Ga naar inhoud

Waar entstof kopen?


Sascha

Aanbevolen berichten

  • Reacties 74
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Als we dan toch verder gaan over het enten, heb ik nog wel een vraagje....

Denk dat Hebovak tegen RHD is Caroline, of is dat hetzelfde als VHS?

In België is dercunimix en hebovak voortaan verboden, als zijnde te gevaarlijk.

Lijkt me dus ook logisch dat in Nl ook zo gaat worden...

Land doet immers niet terzake.

Myx ent ik niet voor in (ja, ook ik vind een DA te duur om het te laten doen voor 20 konijnen)

Myx is ook niet zo'n groot risico als RHD

Je zegt dat hebovak verboden is in België?

Naar mijn weten kunnen DA'en Hebovak 88t nog altijd bestellen en er mee inenten tegen VHD.

Dat was 2 weken geleden toch nog zo...tenzij dat natuurlijk nét veranderd is of ik over de foute info beschik...

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik wil hier toch even invoegen.

Antibiotica zelf injecteren is iets heel anders dan een vaccin inspuiten.

Buiten dat het niet mag (zoals Rian al aangeeft...we doen allemaal wel eens dingen die ` niet mogen) is de dierenarts die jou het vaccin verkoopt hartstikke strafbaar en is het ook nog eens zo dat ALS je konijn niet helemaal in goede conditie is en jij heb gaat enten, hij dood ziek kan worden. In het ergste geval overlijd...wat doe je dan?!

Als je kwaad zou willen dan kun je je dierenarts aanklagen...je zal dus zelden een dierenarst vinden die jou deze middelen verstrekt.

Zijn ze in belgie zo verkrijgbaar??? tja...iedereen moet het voor zich weten natuurlijk, maar als je niet helemaal weet wat je doet, vind ik het niet verantwoord (en dan heb ik het niet over het injecteren zelf..dit kan iedereen wel)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Entstoffen waren hier in België vlot verkrijgbaar, geen enkel probleem.

Zie niet in waarom je zelf niet zou enten tegen een ziekte. Wat doe je meer dan een DA? DAt is een productje inspuiten. Enten om zieke dieren beter te maken doe je natuurlijk beter niet, want je kan geen juiste diagnose stellen (in sommige gevallen)

Maar preventief enten lijkt mij perfect haalbaar als je het zelf ziet zitten

Link naar reactie
Delen op andere sites

oke.wat kan er misgaan?

1 als je idd in een ader spuit zoals Lieke zegt, is je konijn harstikke dood.

(weet jij waar de hoofdaderen lopen????)

2 als je konijn niet gezond blijkt en je spuit hem in..wordt hij ziek, of erger nog gaat hier ook dood aan.

vraag me trouwens af waarom ik dit aan het uitleggen ben...

Link naar reactie
Delen op andere sites

oke.wat kan er misgaan?

1 als je idd in een ader spuit zoals Lieke zegt, is je konijn harstikke dood.

(weet jij waar de hoofdaderen lopen????)

2 als je konijn niet gezond blijkt en je spuit hem in..wordt hij ziek, of erger nog gaat hier ook dood aan.

vraag me trouwens af waarom ik dit aan het uitleggen ben...

Denk niet dat onder de huid, vlak eronder, in de nek hoofdaderen lopen. Lijkt me ook niet logisch, das ook de eerste plaats waar een wild dier een konijn zal grijpen... Dus best geen hoofdaders daar.

en ongezonde dieren heb ik niet... Weinig risico.

Ken mensen die 50 konijnen na elkaar inenten en geen enkel dier verliezen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja... mag ik de rekening van de DA naar jou sturen?

Als je er het geld niet voor (over) hebt, waarom begin je dan aan konijnen?

Door onwetendheid zijn mijn konijnen niet geënt omdat ik dacht dat het niet hoefde als ze binnen zaten. Nu gaan ze binnenkort naar buiten en worden ze allemaal (alle 6) allemaal geënt. had ik eerder geweten dat een binnenkonijn ook geënt moest worden was het allang gebeurd.

Als je je niet kunt veroorloven om je dieren de verzorging te geven die het moet hebben, op een verantwoorde manier, is het misschien tijd om te overdenken of je niet minder dieren moet houden?

Maar dat is slechts mijn mening.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het heeft niks te maken met geld er voor over hebben, want mijn dieren krijgen alles wat ze willen.

Alleen enten doe ik zelf, daar spaar ik een hele hoop mee uit. Ik fok dan nog op kleine schaal met men 12 fokvoedsters en 3 rammen. Als ik nog meer evolueer, richting de 40 fokdieren...

Ik ken geen enkele fokker die zijn dieren bij een Da laat enten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan doe je dat toch?! ik kan me best voorstellen dat je het teveel geld vindt, ik vind alleen niet dat je er zo makkelijk over kunt doen.

Ik wil de `jongeren`onder ons dan ook op het hart drukken dit niet te doen en dat het zeker niet iets is dat je als eigenaar zomaar even moet doen, tenslotte kun je nooit met zekerheid zeggen of je konijnen wel 100 % gezond zijn.

Dat kan een dierenarts ook niet, maar heeft hier wel 6/7 jaar voor geleerd dus die weet nu eenmaal wat beter hoe het een en ander van binnen werkt.

En buiten dat is het ook gewoon verboden. Dat fokkers niet enten bij de dierenarts..tja, das algemeen wel bekend, die vinden dit teveel geld.

aangepast door kaatje
Link naar reactie
Delen op andere sites

ja hoor, als het goede mogelijkheden zijn wel en als je daarbij ook de risico´s vermeld, wat er kan gebeuren.En dan denk ik niet alleen aan verkeerd prikken of als het konijn toch ziek blijkt te zijn, denk ook aan abcessen die kunnen ontstaan na het injecteren, dan zal je naar de DA moeten en leg dan maar eens uit hoe dat gekomen is. Als je mensen op de hoogte stelt van het zelf vaccineren, zul je ook deze dingen erbij moeten vermelden.

Maar zoals al eerder aangegeven is, is dit een ander forum dan een fokkersforum, zelf je dieren vaccineren hoort hier niet thuis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De gevolgen die kunnen voorkomen zijn denk ik al genoeg vermeld nu :yes:

en dat mag ook. Je moet de beide kanten kennen en dan het risico durven nemen of niet.

ik zie al mijn dieren graag, maar heb niet zo'n sterk emotionele band als een ander persoon. Ieder zijn keuze. Dus ik het het daar iets minder moeilijk mee.

Als sport- en hobbyfokker bekijk ik mijn konijnen niet als mijn kindjes (niet dat je dat niet mag van mij). Maar te emotioneel ermee omgaan is niet aan mij besteed. Het zijn en blijven dieren. Maar je moet ze uiteraard wel goed verzorgen, dat hoor je me niet zggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het allemaal zo simpel zou zijn als jij nu voorschoteld, waarom duurt een DA studie dan zoveel jaren?

Waarom zouden er dan uberhaupt nog mensen gaan leren voor dierenarts.

"Dat je als fokker kiest om dit te doen, prima, maar nogmaals jut de andere BB leden niet op aub.het zelf vaccineren hoeft niet gepromoot te worden""

En met deze wijze woorden van Kaatje sluit ik dit dan ook af.

"Maar zoals al eerder aangegeven is, is dit een ander forum dan een fokkersforum, zelf je dieren vaccineren hoort hier niet thuis"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .