Ga naar inhoud

science selective


Cisl0oveGeryon

Aanbevolen berichten

Heb gisteren SS gehaald en gemengd met een klein betje biks dat hij normaal krijgt, maar dat haalt ie er uit en de SS laat ie liggen.

En ik heb bewust SS gehaald, omdat hij ook al geen hooi eet.

Ik blijf voorlopig een beetje mengen, maar neem aan dat als hij over een paar dagen alleen maar zijn 'bekende' biks blijft eten en nog steeds geen hooi, dat dit ook niet helemaal in orde is?

Ik vind de prijs trouwens wel meevallen.

Ik heb een konijn van nog geen kilo, dus dat maar maar 25 gram per dag.. Met 1.5 kilo zal ik dus wel eventjes doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 57
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Inderdaad, al je niet al te veel voer per dag nodig hebt is de prijs ook niet zo belangrijk... Maar bijna 10 euro voor anderhalve kilo is inderdaad wel veel ja... Maar aan de andere kant.. als ik kijk wat ik aan "de rest" uitgeef ( vers groen,hooi,bodembedekking) dan is de biks echt niet het duurste hahah

Link naar reactie
Delen op andere sites

Caviavoer zit toch veel meer vitamine C in ofzo? Volgens mij is dat helemaal niet goed hoor..

Wat geven sommige mensen trouwens veel! Ik geef mijn konijn van 2 kg ook 25 gram namelijk.. En volgens mij is dat niet echt te weinig..

Link naar reactie
Delen op andere sites

De korrels voor het oudere konijn zijn wat kleiner. Maar ze hebben geen probleem met het eten ervan hoor, Martin zat er altijd heerlijk van te smullen. Ze pakken gewoon een eind op en beginnen daaraan als een soort verticale haring. ;)

Tommie is nog geen 8 weken, dus om nou SS voor het oudere konijn te halen is misschien beetje overdreven.. ;)

Ik was vanmiddag trouwens helemaal gelukkig!

Na 2 dagen niks van SS te moeten hebben, heeft ie nu binnen een uurtje zijn portie (van zo'n 25 gram) opgegeten.. Alsof ie ontdekt heeft dat het toch lekkerder smaakt dan zijn gewone biks.

Nu het hooi nog, maar dit is toch weer een stapje vooruit.. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou he tniet weten! ik geef ze maar 1 korrel per keer hoor! daar bedelen ze eerst om, als ik de caafs eten geef, dan krijgen ze er ieder 1 of 2 en dan gaan ze zelf eten. Ze plassen het gewoon uit hoor zei de dw...

Ik weet het ook niet hoor, ik lees alleen wel eens dat het verschil in voeding één van de redenen is om cavia's en konijnen niet bij elkaar te houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Okey! Wist niet dat ze het ook speciaal voor jonge konijnen hadden. Hadden ze niet bij de Dobey waar ik meestal kom. Zal als deze zak leeg dreigt te raken eens bij de andere dierenwinkels hier in het dorp kijken.

En wat hooi betreft, ik blijf het gewoon elke dag verversen, en als deze zak bijna leeg is ga ik eens kijken voor dat hooi van Bunny Nature. Wie weet...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat geven sommige mensen trouwens veel! Ik geef mijn konijn van 2 kg ook 25 gram namelijk.. En volgens mij is dat niet echt te weinig..

25 gr. biks? Een konijn van 2 kilo mag het dubbele :whistle2:

Het is 25 gr. per kilo volwassen gewicht. :P

Verder heb ik een nijnsel die der biksjes braaf eet (behalve als t te warm is) en smult van der hooi .. gelukkig :he:

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 gr. biks? Een konijn van 2 kilo mag het dubbele :whistle2:

Het is 25 gr. per kilo volwassen gewicht. :P

Verder heb ik een nijnsel die der biksjes braaf eet (behalve als t te warm is) en smult van der hooi .. gelukkig :he:

Volgens mij geld dit niet voor SS hoor.. Ik kan me een topic van Caroline herinneren.. Heb net al ff gezocht, maar niet gevonden..

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Dollie;

Dit topic bedoel jij denk ik:

http://www.bunnybunch.nl/community/voeding/18721-vraagje-voor-de-mensen-ss-geven.html

Hierin geeft Cindy aan dat je van SS minder hoeft te geven.

Je moet je ook niet standaard aan die 25 gram houden, die 25 gram is een richtlijn. Sommigen hebben minder nodig, omdat ze bijv. anders hun hooi niet eten of te dik worden. Hier krijgen ze ook minder per kilo lichaamsgewicht, en ze blijven keurig op gewicht én eten hun hooi. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja inderdaad, dat bedoelde ik! Ik heb verder ook met Loes (Zwarte Panter) overlegt hoeveel ik moest geven enzo, zij geeft zelf ook niet zo heel veel, maar begon toch te twijfelen, na een aantal keer 25 gram (of zelfs meer!) te hebben gelezen.. En toen ik dit topic niet kon vinden dacht ik al helemaal dat ik het uit mijn duim had gezogen :$:whistle2:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .