Ga naar inhoud

Konijn wegen


Stéphanie87

Aanbevolen berichten

Hoe wegen jullie je konijn? Ik woog hem altijd op een personenweegschaal. Eerst mezelf zonder konijn en toen mezelf met konijn. Nu heb ik hem net een aantal keer gewogen. Hij woog 2 kg en een volgende keer 2,7 kg en een volgende keer 2,4 kg. Het bleef elke keer maar wisselen. De weegschaal is digitaal, maar lijkt ook na een nieuwe batterij niet erg betrouwbaar.

Ik wil een weegschaal voor hem kopen. Kan een konijn goed gewogen worden op een keukenweegschaal? Of is deze niet betrouwbaar? Ik vind een dierenweegschaal/ konijnenweegschaal namelijk best prijzig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja hoor! De meeste konijnen kunnen wel op een keuken weegschaal.

Je moet er natuurlijk geen vlaamse reus op gaan zetten want dat zal niet werken...

Je moet dus even opletten tot hoever de weegschaal die je wilt kopen gaat.

Ik doen ,ijn konijnen dan in een doosje of kom en dan weeg ik ze!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik doe het alleen als ik bij de da ben (niet heel vaak).. Zij vonden ze niet dik maar ikzelf vind ze wel 'redelijk'.. Maar mocht ik zien dat ze ineens afvallen of dik worden, dan zal ik wel gewoon wegen op een personenweegschaal (niet nauwkeurig maar voldoende).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weeg ook op de keukenweegschaal.

Daantje kan ik eigelijk niet goed wegen, want die kan ik niet goed oppakken en zeker niet rustig neerzetten.

Bij snufje is het simpel. Ofwel in het bakje op de weegschaal, ofwel laat ik ze zelf op de weegschaal lopen. Ik heb zo'n vierkante platte weegschaal, die zet ik dan op de grond. Dan lok ik snufje met iets lekkers daar naartoe tot ze er zeker met haar achterpoten op zit. En dan zeg ik 'hoog' en doe mn had omhoog en dan gaat ze op haar achterpoten staan en kan ik het makkelijk aflezen. Bij Daantje is dat nog maar 1 keer gelukt, die gaat er nooit mooi in het midden opzitten en luistert niet naar 'hoog' (soms wel als ik iets lekkers boven zijn hoofd houd).

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb het op een persoonweegschaal gedaan eerst ikke zonder en dan met een van de konijnen konijn. We hebben geen keukenweegschaal dus weinig andere keuze. Mijn nijnen waren wat mollig maar door veel beweging en beter dieet heb ik nu weer slanke nijntjes. Het wammetje onder Bearkes kin blijft natuurlijk maar is niet meer een kraag zoals vroeger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .