Ga naar inhoud

Waar eten geven?


Lana

Aanbevolen berichten

Ik heb een beetje een gekke vraag; waar staat bij jullie de etensbak van je konijnen? Bij mij staat hij in het hok, en het waterflesje hangt ernaast. Nu krijg ik (als de koppeling goed gaat) vrijdag eindelijk een tweede konijntje. Ik heb een hok met twee verdiepingen en op de bovenverdieping bij het voer, is niet heel veel ruimte om samen te zitten eten denk ik. Moet ik het verplaatsen? Dit is namelijk wel de enige plek die 100% droog blijft als het rotweer is. Of ik moet het in het nachthokje geven, maar dat is zo donker lijkt mij. En in de ren is er dus kans dat het nat wordt. Hmpf. Waar kan een mens zich druk over maken! Ik hoor graag wat jullie denken.. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier hangt een hooibal in het hok, haar bakje met biks staat in haar nachthok. Beneden in de ren heb ik nog een hooiruif. Verder ook nog twee drinkflesjes.

Ik krijg over 1 of 2 maanden een tweede konijn erbij en ik laat het zo. Ze vinden hun plekje wel (hier staat zelfs nog een toilet in het nachthok) en zoniet, dan laten ze het me wel zien waar alles moet staan (volgens mij duwen ze dingen dan gewoon aan de kant :)).

Link naar reactie
Delen op andere sites

537939603_5_WvlD.jpeg

Zo staan mijn bakjes (als het goed is zie je die van Fred staan, de flesjes zie je sowieso wel hangen, Indy's bakje staat aan de rechterkant) enzo, maar het is inderdaad wel weinig ruimte! Wou er een bakje bij zetten voor kruiden maar had echt geen idee waar. Had nog zo'n zwaar bakje die in tweeën gedeelt is, dat is wel een goede oplossing voor de kruiden/biks, maar ik wil hun groente eigenlijk ook in een bakje geven.. Al halen ze het daar zelf uit dus weet niet of het zin heeft :P hooiruifje heb ik nooit gehad, balletje hing alleen maar in de weg, werd genegeerd. Die heb ik er weer uitgehaalt maar twijfel of ik het terug moet hangen. Omdat ze hooi toch naar hun nachthok sleepten leg ik het daar nu standaard neer.. Maar weet niet of dat nou zo bevordelijk is voor hun hooi-eet-gedrag :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier staan de voerbak in het 'nachthok'. (Ik heb ze er nog nooit 's nachts zien zitten.) De hooiballen hangen er ook. Ze komen daar alleen om te eten en keutelen.

Groentes krijgen ze in de ren. De waterbak staat ook in de ren. Als reserve heb ik zowel in de ren als het nachthok een flesje hangen, maar die gebruiken ze zelden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .