Ga naar inhoud

Jong konijntje met problemen


Charlot

Aanbevolen berichten

Kreeg je konijn dit voer ook al voor dat hij bij jou was of ben jij begonnen met voeren van dit voer? En weet je zeker dat hij er niks van eet? Als hij uit een volle bak maar een paar brokjes eet valt dat natuurlijk niet erg op.

aangepast door Lirazel
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe bedoel je voer voor jonge konijnen?? Ik heb onze konijnen vanaf dag Ć©Ć©n, voer gegeven dat ze nu ook nog eten. Het enigste verschil is volgens mij dan, de hoeveelheid die je geeft. En hooi eten is heel goed, dat moet je blijven geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de snelle reacties maar ben nog niet veel wijzer haha, hij kreeg dat zelfde voer voordat hij bij mij kwam en ik heb geteld hoeveel brokjes het waren maar hij heeft echt niks ertan gegeten. En met jonge konijnen voeding bedoel ik brokjes speciaal voor jonge konijntjes. Zou het misschien stress zijn en moet hij perse dat binnen krijgen? Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb inderdaad ook supreme science selective junior rabbit meegekregen. Een groen pak, is daar iets mis mee? Bij de dierenarts verkopen ze dat ook namelijk.

Ik heb ook al ander voer geprobeerd, gemengd maar daar wil hij ook niks van.

Maar appel of banaan laat hij zich voor hangen, ik wist niet dat konijnen banaan mochten:beurk: ik las het op internet, wat zijn jullie ervaringen?

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt me niet dat er iets mis is met SS, juist niet!

Heb je gemengd voer geprobeert trouwens? Dat is niet zo aan te raden.. Je kunt beter gewoon biks geven.

Banaan eten ze hier niet, appel zijn ze dol op.. Wel voorzichtig opbouwen met een jong konijn hĆØ. EĆ©n groente per keer 'introduceren' en dan een stukje ter grootte van een postzegel geven. Gaat dat goed (geen diarree oid) de volgende dag twee stukjes..

Zolang hij voldoende hooi eet zou ik me nog niet teveel zorgen maken en het gewoon met 'volwassen' brokken proberen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

OkƩ bedankt! Ja ik heb maar een heel klein stukje appel gegeven, hij rook de banaan maar heb het hem maar niet gegeven omdat ik het niet wist.

Hooi eet ie wel en hij drinkt verder ook goed dan zal ik me wel te ongerust maken:$

Groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb inderdaad ook supreme science selective junior rabbit meegekregen. Een groen pak, is daar iets mis mee? Bij de dierenarts verkopen ze dat ook namelijk.

Whaha, nee hoor niks mis mee.

Alleen ik praat over een paar jaar terug en toen hadden ze in de winkel (waar wij waren) alleen 'gewone' ss.

Niks speciaal voor jonge konijnen dus ;)

Ik was dus even benieuwd wat jij in huis had.

En blijkbaar loop ik ook nogal achter want ik ken alleen 'gewone' ss :whistle2:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat ik weet wat het probleem is, zijn tanden. Ik ga morgenvroeg met hem naar de dierenarts en dan zullen we zien.

Hij maakt een verschrikkelijk hard geluid als hij kauwt op brokjes (heb net andere brokjes geprobeerd en hij wil wel maar naar hapje niet meer), en ik heb naar zijn tandjes gekeken en zijn voortanden zijn ook helemaal niet glad die voelen echt grof aan zo hoort dat volgens mij echt niet toch?

Ik had een stukje over knarsetanden gelezen maar ik weet wel wat knarsetanden voor genot is en wat voor pijn is. Die van mij heeft dus pijn???! Arm konijntje:(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pfoeh hij is wel heel jong om al tandproblemen te hebben.. (Lijkt mij dan.) Hoop dat het niets ernstigs is! Succes morgen.

Zou opzich geen gekke verklaring zijn trouwens, mijn konijn heeft een tijdje terug haakjes op zijn kiezen gehad en hij at alleen nog groente en fruit. Biks was te pijnlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ik ben net met Balou naar de dierenarts geweest, HIJ IS UITGEDROOGD??????????? Hij dronk echt goed maar schijnbaar kon het een ontsteking zijn in de nieren:(

Hij heeft een antibiotica spuitje gekregen die 4 dagen werkt, en heb weer dwangvoeding... Hij is echt slap nu en er zit nouwelijks nog leven in:'( Als het nu niet beter wordt moet ik terug en dan krijg hij een spuitje:(

Ik vrees het ergste:( zo'n jong konijntje al met antibiotica??! Garm heb echt moeite met hem

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja zijn temperatuur was 33/34 graden best laag zei de DA. Hij voelt idd niet echt warm aan nee en zijn tandjes waren in orde ja. De dierenarts staat niet in het rijtje konijnkundige maar de winkel waar we hem gekocht hebben, hebben met hem een contract en hebben me dus naar hem doorverwezen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meisje, ga alsjeblieft vandaag nog naar een konijnkundige DA.

33/34Ā°C is hĆ©Ć©l erge ondertemperatuur voor een konijn, jouw konijntje heeft nood aan een verwarmd infuus en al zeker als hij ook uitgedroogd is.

Misschien kan je eens een kijkje nemen op deze lijst of er een DA in je buurt opstaat: http://www.bunnybunch.nl/community/gezondheid/19037-lijst-konijnkundige-dierenartsen-vernieuwd.html

Leg ondertussen al een warm kruikje bij je konijn.

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .