Ga naar inhoud

apart eet gedrag ineens..


Boefje

Aanbevolen berichten

Mijn konijntjes lusten hun biks niet meer zo graag sinds iets meer dan een week. Mijn eerste konijntje Boefje die kreeg best veel biks, maar ze is in de groei. Jong beestje. Maar toen ik Bailey uit de opvang haalde werd mij daar verteld dat Bailey heel weinig biks kreeg en dat ik Boefje teveel gaf. Dus ik gaf ze in mijn ogen heel weinig eten. Ik merkte dat ze echt aanvielen op het eten wat ik hun gaf. Wel lekker makkelijk als ik ze de kooi in wilde hebben. Ze aten echt alles op. Groenvoer, biks..hooi..geweldig! Later ging ik de fout in door ze meer eten te geven omdat ik dacht dat Boefje misschien zo'n sloopgedrag vertoonde omdat ze te weinig eten kreeg. (was gewoon hormoontjes) Toen ik weer ging minderen keken ze niet meer naar hun biks om.. zelfs niet toen ik even stopte met groenvoer en hun een heel klein beetje biks gaf op een dag en heel veel hooi. Ik dacht misschien haakjes op kiezen, maar wel toevallig dat ze dat allebei zouden hebben ineens.. Boefje at wel een konijnenkoekje op die ook redelijk hard is.. dus daardoor wist ik dat t niet daaraan lag.. huidige situatie.. ze doen een moord voor groenvoer en hooi.. en biks is niet interessant meer.. is dit erg? Boefje is nog geen 5 maanden en weegt amper 1 kg. Is dat te licht? Ze is een "dwergkonijntje" uit de dierenwinkel. Daar en tegen.. Bailey is een tikkeltje groter dan haar en weegt maar 100 gram zwaarder.. en hij is ouder dan 1 jaar.. ze zijn niet te dun. Als ze hun biks niet eten krijgen ze dan geen haakjes op de kiezen en te weinig voedingstoffen binnen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hooi is idd veel belangrijker voor het slijten van de tanden en kiezen omdat ze daar goed op moeten kauwen.

Zijn ze toevallig aan het verharen?

Biks is vaak het 1e wat er blijft staan als er iets is.

Houd het gewoon goed in de gaten en zolang ze goed hooi en groen eten en normaal keutelen is het niet zo erg denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ze zijn inderdaad aan het verharen. Bailey heel erg en Boefje niet zo, want ze is pas na de winter geboren, dus niet zo'n dik vachtje. Uiteraard likt Boefje Bailey dus zij krijgt ook die haren binnen. Ik heb ze sinds gisteren prozym gegeven. Schijnt dat hun eetlust wat biks betreft wat meer is geworden. Boefje heeft ook weer wat brokjes gegeten vandaag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .