Ga naar inhoud

waarom mag hard brood niet ?


fluffy&poecky

Aanbevolen berichten

dilemma :

ons fluffy krijgt af en toe (1x in de week ofzo) een hard sneetje wit brood omdat ik hoorde dat het goed is voor hun tanden...

tot ik hier ergens las dat je absoluut géén brood aan een konijn mag geven !

de DA hier in België zegt dat brood geen enkel probleem is, als het maar niet beschimmeld is.

waarom mag brood nou niet ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ben gewoon nieuwsgierig naar het waarom ?

gelukkig eten ze dagelijks hooi, biks, groenvoer.

de oudste kreeg het eigenlijk als een soort zondagstractatie...

ze vindt het heerlijk !

ze komt er echt op af gelopen, in tegenstelling tot bvb witlof.

maar goed, ze krijgt het niet dagelijks, en ze heeft er ook nooit nare bijwerkingen van gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijntje krijgt af en toe een klein stukje gedroogd bruinbrood. Ik ben ermee begonnen op aanraden van de fokster; die zei dat ze het zo lekker vinden. Ze vindt het ook heerlijk maar ik geef het niet zoveel. Ik weet verder niet of het goed of slecht is en waarom, maar ik ging af op het advies dat ik kreeg..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het misschien dikmakend is...

Kijk, het is waarschijnlijk niet zooo slecht dat je nijn ziek word. Maar het is niet erg goed voor je nijn zoals gezondere alternatieven zoals hooi, biks en groente..

Ik geef mijn nijnen ook peentjes terwijl hier veel suikers in zitten.

Het gaat om de mate..

Link naar reactie
Delen op andere sites

De konijnen bij ons thuis vroeger kregen ook vaker gedroogd bruin brood ons binnen konijn eerst ook altijd. Ze vinden het in ieder geval heerlijk. Hier veel lekkerder dan ze de witlof, SS biks of wilgentakken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen ik mijn konijnen bij de opvang haalde zeiden ze dat ze af en toe een stukje uitgedroogd brood mochten. Dat het uitgedroogd is, is geloof ik wel belangrijk.

Bij mij krijgen ze een klein stukje uitgedroogd brood voor het slapen gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat andere topic gaat over brood bij diarree, en dan is hooi toch echt beter. Bij diarree wil je de darmen niet nog meer van slag maken, toch? Maar als je je konijn heel af en toe een klein stukje hard droog bruinbrood geeft kan dat geen kwaad hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik laat soms een sneetje bruin brood liggen tot het zo hard is als een cracker zeg maar, en dan krijgen ze een klein stukje, vinden ze heerlijk. Maar is het niet het witte brood wat niet goed voor ze is, want net als wij kun je ze denk ik beter bruin brood geven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou mijn oudste nijn moet het niet!!

Net als wortel vind ze niet lekker!!

Wat ik weet is dat brood vocht opneemt in de buik als het konijn water gaat drinken, daar door raakte de buik veel voller en kunnen ze minder gaan eten.

Denk dat je met droog brood wel kunt maar vers brood niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier krijgen ze ook weleens een gedroogd stukje brood hoor. En ja, hooi zal heus wel beter zijn. Maar ik denk dat je beter brood geeft dan de konijnensnoepjes uit de dierenwinkel.

Te veel brood zal ik niet doen, maar af en toe een stukje kan toch geen kwaad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .