Ga naar inhoud

science selective


Cisl0oveGeryon

Aanbevolen berichten

  • Reacties 57
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Science Selective is een voeding die speciaal voor konijnen is ontwikkeld. Er zitten veel vezels in, dat goed is voor de darmen van je konijn. Ook zijn de brokjes zo gemaakt dat er lang op gekauwd moet worden, wat weer goed is voor de tanden en kiesjes.

(Nu lijkt het of ik heel slim ben en het voer al jaaaaren gebruik, maar dit heb ik ook maar op Animal Event geleerd. :mdr:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan het eventueel ook hooi vervangen? (Met betrekking tot tanden en kiezen.) Krijg Indy nl. nog steeds niet aan de hooi, maar SS gaat er nog wel in. Wordt nog even uitvinden hoe ik dat ga betalen, maar goed. Als ie weer haakjes krijgt, heeft ie pech... :frown:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja... Maar kan ik het niet gewoon niet als hun bis, maar als toevoeging? Want ik geef ze elk weekend in de ochtend een paar brokjes caviavoer. Dit geef ik dan aan mijn anti-hooi nijntje. Het geeft me het gevoel dat ie toch nog wat vitaminen bij zich heeft... Maar kan ik dan niet caviavoer geven, maar dit gewoon als toevoeging. Elke dag gewoon een handje minder bix, en dan een handje van dit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Cis, op de site van konijnen.nl raden ze Hope farms superkorrel aan en hier staat dat deze korrels de hooi kan vervangen. Nu denk ik zelf dat hooi altijd beter is ipv alleen korrels maar als je nijn niet wil eten zou ik toch voor deze gaan.

aangepast door kelly1986
linken niet toegestaan!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar hij heeft geen tanden meer. Volgensmij wel kiezen, maar dat langer kauwen, is dat dan moeilijker voor hem? Ik heb hun trouwens eerst grote kleurenkorrels gegeven. Ook heel duur. Hebben ze voor konijnen en voor caafs, maar de DA zei dat bix beter was dus hebben we dat maar gegeven, maar de caafs zijn niet echt goeie eters dus die krijgen het nog wel. Het vervangt geen hooi, maar ik zal eens kijken wat voor merk. Of het echt zo slecht is. Het ging er bij mij konijnen echt veel beter in dan bix!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zou ik wel doen ja, voor jou zien ze er hetzelfde uit, maar je konijn moet ze ook eten, ik weet niet in hoeverre ze verschil proeven..

Overigens eten mijn konijnen de SS wel, terwijl ze geen enkele andere soort biks willen. (Ze krijgen gemengd voer, kan/mag niet overstappen, daar zijn de heren wel blij mee...) Toch wordt het met lange tanden gegeten, maar ze eten het tenminste, ze weigeren echt bijna alles.

Link naar reactie
Delen op andere sites

een van mijn vorige nijntjes had olifantstanden, en omdat hij dus zo extreem moeilij kat adviseerde de DA ook SS, zelfs als v ervanging van hooi. hooi is beter, maar als het niet gegeten wordt door je nijn kun je ook weinig doen. SS is dan echt een goed alternatief hoor, beter dan hope farms. het schijnt dat Cuni Complete ook goed is, en goedkoper dan SS. het is net als SS een geextrudeerde korrel, dus vol vezels, meer dan biks.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .