Ga naar inhoud

Gas voorkomen?


Karina

Aanbevolen berichten

Ja, de vorige keer dat hij niet at en met de inenting. Het gaat nu ook met vlagen hoor. Gistermorgen en begin van de middag hoorde ik bubbels ontploffen, daarna klonk alles weer normaal en heeft hij zijn bak goed leeg "gegeten" (zacht uitgedrukt nog). Vanmorgen at hij een stukje witlof, liet het liggen. Toen ben ik gaan masseren en hoorde ik minimale bubbeltjes ploffen (4-5 hoogstens). Van 11 tot 21 uur vanavond was ik weg. Hij zat vrolijk de hangmat te slopen. Me de hele dag wel zorgen om hem gemaakt natuurlijk. Ik pak hem op schoot, gemasseerd, niks aan de hand. Hij heeft tot nu net rondgerend en eenmaal terug in het hok binnen een paar seconden een schijf winterpeen opgegeten. En hij weet dat hij dan zijn biks krijgt rond dit tijdstip en die zit hij nu op zijn dooie akkertje naar binnen te werken (wederom zacht uitgedrukt ;)).

Hij is al 2 maanden in de rui. Zijn babyvacht laat maar langzaam los en aangezien hij lange haren heeft en die oplikt wil er nog wel eens wat in zijn darmen blijven plakken. Zo ook de da bij de laatste keer controle. Met prozyme gaat het eigenlijk goed. Ik dien het preventief toe en hij voelt zich altijd goed ermee. Ik vond vanavond ook een lange ketting keutels (iemand interesse in een parel halsketting, ze zijn alleen zwart en glimmen niet :P) van 15 cm. Keutels verbonden met haartjes. Die moesten er duidelijk uit.

aangepast door Karina
Link naar reactie
Delen op andere sites

Goede controle dankzij jullie mag ik wel zeggen. Ik had anders niet geweten wat ik had moeten doen hoor (behalve naar de da bellen natuurlijk)! Door veel te lezen hier weet ik hoe ik moet reageren. Mijn dank aan jullie dus!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je wordt je veel bewuster van hoe 'het' werkt hè...

Dat is met alles zo..gedrag (het koppelen :whistle2:) en ook de medische kant...

Als er nooit geschreven zou zijn over Prozyme of Coccidiose, dan zijn wij totaal afhankelijk van de kundigheid van een dierenarts en zijn tijden...

Kennis is macht..

Het is echt zo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het sachet met protexine is vandaag gekomen. Inderdaad een erg snelle levering.

Aangezien Snuf geen zin in eten had heb ik het via een pipetje met water naar binnen gedaan. Bij hem nooit een probleem. En jawel... meneer zit plotseling aan de hooiruif te trekken, springt op en neer en zit meteen op de wc. Wat zo'n wit poedertje toch wonderen doet :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .