Ga naar inhoud

Alleen SS en HopeFarms?!


Johanna9

Aanbevolen berichten

hallo,

binnenkort ga ik overstappen op 'goed' voer!:party: maar... heb je alleen hopefarms en SS?! want mijn vader neemt meestal zo'n 10 kg zak... en volgensmijn zijn die er niet bij HopeFarms en SS... en weet iemand anders nog andere 'goede' maeren voer???

wie, o wie heeft er tips???

Johanna

Link naar reactie
Delen op andere sites

In De Meern zit ook een diervoeders, maar ik weet niet of hun grote zakken hopefarms verkopen. Zelf haal ik daar altijd wel een zak beukensnippers van 20kg.

Op internet zou ik zoiezo geen voer bestellen, meestal ben je dan een vermogen aan verzendkosten kwijt, nouja dat vermogen is ook wel overdreven natuurlijk :P haha.

Bij dierenartsen verkopen ze ook SS, ook in grote zakken. In iedergeval wel bij mijn dierenarts in Utrecht (Wilhelmina Park)

aangepast door chantal1987
Link naar reactie
Delen op andere sites

nou.... we hebben u ConaCorns gemengd voer met heeeeel vel dikmakertjes! en Flap eet die als eerste op...

Je hebt ook Cona Corns alleen biks, want die heb ik (volgens mij) ook!

En hier bij t tuincentrum verkopen ze ook grote zakken Hope Farms

Link naar reactie
Delen op andere sites

oh :P maar in ieder geval: waarschijnlijk gaan we het voer dit weekend nog kopen :D dat wordt waarschijnlijk de SS, maar voor mijn vader maakt de prijs (vast) niet uit :whistle2: mijn ouders vinden dat ik verantwoordelijk moet zijn voor me nijntes, en dat ik goed voor ze moet zorgen, daar hoort ook goed voer bij :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

oh :P maar in ieder geval: waarschijnlijk gaan we het voer dit weekend nog kopen :D dat wordt waarschijnlijk de SS, maar voor mijn vader maakt de prijs (vast) niet uit :whistle2: mijn ouders vinden dat ik verantwoordelijk moet zijn voor me nijntes, en dat ik goed voor ze moet zorgen, daar hoort ook goed voer bij :P

Wat goed van je ouders :yes:

Jouw verantwoordelijkheid bijbrengen door op een verantwoordelijke manier voor je konijnen te zorgen.

Je konijnen gaan vast blij zijn en het goed doen op SS.

Maar zoals Dollie al zegt, wel rustig overstappen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan komt alles wel goed hoor!

Met mijn ram wilde ik dus ook rustig overstappen (hij kreeg bij de vorige eigenaar van die dunnere biksjes, zijn opzich ook niet slecht, maar wilde hem ook op SS net als mijn voedster), ik netjes rustig eerst opbouwen, maar na de 1e keer SS erbij geven, at hij zijn oude brokjes al niet meer haha!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Johanna, waar je best nog even rekening mee houd, is dat konijnen meestal minder nodig hebben van SS dan van ander voer.

Dus eigenlijk kan je best je konijnen eens wegen en dan kijken hoeveel SS je ze moet geven. Dat kan je dan op een bekertje aftekenen en dan kan je ze elke dag die hoeveelheid geven.

Anders heb je kans dat je je konijnen binnenkort kan rollen... (Oké beetje overdreven :whistle2:....maar dikke konijnen zijn zeker niet gezond).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mochten ze niet op een keukenweegschaal passen, kun je ook eens met en zonder konijn op de weegschaal gaan staan en dan hoeveel jij alleen weegt aftrekken van hoeveel je met konijn weegt. (Dus bijv. jij en Flapje wegen 42 kg en jij alleen 40, dan is Flapje dus 2 kg..)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .