Ga naar inhoud

HELP Olifanttand


reno

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Graag zou ik van jullie advies willen...

Mijn nijntje is nu bijna een jaar en heeft sinds een paar maanden olifanttanden, zijn onderste tanden.

Nu at ie al nooit zo veel maar omdat zijn haren (tis een teddy) vast kwamen te zitten aan zn tanden en ie helemaal niet meer kon eten, viel het mij pas op. Dussss...iedere 4 weken naar de DA om ze te laten knippen. Maar mijn nijntje is een echte poetser en blijft dus steeds met zn haren vast zitten aan zn ondertanden, hij heeft dan echt een pluk vastzitten! Nu dus zelfs al na 2 weken nadat ik bij de DA ben geweest.

Helaas mag ik sindsdien niet meer in de buurt van zijn bekkie komen dus heb ik het vandaag maar met geweld gedaan, nou geloof dat was echt heeeeel erg. Goed, hij eet nu dus weer maar ga morgen dus weer naar de DA om te knippen. Ik vraag me nu echt af wat ik doen moet...

Ik kan toch niet iedere 2 weken naar de DA, arm beestje hij wordt helemaal schuw daardoor. Wat raden jullie mij aan? Toch blijfen knippen? Trekken lijkt mij ook zo zielig, al weet ik dat ze daardoor toch goed kunnen eten. Tis zo moeilijk he en ik wil het beste natuurlijk voor mijn nijntje!

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Groetjes ilona

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zou kunnen overwegen de tanden te laten trekken.

Knippen is sowieso niet slim omdat de tanden dan kunnen splijten. Slijpen is beter, maar als het zo vaak nodig is, is trekken beter.

Eten is in principe geen probleem, hooisprietjes moeten alleen wat korter geknipt worden en groente in kleinere stukjes gesneden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dit diertje dus bij Discus gehaald en heb hun ook ingelicht.

De DA arts vertelde dat het vaak gebeurde omdat ze doorgefokt zijn.

Maar Discus zei dat het niet het geval was, dat olifanttanden vrij vaak voorkomen en dat zij er verder ook niets aan konden doen.

De konijntjes die zij verkopen zijn "afgekeurde" tentoonstelling konijnen.

Tja...wat moet je daar dan nog op zeggen.

Nu weet ik dat ik dus nooit meer een konijntje bij een dierenzaak moet halen...

Dus jullie vinden trekken de beste oplossing? Ik moet nog van het idee afstappen dat ik het zo zielig vind... Ik zal het morgen met de DA overleggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Trekken! Knippen is veel gevaarlijker, schadelijker en pijnlijker! Als je dan niet wil trekken laat ze dan slijpen, want knippen kan funest aflopen.

Ik heb al 2 konijnen gehad zonder tandjes ze aten dezelfde dag nog en deden het prima. Ze kunnen prima zonder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is geen afgekeurde" tentoonstelling konijnen....

dit ras bestaat officieel niet.

Veel mensen fokken deze dieren voor het geld en snappen niks van erfelijke afwijkingen.Niet ras word dus ook niet gekeurd dat is ook een groot probleem.

De dieren winkel moet jou tegemoed komen in de kosten van tanden trekken.

Dit is een erfelijke afwijking .[alleen ben je daar nu erg laat mee]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .