Ga naar inhoud

Video: Konijnkundige DA uit VS


Caroline

Aanbevolen berichten

Voor al de leden die goed Engels begrijpen, een absolute must om deze filmpjes te bekijken.

http://www.youtube.com/profile?user=sandiegohrs&view=videos

Het gaat om een voorstelling van een konijnkundige DA uit San Francisco en gaat vn om de spijsvertering.

Hij maakt in het eerste deel bv al komaf met ananas en legt uit waarom dat niet kan werken bij konijnen.

Er zijn 7 delen en je hebt dus wel even tijd nodig om ze te bekijken, maar je kan er veel van opsteken of je kennis opfrissen.

Ik raad deze filmpjes eigenlijk wel af voor mensen die niet regelmatig Engels spreken of lezen omdat er veel terminologie in komt die je anders niet zal kennen en waardoor nog meer misverstanden zullen ontstaan.

Als je regelmatig Engelse teksten leest mbt konijnen, dan is deze video absoluut geen probleem.

Als er een aantal mensen de tijd nemen om de filmpjes te bekijken, dan kunnen we misschien de voornaamste punten eens bespreken hier?

Ik heb er nog maar 2 gezien,maar heb al een aantal zaken gehoord die ik erg interesanr vind om te bespreken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het eerste filmpje gezien....de rest zal volgen.

Maar een konijn alleen op hooi....vroeger ja tegen woordig mis je daar toch stoffen in.

De bix korrel is ook gemaakt van hooi met extra toegevoegde stoffen voor het konijn.Het hooi van nu tegen woordig is niet zo voedszaam meer als vroeger daar de land bouw en manier van mest op het land anders is....Hooi is prima maar niet enkel als voeding stof het is in deze tijd belangerijker voor het kauw gedrag van het konijn.

Probiotica heeft een konijn dat dagelijks nodig nee daar ben ik het mee eens.

Alleen in geval van ziekte om de darm flora op peil te houden.

Het zogenaamde annanas verhaal heb ik niet helemaal begrepen maar goed dat dat werkt ben ik van over tuigd met mijn eigen ervaring hier in.

Dan de groentens.....brocollie niet oke en kool soorten mee eens!

Ivm gas.Maar dat hij aangeeft je konijn zoete vrucht te geven als verwennerij wat goed zou zijn ben ik het weer niet mee eens.

Geef dan een goede groente zoals,witlof rucolla,wortel loof.

Dit is ook mijn ervaring reeds 24 jaar met mijn dieren die niet altijd tegen groen konden tot ik er achter kwam welke groente wel naast de wilgen takken.

Eigelijk zegt deze arts? geef een konijn geen groente enkel hooi zoals ik het begrijp.

Konijnen met plak poep moeten op dieet ben ik het wel mee eens ze uiten immers dat ze hun bd keutels niet op eten of kunnen eten ivm over gewicht.

Een gezond konijn zal zijn bd keutels opeten.

Maar er kwam een mevrouw die haar konijn bleef dunne poep houden dus ze zou geen peterselie meer geven.Sommige konijnen kunnen simpel weg niet tegen groen....net als sommige geen hooi eten.

Dan vertelt hij ook het hooge calsium gehalte bij de groentens ......dit klopt.

Een konijn werkt heel nauw wat betreft calsium daar moet men ook rekening mee houden dat een over dosis heel fout kan uit pakken.

aangepast door bunny ranch chanty
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het eerste filmpje gezien....de rest zal volgen.

Maar een konijn alleen op hooi....vroeger ja tegen woordig mis je daar toch stoffen in.

De bix korrel is ook gemaakt van hooi met extra toegevoegde stoffen voor het konijn.Het hooi van nu tegen woordig is niet zo voedszaam meer als vroeger daar de land bouw en manier van mest op het land anders is....Hooi is prima maar niet enkel als voeding stof het is in deze tijd belangerijker voor het kauw gedrag van het konijn.

Dat zegt hij ook helemaal niet eigenlijk... hij zegt dat IN PRINCIPE een konijn gemaakt is om alleen hooi te eten en hij legt uit waarom.

Probiotica heeft een konijn dat dagelijks nodig nee daar ben ik het mee eens.

Alleen in geval van ziekte om de darm flora op peil te houden.

Het zogenaamde annanas verhaal heb ik niet helemaal begrepen maar goed dat dat werkt ben ik van over tuigd met mijn eigen ervaring hier in.

Hij weerlegt dat heel mooi en legt ook heel logisch uit waarom het niet werkt, volgens mij klopt hier eerder wat Zaza al zei...het is zoet en doet hen eten...

Dan de groentens.....brocollie niet oke en kool soorten mee eens!

Ivm gas.Maar dat hij aangeeft je konijn zoete vrucht te geven als verwennerij wat goed zou zijn ben ik het weer niet mee eens.

Zegt hij ook niet... hij geet dat als alternatief voor mensen die persee een "snoepje" willen geven, maar zegt er ook bij beter niet.

Geef dan een goede groente zoals,witlof rucolla,wortel loof.

Dit is ook mijn ervaring reeds 24 jaar met mijn dieren die niet altijd tegen groen konden tot ik er achter kwam welke groente wel naast de wilgen takken.

Eigelijk zegt deze arts? geef een konijn geen groente enkel hooi zoals ik het begrijp.

Konijnen met plak poep moeten op dieet ben ik het wel mee eens ze uiten immers dat ze hun bd keutels niet op eten of kunnen eten ivm over gewicht.

Een gezond konijn zal zijn bd keutels opeten.

Maar er kwam een mevrouw die haar konijn bleef dunne poep houden dus ze zou geen peterselie meer geven.Sommige konijnen kunnen simpel weg niet tegen groen....net als sommige geen hooi eten.

Hij zegt om te testen en uit te sluiten om te ontdekken tegen welk groen een konijn niet kan...

Dan vertelt hij ook het hooge calsium gehalte bij de groentens ......dit klopt.

Een konijn werkt heel nauw wat betreft calsium daar moet men ook rekening mee houden dat een over dosis heel fout kan uit pakken.

Zal vanavond met Petra wel meewerken om een aantal zaken hier naar voor te brengen. Heb ook alle filmpjes gezien en er waren toch een aantal zaken in die wat aandacht verdienen hier.

Ik vond het vooral erg goed omdat duidelijk is dat deze meneer ten eerste op de hoogte is en ten tweede ook duidelijk zegt, evenveel meningen als DA'en...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .