Ga naar inhoud

waarom mag hard brood niet ?


fluffy&poecky

Aanbevolen berichten

Mijn nijn krijgt af en toe een klein stukje bruin brood dat ik eerst keihard heb laten worden. Hij vindt het heerlijk, maar krijgt hooguit een klein kapje per week. Hij heeft ook nog nooit last ervan gehad.

PS mijn nijn lijkt wel een gezondheidsfreakje hij heeft het liefste donker bruinbrood.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Brood is niet goed voor konijnen...ze hebben het gewoon niet nodig in hun dieet.. DAT is een feit waar je niet langskan...

Elke dag brood geven zou ik dus niet doen, zeker niet in grote hoeveelheden.

WIJ willen immers dat onze konijnen minstens 10 jaar oud worden en het is niet de bedoeling om ze zo snel mogelijk slachtrijp te maken zoals dat bv in de oorlog wel het geval was...

Hier krijgt de tweeling heel af en toe het topje van het stokbrood als we dat op zondag halen. Maar dat gebeurt ook maar 1 keer per maand ofzo... ze vinden het idd erg lekker en heel af en toe geef ik het dus. Ik eet ook altijd een pak friet als in in België ben...belangrijk is dat ik het niet elke dag of een paar keer in de week eet ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben het met je eens Caroline. Zelfs teveel ademhalen is niet goed voor je. soms is zondigen gewoon fijn.

Mijn fokker had mij trouwens aangeraden om bruine beschuit te geven in plaats van brood. en als ik het dan gaf ter grote van een 2 euro stuk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn dierenarts zei dat ik mijn konijn brood moest geven ipv biks toen hij net aan zijn tanden geholpen was. Zacht bruin brood. Hij zei dat het gewoon zonder problemen gegeven kon worden. Vlekkie vind het echt heel lekker. Hij krijgt sosm een kleine stukje bruin brood als extra. Bijvoorbeeld als wij ook brood eten en hij is toevallig binnen. Dan wil hij met ons meedoen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Droog brood bevat geen overmatig vetgehalte wat slecht zou zijn voor een konijn, brood bevat erg veel ZOUT en dat kan er toe leiden dat er vochtophoping ontstaat.

Af en toe een stuk gedroogd brood geven kan absoluut geen kwaad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat wordt heel lastig, aangezien je de granen niet kan weglaten. En die granen zitten vol met zetmeel, wat bij de vertering suikers worden. Al die suiker is juist het probleem, van teveel worden ze dik en veel suikers is niet goed voor de spijsvertering.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .