Ga naar inhoud

Babykonijntjes zijn al ingeént ?


Manuela-Tijger

Aanbevolen berichten

Hier in Nijmegen in het centrum, verkopen ze bij Pet's Place ook konijntjes & Cavia's. Nu moet ik wel heel eerlijk zeggen dat ze er áltijd keurig bijzitten. Flinke laag stro, wc'tjes gevuld met houtkorrel, flinke pluk hooi en gezond voer ipv gemengd.

Mijn collega heeft vanmiddag een konijntje gekocht daar (jaaa ik heb der écht proberen te overtuigen dat ze naar een opvang of asiel moest, maar helaas niet gelukt)

En die konijntjes mogen zaterdag pas weg omdat ze dan 8 weken zijn, en ze zijn al ingeent tegen VHS en MYX.

Paspoortje erbij en alles..

Nu vroeg ik mij af of dat uberhaupt wel mag op zo'n jonge leeftijd?

En anders vind ik het erg netjes dat zo'n dierenwinkel zo netjes met hun nijntjes omgaat. Is geloof ik de 1e pets place in heel nederland ;)

Iemand idee of mening hierover?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij dwergkonijnen word enten pas aangeraden vanaf twaqalf weken. Ik geloof dat grotere rassen al eerder geent mogen worden..

Maar dan nog... brengt het een risico met zich mee.

Of je een dierenwinkel uberhaupt moet geloven als ze zeggen dat ze geent zijn vraag ik me af...

Volgens mij is het gewoon een leuke verkooptruc!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja er staat wel een enting in het boekje mét datum & handtekening DA. Ik heb die verkoopster er een beetje over uitgehoord. En zij wist mij te vertellen dat ze geen idee had wie die DA was omdat het een DA was die de "fokker" in dienst had. Dus ze werden daar geent en vervolgens verkocht aan de dierenwinkel incl. paspoortje.

Nu begin ik toch echt het idee te krijgen dat het puur voor de winst is.. Mensen nemen steeds meer een konijn, zorgen er veel beter voor. Dus denken die Broodfokkers van he.. we doen net of ze geeent zijn en kunnen ze vervolgens duurder verkopen onder het mom van; de entstof zit bij de prijs inbegrepen.

*zucht* hier word je toch moe van!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Manuela... De Pet's Place in Nijmegen is niet zo netjes als je denkt hoor. Ze verkopen soms ook te jonge konijnen van 6 weken (gezien de grootte die ik laatst zag) en een paar weken geleden zat er een konijn met snot.

Nijn komt er ook vandaan. Ze was 9 weken toen ik haar kocht. Met 8 weken is ze geënt en ik heb inderdaad ook een paspoortje gekregen (zoals ik later van mijn eigen da voor Snuf ook kreeg) met het bewijs van inentingen. Er staat bij welke stoffen zijn gebruikt, een stempel én een handtekening van de dierenarts. Ik vond het wat vroeg, maarja, het was al gedaan. Daarnaast raden ze daar de knaagsteen als noodzakelijk aan. Toen ik aangaf dat ik er geen wilde zei de verkoopster: nouja, dan moet je het zelf maar weten, want zonder overleven ze het niet vanwege het gemis aan bouwstoffen :s. Maar vooral door het zien van de konijnen daar ga ik er niet tot nauwelijks nog naartoe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarnaast raden ze daar de knaagsteen als noodzakelijk aan. Toen ik aangaf dat ik er geen wilde zei de verkoopster: nouja, dan moet je het zelf maar weten, want zonder overleven ze het niet vanwege het gemis aan bouwstoffen :s.

Mijn God.................... Mijn mond valt nu écht open!!!!! :surprised:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .