Ga naar inhoud

Bella ook ziek!


bikkel

Aanbevolen berichten

ik heb even een eigen topic aangemaakt....

hoi, ik ben dus met Bella ook naar de dezelfde deirenarts geweest als sientje! Gelukkig maar dat ik naar mn gevoel heb geluisterd want onze Bella is niet in orde!

Ze is ontzettend ondervoed, heeft de buik en darmen vol harde schijven ontlasting en haar nieren werken onregelmatig!

Ze heeft nu een infuus gehad, morgenvroeg weer en dan een aantal dagen.

Verder heb ik meegekregen: pijnstilling vanaf zondag want vanmorgen en morgen krijgt ze al en dan zondag zelf geven. carprofen drops

Paraffine 2x per dag en critical care...en dan nog de cisaral!

Jeetje ik ben zo blij dat ik mn gevoel heb gevolgd en hopelijk krijgt Bella hier nog een paar leuke maar vooral gezonde jaren.....

groetjes sabrina

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 97
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik weet niet wat er in de opvang is gebeurt maar er klopt iets niet.....

Maar ik zou haar liever groen alleen geven en hooi dan de dwang voeding.

Als ze nog verstopt zit drukt het dwang voer niet door....en koekt alleen maar meer aan in de darmen.

Het ruikt wel heerlijk naar anijs.....ze is ondervoed en heeft weinig vocht in haar lichaam....

Dat kan zeker wel kloppen haar darmen ontrekken alle vocht en de keutels worden te groot en te droog zo onstaat ook de darm infectie irritatie en de keutels wijken af van hun formaat en zullen meer in de darmen ophopen.Dit is heel ijnlijk voor de konijnen.

Vandaar het advies geef groen dat zorgt voor een laagje om de harde keutel zodat ze beter naar buiten kunnen komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi, Bella is er nog! ze is de nacht goed doorgekomen...

ik heb haar zojuist de cisaral en paraffine gegeven.

Jeetje zeg, weet je dat ik er gewoon zelf misselijk van ben....ik hoop zo dat ze het haalt, de dokter zei gisteren, we gaan geen behandeling beginnen als we denken dat het niks opbrengt dus ik ga er maar vanuit dat ze erbovenop komt.

Maar als dan 2 van die oogjes je aankijken dan breekt je hart!

De dokter gaf ook aan dat konijnen trage dieren zijn en dat het even zal duren voordat je merkt dat medicijnen en behandelingen aanslaan. En dat is juist zo moelijk want als Bikkel dan zo smakelijk alles naar binnenwerkt denk ik oh Bella kom meisje poep en eet...maar ja we kunnen het niet dwingen...ze heeft wel geplast maar niet gekeuteld...

Ze heeft gisteravond wel nog buiten gehuppelt, ze gaat regelmatig liggen maar huppelt ook we door de tuin, er werd mij verteld dat bewegen ook heel goed is.

Om half 10 moeten we weer naar de da en krijgt een pijnstiller en infuus.

Hebben jullie er een goed gevoel bij?

gr.sabrina

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan me helemaal voorstellen hoe je je voelt zeg! Dat beestje gaat je aan het hart en je wil er alles aan doen om haar beter te maken, dat doe je ook. Ze heeft maar geluk met jou.

Het is in ieder geval al goed dat ze de nacht doorgekomen is. Nu moet ze gaan poepen, die ontlasting moet er natuurlijk uit komen. Beweging is inderdaad ook heel goed voor haar, de peristaltiek moet goed op gang blijven en beweging is daar (naast masseren en cisaral) prima voor.

Zorg inderdaad, zoals al gezegd, dat ze vooral veel vocht binnen blijft krijgen. Kijk maar naar een mens, mensen met een bewegingsbeperking en te weinig vocht binnen krijgen hebben maar al te vaak last van obstipatie.

Een goed gevoel erbij hebben vind ik nog moeilijk om te zeggen, daarvoor ken ik je nijntje niet goed genoeg en kunnen we beter even wachten totdat ze gepoept heeft. Maar...het is in ieder geval allemaal positief nieuws dat je brengt!

Heel veel beterschap!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ze is of ondervoed en mage rdoor slechte voeding of ze is een chronisch leve rof nierpatientje maar dat kan alleen uit het bloed komen en daarvoor moet ze eerst gezond zijn...

bah ben er gewoon misselijk van....ik weet ook dat het nu even tijd nodig heeft maar ze is in de kooi gaan liggen en dan ligt ze daar maar....maar het is ook warm buiten en weer stress van de da en autorit dus misschien moet ik haar maar ook even laten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb haar net gedwangvoerd..geen critical care maar hooithee en dat ging er goed in, ze likte het zelfs van mijn t'shirt ong 10 ml.

Ik heb nu ook een manier gevonden dat ik haar kan dwangvoeren zonder teveel stress...en ook zodat ik het alleen kan doen...

ik ga op de bank zitten, alles bij de hand en dan ik leg Bella op mn borst en "bind" een vest om haar lijfje en de mijne en dan blijft ze rustig zitten, en ik heb mn handen vrij om dat mondje open te maken.

pfff zo leer je ook nog wat....is er ook nog een medicijn voor bezorgde, hongerloze, misselijke baasjes????

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi,

ik heb zojuist bella weer gedwangvoerd (hooithee), er ging nu zelfs 15 ml in en ze likte wat op haar pootjes kwam ook op, en daarna nog 3 ml critical care...daar is ze niet zo dol op maar het zit er nu wel in...ik ga haar ook geen mega grote porties naar binnen werken want het beland allemaal op de grote hoop in haar buikje! Ze laat zich niet masseren, als ze op mijn borst ligt probeer ik met mn duimen van boven naar benden te wrijven, ik hoop dat dat ook helpt.

Ik heb haar nu even buiten gezet samen met bikkel dat ze even beweeegt want zolang ze binnen is gaat ze ergens liggen en verplaats zich soms...ze ligt meestal nu onder de salontafel, je mag haar dan wel over het neusje aaien zonder dat ze wegloopt.

Ik wil haar om de 2 uur voeren is dat oke of teveel?

Er zijn tot nu toe geen keutels, haar kontje is ook schoon, wel plast ze goed!

ps: als bikkeltje bij bella komt neuzen dan knort ze...is dit oke?

tot zover...

groetjes sabrina

Link naar reactie
Delen op andere sites

hooithee krijgt ze ivm vocht, de da zei dat vocht nu het allerbelangrijkste was omdat ze zo mager is en die verstopping trekt al het vocht uit haar lijfje...

ze eet nog niet zelf en sinds vandaag eet ze ook geen groen, dat deed ze gisteren wel nog...dus ze is geheel afhankelijk van ons w.b eten en drinken.

ik zal nog eens een foto maken van haar...

tot zo!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hooithee krijgt ze ivm vocht, de da zei dat vocht nu het allerbelangrijkste was omdat ze zo mager is en die verstopping trekt al het vocht uit haar lijfje...

ze eet nog niet zelf en sinds vandaag eet ze ook geen groen, dat deed ze gisteren wel nog...dus ze is geheel afhankelijk van ons w.b eten en drinken.

ik zal nog eens een foto maken van haar...

tot zo!

Eet ze nog hooi of eet ze echt absoluut niks meer zelf?

Link naar reactie
Delen op andere sites

hooi heeft ze alleen de 1e dag een paar plukjes gegeten, (ik geef hooithee als dwangvoer) en zojuist hoorde ik haar buiten aan de droge blaadjes eten dus heb ik er snel wat groen bijgelegd en toen at het groen ook op, dit had ze nog niet gedaan vandaag....ze zit nu vanaf 16.00 buiten, ik heb haar na de dwangvoeding buiten gezet en af en toe komt ze eens bij de pui kijken maar loopt niet naar binnen, ik merk wel dat ze zich meer verplaatst.

Zou het dan toch langzaam de goede kant opgaan....

Link naar reactie
Delen op andere sites

zie net pas je berichtje cindy....

ik heb in de kooi een wit laken...plassen doet ze wel! Moet ik haar nu binnen zetten dan want ze zeiden dat beweging goed was en als ik haar nu in de kooi zet komt ze er ook niet meer uit!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hooi heeft ze alleen de 1e dag een paar plukjes gegeten, (ik geef hooithee als dwangvoer) en zojuist hoorde ik haar buiten aan de droge blaadjes eten dus heb ik er snel wat groen bijgelegd en toen at het groen ook op, dit had ze nog niet gedaan vandaag....ze zit nu vanaf 16.00 buiten, ik heb haar na de dwangvoeding buiten gezet en af en toe komt ze eens bij de pui kijken maar loopt niet naar binnen, ik merk wel dat ze zich meer verplaatst.

Zou het dan toch langzaam de goede kant opgaan....

Hooithee is idd goed als vocht, maar kan geen vervanger zijn voor dwangvoer... Er zit namelijk enkel de smaak aan van het hooi, maar het bevat geen vezels...

Fijn dat ze wat groen heeft gegeten. Je kan haar ook een beetje pesten met wat groen of hooi. Dan neemt ze mss een hapje.

Ook kan je proberen om elk uur een vers plukje hooi te geven, in de hoop dat ze er dan toch een paar sprietjes van eet. Nieuw hooi vinden ze altijd aantrekkelijker.

Als ze echt niets eet, zal je naast de hooithee ook echt de critical care moeten geven.

Heb ooit eens gelezen dat een konijn het dwangvoer wel lekker vond als het gemengd was met hooithee, misschien kan je dat eens proberen.

Succes en beterschap voor Bella!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .