Ga naar inhoud

voedingsuplement


Saf

Aanbevolen berichten

Ik had een vraag ik heb laatst bij een online konijnenwinkel wat spulletjes besteld waaronder blijkbaar (kan me niet herinneren dat ik het aangevinkt had) een voedingssuplment o mje nijnen een sterker immunsysteem te geven.

Het heet Sunny Health Activ+ en is van het merk Sun Seed Quiko het zijn kleine bruine korrels die Eiwit, vet, celstof en as bevatten.

Is dit echt goed voor m'n nijnen of zoals met veel van dit soort producten een fabeltje?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben altijd wat terughoudend en voorzichtig als het dat soort dingen aangaat.

Als je een goede brok kiest en daar een normale afgemeten hoeveelheid van voert heb je eigenlijk al een goede uitgebalanceerde voeding. Dat je het aanvult met hooi, kruiden en ander groenvoer is ook prima, maar voedingssuplementen vind ik dan weer wat lastig.

Als ik het zo lees zou ik ook bijna denken dat het voor zwangere voedsters bedoeld is ofzo?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vond het ook al vreemd. Ik kan me niet herinneren dat ik het heb aangevinkt bij die webshop mss per ongeluk aangevinkt ofzo. Kost bijna niets ik dacht 95 cent dacht ik dus laat maar gaan.

staat achterop als dosering 1 a 2 theelepeltjes bij het voer te doen. Heb de dames wel een of twee van die korreltje laten proberen maar ze schijnen het niet echt lekkerte vinden ook niet echt vies want ze eten het uiteindelijk wel op.

aangepast door Caroline
link weggehaald
Link naar reactie
Delen op andere sites

Saf, ik heb braafjes die link weggehaald boven...niet alleen omdat we commerciële linken niet toelaten, maar wat mij betreft vn voor wat ze daar verkopen...

Klein vb: ze verkopen injekties ivomec... als je ivomec per ongeluk in een ader spuit, heb je geen konijn meer... zoiets zou dus alleen een DA mogen doen...

Wat je vraag betreft....ik sluit me aan bij Evee, konijnen hebben echt geen suplementen nodig als ze een uitgebalanceerd dieet hebben. Konijnen zijn zelfs zo gebouwd dat ze net in staat zijn het maximum en al het nodige te halen uit produkten die echt arm zijn aan voedingsstoffen.

Het enige wat handig is om in huis te hebben of te houden zijn vitamine druppels voor als je een ziek konijn hebt. Die stimuleren de eetlust.

Verder kan je gedroogde enchinea kopen bv en dat eens af en toe geven,dat zou ook helpen om het immuumsysteem te versterken en is ook weer handig bij een ziek of herstellend konijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vond die injecties idd ook al erg vreemd. Heb voor de rest daar alleen wilgenballetjes besteld en wat kruidenhooi.

Zoals gezegt heb ik die rare korrels er volgens mij niet bij besteld. Mijn vermoeden is dus waar, overbodige meuk en de prullenbak in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

:lol:

Als je daar nog eens wat besteld, bestel zeker de protexine bij, dat is nu net wel iets heel goed om in huis te hebben. Vooral handig tijdens de rui ,als je ziet dat de keutels net kleiner of ovaal worden. Vaak is het dan voldoende een beetje op hun groen te strooien om erger te voorkomen.

Ik twijfel al heel lang om die koelmat te bestellen.... we hebben hier nogal een lange en hele warme zomer en ik moet eerlijk toegeven dat de tweeling geen fan is van de airco... (en ik ook ni)

aangepast door Caroline
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .