heb naar mn schoonmoeder gebeld hoe het is met Banjer en Remon zn konijnen. Volgens haar ging alles zn gewone gangetje.. Gelukkig maar.

Bij de opvang zaten wel leuke konijnen, maar niet iets voor Banjer en mij.. Ook wacht ik nog zo wie zo een weekje of Banjer niet symptomen van iets gaat vertonen.

Bij de opvang zeiden ze ook van wacht nog maar even een weekje en even met Banjer aan kijken enz.. Of hij nog normaal doet enz..

Bolletje had verder chronische snot, maar ik denk niet dat ze daar aan is overleden, ze wist precies wat ze wel en niet kon doen.

En Bunny Ranch Chanty nee ik heb niet een heel jong konijn bij een gecastreerde ram gezet. Bolletje was van vorig jaar september en Banjer van dit jaar januari.

Iedereen ook nog even bedankt..

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat triest allemaal, ik hoop voor je dat het goed blijft gaan met Banjer. Ik raad je toch wel aan dat als je inderdaad een weekje of wat gewacht hebt, een vriendinnetje gaat zoeken. Ik heb zelf te lang gewacht na het overlijden, van Babs, dat Bobbie bijna een jaar ziek is geweest (begonnen door een verminderde weerstand) en dat kan ze goed van het zielige alleen gevoel zijn geweest. Toen ze 2 maanden geleden liet zien dat ze redelijk goed was hebben we een vriendje gehaald, en je moet haar nu eens zien!!!!!!!!!!!!!!Zo goed is ze opgeknapt. Dus wacht niet al te lang, hij zal haar missen, maar snel zichzelf weer prettig voelen met een maatje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind dat Banjer voor mij gaat.. Als hij mij aangeeft dat hij een vriendinnetje nodig heeft (wat ie nu al lichtelijk doet) ga ik voor hem op zoek (waar ik ook al mee bezig ben) wel zit Bolletje nog steeds in mn achter hoofd en het konijntje waar ik stiekum al verliefd op was is nog wat jong.. Ze is 9 juli 8 week.. Het is niet de bedoeling dat ik haar direct ga koppelen omdat ik vind dat ze zelf ook wenningstijd nodig heeft als ze bij ons komt wonen..

Het licht aan de ontwikkeling van dat konijntje en aan Banjer zn gevoel.. Banjer is gelukkig niet al te dominant.. Maar goed.. Dat zien we allemaal nog wel even..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .