Ga naar inhoud

Vocht bij ogen


Tamaar

Aanbevolen berichten

Hoe zien zijn ogen er verder uit? Mijn konijn had dat bij 1 oog in ieder geval en toen had hij een ontstoken oog. De randen van de ogen zijn dan vaak ook rood.

Je kan het eerst proberen weg te halen met een watje met afgekoeld gekookt water. Als het terug blijft komen, moet je even naar de dierenarts denk ik en als het dan ontstoken blijkt te zijn, krijg je een oogzalfje mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe zien zijn ogen er verder uit? Mijn konijn had dat bij 1 oog in ieder geval en toen had hij een ontstoken oog. De randen van de ogen zijn dan vaak ook rood.

Je kan het eerst proberen weg te halen met een watje met afgekoeld gekookt water. Als het terug blijft komen, moet je even naar de dierenarts denk ik en als het dan ontstoken blijkt te zijn, krijg je een oogzalfje mee.

Precies. Maak het 2-3 dagen met afgekoeld gekookt water schoon, dit 's morgens en 's avonds. Het kan zijn dat er hooi of iets dergelijks in het oog is gekomen. Of je konijn heeft misschien haakjes op de kiezen. Als het na 2-3 dagen niet weg gaat zou ik ermee naar de dierenarts gaan. Hij zal dan controleren waar het aan ligt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .