Ga naar inhoud

"harde afscheiding langs de vulva".


boukje

Aanbevolen berichten

Ik ben benieuwd of iemand van jullie dit ook al eens heeft gehad bij een konijn. Ons konijn heeft sinds een jaar last van afscheiding langs/uit de vulva. Ze is regelmatig bij de dierenarts geweest, maar ook hij weet niet waarom ze dit heeft. Ze heeft geen baarmoeder meer, dus die kan niet ontstoken zijn. Ik maak haar nu om de dag schoon met babyolie daar rondom, is erg gevoelig die huid, als ik iets te hard zo'n korstje los maak, bloed het al. Verder smeer ik het daarna in met vaseline. Ik hoop iets van jullie te horen/lezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoewel een DA dat volgens mij wel zou moeten herkennen als het dat is: zou het niet de afscheiding van de geurklieren kunnen zijn? Die zitten nl. links en rechts van het geslachtsdeel. Ik heb het bij Nijn ook wel eens gezien (dat is dan wel een ram, maar dat is bij voedsters en rammen hetzelfde), dat er een hard korstje op zit, ook wel eens in de buurt van zijn geslachtsdelen. Ruikt het heel sterk, indringend?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zou best eens kunnen, dat het van de geurklieren is. Het ruikt id enorm sterk, soms zo erg dat ik er zelf een misselijk gevoel van krijg, en het is gelig van kleur en is na een dag, een lichtbruin, hard prutje. AL ik dat niet schoon maak wordt het zo vies. Ik heb haar vorig jaar zo ziek mee gemaakt, en de da dacht dat dat allemaal daarvandaan kwam, had het toen zelfs behandeld als syffilis, maar dat was het achteraf dan ook weer niet. Maar ze heeft ook een schilferige huid op haar rug en ook dat hou ik nu goed in de gaten, misschien was een het combinatie van allebei. Ik weet het ook niet goed, maken jullie die geurklieren ook schoon, of laten jullie dat zo zitten??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .