Ga naar inhoud

kan enrofloxoral drops kwaad als het konijntje niet ziek is?


Boefje

Aanbevolen berichten

Een paar weekjes geleden viel me op bij mijn konijntje dat ze een beetje raar uit dr oogjes keek soms en hele licht rode randjes bij dr oogjes.. nu is mijn konijn dr huidje rozzig dus tja.. ik hield het in de gaten. Ze at, dronk.. wel heel wat meer dan normaal, speelde en had haar streken. Zag er verder ook gewoon gezond uit. Een week geleden had ik nieuw soort hooi gebruikt voor mijn konijnen en volgens mij niesten ze er allebei van. Ik dacht meteen dat het te stoffig voor ze was en niet meer gebruikt. Die dag had ze wel een nat neusje. Mijn andere konijn had verder nergens last meer van. Ook geen genies meer. Gisteravond kwam ik thuis en had mijn konijntje betrapt op een niesje. Ik zag dat er rondom dr neusje beetje troep zat. Echt een paar stipjes, moeilijk te zien. Ik was gelijk de volgende ochtend naar de da geweest. Daar zei ze dat ze een beetje snotterig was.. en dat ze veel dronk omdat ze beetje verhoging had. Ze heeft nu enrofloxoral drops gekregen die ik een weekje moet gebruiken en heb carprofen drops gekregen tegen de koorts. Die moet ik ook een weekje gebruiken. Nu zat ik te denken..ze niest helemaal niet.. er is echt amper snot..misschien een beetje nattig neusje.. valt niks te zien met het blote oog.. ze rent, springt, speelt, eet ontzettend goed, zelfs blinde darm keutels. Alleen een beetje rode randjes bij dr oogjes wat je echt ontzettend moeilijk ziet.. Straks is het allergie ofzo... en krijgt ze nu medicijnen die ze niet zou mogen hebben.. weet iemand of het kwaad kan?

aangepast door Boefje
Link naar reactie
Delen op andere sites

ok dank je. Als het geen kwaad kan dan geef ik het gewoon. Moet nog even wat vertrouwen in mijn dierenarts opbouwen aangezien ik nog maar 1x voor enting ben geweest. Het zal ook allemaal wel goed gaan. Ik lees ook allemaal over eanchinaforce pilletjes geven.. dat lijkt me ook wel wat om de weerstand op te bouwen. Maar hoeveel geef je aan een klein konijntje dat nog geen kg weegt? Ze woog iets van 900 gram..iets meer.. toen ze gewogen werd bij de dierenarts. En mag je dat naast de antibiotica geven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja ik dacht dat ik nog een potje had liggen van mezelf want ik vond het ook geweldig spul als ik me een beetje ziekjes voelde.. wist niet dat konijntjes dat ook mochten. Ik zat gisteren overal te zoeken, maar moet toch even de winkel in gaan. Nu heb ik problemen om dat beestje dr antibiotica te geven..samen met me vriend..drama..krijg dr al niet te pakken en spartelen dat ze doet..en spuugt ze nog de helft uit ook..terwijl ik t aan de zijkant erin spuit.. ze heeft gewoon een manier gevonden om weer eens tegen te stribbelen. Elke dag moeten we nu een nieuw strategie bedenken omdat ze het vorige truukje al in de smiezen heeft.. zucht.. maar volgens mij knapt ze al een beetje op.. ze kijkt wat beter uit dr oogjes.. weer grote kijkers..niet meer van die halve slaapoogjes. Verder zie ik geen verschil, want levendig was ze al. Zegt de dierenarts ook nog.. je merkt dan gauw dat ze weer wat levendiger wordt.. nou! Nog levendiger! Het is een blijft een dikke Boef!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja dat doe ik ook zeker weten! Hmm..najah de ene keer denk ik goh die Boef is opgeknapt en het andere moment kijk ik naar dr oogjes en denk ik..hmm.. toch niet? Maar toch moet ik dr nu telkens van de bank af zetten anders maakt ze mijn kussens kapot! :grrrrrr:Ik weet niet hoe lang het kan duren trouwens voor je het bij de ander moet zien. Ik heb Bailey nog niet zo lang dus zie ook niet zo snel of er wat loos is. Hij was meegeweest naar de dierenarts maar hij had toen nog niks. Maar ze knuffelen wel veel. Nu heeft Boef geen vieze oogjes of een vies neusje.. dus weet niet of dat scheelt. En ze niest niet. Maar ik geef ze tijm en probeer ze zo snel mogelijk die anchinea pilletjes te geven. jeetje wat een woord..weet nooit hoe je dat schrijft..haha.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .