Ga naar inhoud

Vandaag castratie Bolt.


biancka

Aanbevolen berichten

Hè, vervelend, hoop dat ie snel gaat eten en keutelen!! Ik zou ook zeker zijn groenvoer niet weghalen, zodra ze niet helemaal lekker zijn laten ze hier de biks staan, Indy at na het weghalen van zijn haakjes eerst ook alleen groente, biks kwam pas de volgende dag weer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een update :)

Bolt heeft vanmiddag rond een uur of 13.30 gekeutelt !!! :) Wat een opluchting om die kleine keutels te zien. Ik ben niet naar de DA geweest. Toen ik afbelde vroeg ik wat ze ervan vonden en het enige wat ze nog graag wilde zien was dat Bolt biks & hooi ging eten. Dat heb ik anderhalf uur geleden ververst en ja hoor, meneer stortte zich op het hooi en hij heeft biks gegeten uit de hand van mijn man :) Ik ga straks weer nieuwe hooithee zetten, water verversen en dan kan Bolt er weer tegen.

We houden Bolt nog een paar nachtjes binnen. De ren is nog niet af maar als het goed is komt mijn vader die morgen afmaken. Ik denk dat zaterdag dan de dag word dat Bolt weer naar buiten gaat en de ren kan verkennen.

Kan hij dan al wel van het trapje af ivm de wond? Volgens mij is die niet al te groot maar ik wil niet dat het natuurlijk openbarst ofzo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb alles gelezen! Superfijn dat het zo goed verlopen is!!! Eigenlijk best knap van hem, eerst zit hij ineens in een andere omgeving, dan naar de DA die iets gemeens met hem doet, en dan weer in zijn hokje op een theedoek hihi!

Je verzorgt je konijnen super, als iedereen zo zou zijn ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb alles gelezen! Superfijn dat het zo goed verlopen is!!! Eigenlijk best knap van hem, eerst zit hij ineens in een andere omgeving, dan naar de DA die iets gemeens met hem doet, en dan weer in zijn hokje op een theedoek hihi!

Je verzorgt je konijnen super, als iedereen zo zou zijn ;)

Daar had ik het straks ook nog over met mijn man. We hadden Bolt eigenlijk Bikkel moeten noemen (nog aan zoonlief voorgesteld maar dat vond hij geen goed plan :lol:). Ik weet ook niet hoelang Bolt al bij de kinderboerderij was maar hij heeft al heel wat meegemaakt in zijn jonge leventje. Over een paar weken koppelen met Macksie en dan hopen we maar dat ze nog lang & gelukkig leven samen.

Heb ook besloten dat we Macksie binnen nu en 3 maandjes laten castreren. Ik denk als ze zo'n 6 maanden oud is. Gaan we even voor sparen aangezien dat een aanzienlijk bedrag is maar volgens mij is het wel het beste voor haar. Nog eventjes goed over lezen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over voedster castraties kan je ook veel lezen op BB.. Ik weet toevallig dat de voedster van Kiwi onlangs gecastreerd is en ik ben nu ook bezig met mijn eigen topic-verslag van Nijn... De eerste keutel ligt in de ren!! :D jipiiee! Nu eten eten eten!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet toevallig dat de voedster van Kiwi onlangs gecastreerd is

En ik heb er een redelijk gedetailleerd verslag van bijgehouden, is misschien wel handig als het bij jou ook zo ver is (ik was bijvoorbeeld ook heel ongerust toen Nijn maar niet keutelde, het is wel fijn als je dan ziet dat het bij anderen net zo verlopen is).

Fijn Nijnie, dat het bij jou ook zo goed gaat! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat geweldig met Bolt. Keutels overal in zijn hok (straks weer even schoonmaken), hij plast goed, eet weer gewoon biks & hooi :) Ben heel erg blij dat het zo goed gaat met hem. Hij drinkt alleen nog van zijn hooithee. Hoezo verwend ! :lol: Ik vind het prima, als hij maar drinkt.

Zometeen een afspraak maken om zijn hechtingen te laten verwijderen en even cragen of ze hem dan gelijk kunnen inenten. Hebben we dat ook gehad. Macksie gaat voor de koppeling ook nog naar de DA voor haar inenting dus dan is het handig als Bolt zijn inenting ook gehad heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat goed om te horen Biancka! Met Nijn gaat het nu gelukkig beter, ben nu eindelijk zelf ook wat rustiger hihi :$

Het hooi gaat er ook weer in en de groente/kruiden bevallen haar wel! Uiteindelijk is ze toch bezweken voor de banaan (waar ik de pijnstilling tussen ahd gedaan ;)) dus dat is op deze manier toch gelukt. En ook het keutelen komt weer op gang, zullen we een feestje vieren?! (zodra Nijn dan verder de goede kant op blijft gaan ;))

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is me reuze meegevallen. Misschien komt dat ook omdat de castratie bij een rammetje veel minder intensief is dan bij een voedstertje. Het is nu bijna 48 uur geleden dat Bolt gecastreerd is en ik merk er niet zoveel meer van :) Hij gooit de hele boel weer om in z'n binnenhok en ik gaf hem net een speeltje en die vloog ook gelijk in de lucht. :lol:

Net de DA gebeld voor een afspraak. Ik mag 1 juli met Macksie & Bolt die kant op. Ze krijgen dan allebei een inenting en bij Bolt worden de hechtingen verwijderd. Dan ook maar eens vragen wat de kosten zijn voor een castratie van een voedstertje. Zal wel schrikken zijn :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

bij Nijn zijn het ook oplos-hechtingen, ze is ook van binnenuit gehecht zegmaar.. Maar elke DA doet dat anders! En zal ook natuurlijk verschillen voor een rammetje en een voedstertje...

Wat betreft de prijzen voor castratie van een voedster, gewoon wat rondvragen en gaan voro waar je het beste gevoel bij hebt! Ik had voor Nijn eerst een afspraak bij een andere kliniek die was 193 EU (echt de hoofdprijs dus) ben uiteindelijk met rondbellen en via bb terechtgekomen bij een andere DA in Haarlem, iets verder rijden voor mij (halfuurtje) maar goede en sympathieke DA en was nu all in (+ nageltjes + extra spuitjes voor dwangvoeren) 141 EU kwijt....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben er nog niet over uit of Bolt wel of niet blind is. Het kan ook zijn geweest dat hij gewoon duf was van de narcose (en hij had een zalfje in zijn ogen gekregen. Misschien had hij daar wel last van).

Ik vraag gewoon aan de DA of hij even naar Bolt zijn oogjes kan kijken als ik er ben. Lijkt mij dat hij zo kan zien of Bolt blind is of niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .