Ga naar inhoud

De juiste biks


ornithos

Aanbevolen berichten

Beste medeforum leden,

Mijn konijn krijgt uiteraard biks (+-30 gram per kilo lichaamsgewicht:p).

Ik heb mijn konijn altijd petmate kenner van de boerenbond. Nu ben ik er achter dat Robenidine wat in het voer zit niet zo goed is voor het konijn, dit klopt toch? (zie http://konijnen.nl/voer/voer_analyse.htm).

Nu wil ik vragen, welk voer raden jullie mij aan? Want er is zoveel keus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt de bon van hier op de site gebruiken, dan krijg je 2 euro korting!

http://www.bunnybunch.nl/community/voeding/21997-korting-op-science-selective-de-bon-op-bunnybunch.html

Je kunt even rondkijken bij de dierenwinkels en tuincentrums bij jou in de buurt, soms is er nog wel wat prijsverschil.

Verder kun je ook gewoon aanbiedingen in de gaten houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kenner heeft 2 soorten konijnenkorrel.

Je hebt een zak met een gele band,met toevoeging van spul tegen cocc.Gingen ze hier gelijk van aan de diarree.

Andere zak heeft een roze band ,daar zit het niet in.Hier deden ze het beter op.

Nu overgestapt op SS en het gaat perfect!Heb een adres waar 10 kilo 37,95 kost dus stuk goedkoper dan bij tuincentras.

Beter wat duurder voer dan constant naar de DA!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb de gewone korrel van de kenner, die met de roze band..

Ik heb gekeken voor SS en vond hem wat duur.. maar die van mij eten die biks van de kenner goed, dus weet niet of ik wel moet overstappen.. want ik lees dat vele SS geven.. en is deze echt beter.. ik twijfel.. kijk als die echt beter is en kost meer, dan haal ik hem gewoon..

Link naar reactie
Delen op andere sites

jah, dat weet ik.. geef jij ze de hope farms rabbit super trio; 3 kg voor 5,74 staat op internet...

Samenstelling van Rabbit Super:Gedroogde voedergewassen, graan, graan (bij)producten, (bij)producten oliehoudende zaden, vezelrijke producten, (bij)producten suikerbereiding, mineralen/vitaminen, oliën en vetten.

.. of een andere?

aangepast door anke1985
Link naar reactie
Delen op andere sites

okey, ik had deze op een site op internet gevonden.. maar ik ga gewoon eens langs dierenzaak.. valt nog mee 3 kilo voor een 6,45.. voor de kenner ben ik 4,79 kwijt voor 5 kilo.. maar als die hope farm beter is pak ik die.. of ik zou ze kunnen mengen.. net zoals sommige dat hier doen met de SS.. ik ga me vandaag eens inlezen in de dierenwinkel hahaha

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb vanmiddag de hope farms gehaald en een beetje gemengd door het voer heen... dus ben echt benieuwd hoe dit gaat!

Nu hadden ze iets nieuws van JP farms.. een tunnel gemaakt van hooi en andere natuurlijke producten (zitten alleen natuurlijke producten in!).. Echt leuk! de nijnen rennen er de hele tijd doorheen en kunnen er lekker aan knagen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn nijn al vanaf dat ik hem kreeg SS gevoerd. De eerste twee dagen mengde ik het met gemengd voer dat ie eerst kreeg, maar hij at eerst de SS eruit en zijn keuteltjes waren prima. Toen heb ik hem maar gelijk volledig op SS gezet. Hij is nu 9 maanden, ik heb nooit problemen gehad met plakpoep, diarree of andere vervelende dingen. Hij glanst tegen je in en hij is gewoon een gezond vrolijk actief konijntje. Ook mijn dierenarts was een enorme voorstander van SS en zei mij ook dat dit het beste voer is.

Maar er zijn vast ook andere bikssoorten die hetzelfde of bijna hetzelfde bevatten als SS, maar daar heb ik geen ervaring mee en voor mij vallen de kosten van SS nog mee, het is maar voor 1 konijn dus.......

Link naar reactie
Delen op andere sites

jah.. ik heb der twee en in de toekomst als we een koopwoningen gevonden hebben (hoop deze maand nog...) dan komen der twee nijnen bij want dan gaan we een ren bij maken.. en dan vind SS nog wat duur voor 2 middelgrote en 2 grote konijnen.. maar ze hebben het altijd goed gedaan op de kenner.. heb gisteren hope farms gehaald.. eens kijken hoe ze het daar op doen.. en anders stappen gewoon over op SS... alles voor de nijntjes.. hahaha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .