Ga naar inhoud

Vandaag castratie Bolt.


biancka

Aanbevolen berichten

Over een kwartiertje gaan we naar de DA om Bolt weg te brengen. Ik heb hem net nog even wat lekkers gegeven en hoop maar dat alles goed gaat. De DA gaat zijn urine ook nog even nakijken omdat dat een soort van roestkleur heeft. Volgens de DA hebben sommige konijnen dat maar voor de zekerheid toch even checken om zeker te weten dat hij geen blaasontsteking heeft.

Zodra ik meer heb gehoord zal ik hier een update plaatsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bolt is weer thuis. Alles is goedgegaan en nu moet ik hem goed in de gaten gaan houden of hij goed bijkomt etc :)

Hier twee foto's van de patient:

biancka-5278-albums-bolt-picture13348-patient-bolt-alles-goedgegaan-moet-goed-de-gaten-gaan-houden-goed-bijkomt-etc.jpg

biancka-5278-albums-bolt-picture13349-patient-bolt-alles-goedgegaan-moet-goed-de-gaten-gaan-houden-goed-bijkomt-etc.jpg

In zin binnenhok ligt een fleecedeken met daarover heen twee theedoeken. Verder nog een warme kruik voor als hij daar tegenaan wil liggen en de rest staat zoals het gisteren ook stond. Wel de hooibal een stukje lager gehangen en ook het waterflesje. Ik ga hem nu goed in de gaten houden :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het ook erg fijn. Hij hangt al met z'n neusje boven zijn biks dus ik denk dat het eten niet al te lang laat wachten. Hij begon te knagen aan het 'truitje' wat om de kruik heenzat dus die heb ik maar even gelijk weggehaald.

Hij rolt nog een beetje om van de narcose. Hij is pas om 14.30 uur geholpen en dus al redelijk snel daarna thuis. Geen pijnstilling meegekregen. Hij heeft een spuitje gekregen die tot morgenavond werkt. Ik ga vanavond op de bank liggen zodat ik 'm in de gaten kan houden :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De nacht is redelijk goed verlopen. Op een gegeven moment lag hij te slapen maar ik vertrouwde het niet :lol:. Schrok me echt een hoedje maar toen ik dichterbij kwam gingen z'n oogjes een beetje open en toen was ik hartstikke opgelucht. haha

Verder heeft hij wat meer van zijn groenvoer gegeten en zag ik ook dat hij van de hooithee gedronken had.

Ik ga zo nog wel even de DA bellen. Hij heeft netjes in zijn toilet geplast maar ik zie nog geen keutels en daar maak ik me zorgen om dus maar even een telefoontje naar de DA. Kan nooit geen kwaad en misschien moeten we Bolt wel iets van medicatie gaan geven. Ik moet zowiezo de DA ook nog over iets anders spreken want ik heb het vermoeden dat Bolt blind is. Hij reageert niet als ik met mijn handen langs zijn oogjes zwaai en het zou ook verklaren waarom hij zo schrikkerig is. We zullen Bolt niet minder lief vinden als hij blind blijkt te zijn maar ik vraag me dan wel af of een koppeling met Macksie zal lukken etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net de DA al gebeld. We hebben om 16.40 een afspraak staan. Ik moet nu even het groenvoer uit zijn hok halen en zorgen dat er alleen biks staat. Dat moet hij volgens de DA nu echt gaan eten en hij moet nu toch ook echt gaan keutelen. Is dat allemaal niet het geval dan dus om 16.40 even naar de DA en dan gaat ze gelijk naar zijn oogjes kijken. Ze had gisteren in ieder geval niks gemerkt van eventuele blindheid. Ze zei ook dat Bolt nog een beetje uit zijn doen kan zijn en daardoor niet op alles reageert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net de DA al gebeld. We hebben om 16.40 een afspraak staan. Ik moet nu even het groenvoer uit zijn hok halen en zorgen dat er alleen biks staat. Dat moet hij volgens de DA nu echt gaan eten en hij moet nu toch ook echt gaan keutelen. Is dat allemaal niet het geval dan dus om 16.40 even naar de DA en dan gaat ze gelijk naar zijn oogjes kijken. Ze had gisteren in ieder geval niks gemerkt van eventuele blindheid. Ze zei ook dat Bolt nog een beetje uit zijn doen kan zijn en daardoor niet op alles reageert.

Hier ben ik het niet helemaal mee eens... (wat denken andere hier van?)

Een konijn zal als hij ziek is geweest of onder narcose is geweest altijd eerst hooi en groenvoer gaan eten, biks kan een paar dagen duren en is perfect normaal....

Ik zou dus zeker zijn groenvoer niet wegnemen, want dan kan hij stoppen met eten...

Als hij groenvoer eet, laat hem dan maar lekker eten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er niet echt verstand van, maar ik weet wel dat na de castratie van Nijn lang duurde voor ze weer gewone biksjes ging eten. Eerst een paar likjes Olvarit en een paar hapjes van een bikspapje, toen peterselie en een paar sprietjes hooi, en pas veel later droge brokjes. Ik zou ook gewoon geven waar hij trek in heeft, alles wat hij eet is meegenomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn ex-ram ging ook pas na 2 dagen biks eten. Ik was blij dat hij peterselie, witlof en hooi at. Keutelen deed hij de eerste 24 uur bijna niet. Dat vond ik toen best eng maar anderszins wel te begrijpen hij eet normaal natuurlijk veel en dus met weinig eten ook weinig keutels. Ik heb hem geen dwangvoer gegeven. Ik heb dus wel gezorgd dat hij groenvoer at en hooi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk ook dat ik zijn lievelingseten zou voorschotelen.

Maar buiten dat: veel beterschap voor Bolt! Hoop dat hij snel weer lekker vrolijk rondhuppelt en dat hij en Macksie straks een droomkoppeltje zullen vormen!

(Ik ben een beetje verliefd op Bolt, hij heeft zo'n eigenwijs koppie!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal zo nog eens proberen of hij wat groenvoer wil. Hij is echt lekker eigenwijs. Ik hou biks voor zijn neus en dat pakt hij dan wel en hij gooit het gewoon weg :lol: Wortelloof en basilicum daarentegen gaan er wel in.

Ik ga vanmiddag zowiezo even naar de DA als hij nog niet gekeutelt heeft. Is toch erg belangrijk dat dat binnen 24 uur gaat gebeuren en als hij om 16.30 nog niet heeft gekeutelt dan is het al 26 uur nadat hij gecastreerd is en ik wil geen risico's nemen. Verder wil de DA ook even checken of hij dus blind is.

Wij zijn ook hartstikke verliefd op Bolt. Het is een heerlijk mannetje met een eigen willetje en Macksie is hartstikke relaxt dus ben nog steeds erg benieuwd hoe de koppeling gaat verlopen maar dat zien we 4/5 juli wel :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja geef hem wat ie lekker vind, hooi en groente zijn belangrijker dan biks. Drinkt hij wel?

Balen zeg dat ie niet keutelt, want voor de rest klinkt het goed.

Normaal kun je aan de buik voelen of ie vol is, maar ja na zo'n castratie....

Veel beterschap! En wat is het toch een leukerd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .