Ga naar inhoud

knippen


joost126

Aanbevolen berichten

Bij het stukje Verzorging van je konijn, op de site staat dit :

Nagels

Er zijn speciale nagelschaartjes voor konijnen te koop. Je kunt zelf de nagels van de konijnen knippen. Let er wel goed op dat je niet in het leven knipt. Bij de witte nagels is dat goed te zien, het donkere stuk van de nagel is waar het leven zit. Bij zwarte nagels is het erg lastig of niet te zien, je moet dus erg oppassen waar je knipt! Als je twijfelt kun je beter de nagels bij een konijnenopvang of dierenarts laten knippen, die hebben er meer ervaring mee en kunnen jou dan ook uitleggen hoe het moet, zodat je het de volgende keer wel zelf kunt.

Ik heb het ook nog maar 1 keer gedaan, vind het stiekem dood eng!

Maar het is te doen :)

Succes :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je het niet aandurft gewoon naar de DA gaan. Ik ben daar de eerste keer ook geweest en zij heeft me laten zien hoe het precies moet. Nu doe ik het gewoon zelf. Wel aangeven als je een afspraak maakt dat je de nagels wil laten knippen, anders moet je er vaak meer voor betalen. (Ik geloof ook dat sommige dierenwinkels nagels knippen, maar weet niet of ik dat zou vertrouwen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik durf er eerlijk gezegd zelf niet aan te beginnen. Nu is het ook nog niet nodig geweest, maar bij mijn dierenarts kan ik de nagels voor 5,00 laten knippen, daar ga ik zelf geen risico voor lopen. Ik zou eens bij je da informeren wat deze rekent voor het knippen van nagels.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .