Ga naar inhoud

Waar entstof kopen?


Sascha

Aanbevolen berichten

  • Reacties 74
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Aanpappen met een DA! Dan kun je er vast en zeker heel goedkoop aan komen... :he:

Dierenartsen mogen het niet verkopen, dat is strafbaar....... Als je dat bedoelde tenminste.

Ik krijg het niet mee bij de dierenarts waar ik stage heb gelopen, terwijl ik daar wel allerlei dieren injecties geef.... En ze weet dat ik het kan.... Maar toch mag het niet, want dan kan ze in de problemen komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedkoop? Nee, mijn dierenarts kost belachelijk veel geld. Mijn moeder kan injecties zetten dus dat zou het probleem niet zijn ;). Jammer inderdaad, zou toch een stuk voordeliger zijn dat een aantal mensen gewoon betalen voor het potje met entstof en dan voor een veel lagere prijs hun konijn ingeent krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dieren enten als je geen DA bent is sowieso verboden in NL. Ook een diagnose stellen als je geen DA bent is verboden. Heeft allemaal nog te maken met de vleesindustrie, omdat ze niet wilden dat er "vanalles" gespoten werd in dieren die vervolgens opgegeten worden...

Je kunt er dus echt mee in de problemen komen, omdat het dus echt een officiele regel/wet is, je mag de huid niet doorboren als geen DA zijnde. Mensen die onder een DA werken en toestemming van hem/haar hebben kan wel trouwens, zoals dus DA- assistentes...

Link naar reactie
Delen op andere sites

:angel:

Er is nog een optie...diergeneeskunde gaan studeren... Vanaf je 4e jaar zou je het zelf mogen doen:whistle2:

Euhm... is het geen mogelijkheid om de DA'en in de buurt eens op te bellen en te informeren naar hun prijzen. En vraag dan zeker de prijs voor 4? (je hebt toch 4 konijnen hé?) konijnen.

Als ik hier buiten te entdagen ga betaal ik hetzelfde bedrag als ik nu 2 of 3 (en volgems mij tot 10...) konijnen mee neem. Dat was mijn ontdekking de laatste keer:he:

Ik betaalde dan de prijs van 1 consult en dan 1 of 2 volledige flesjes entstof. Misschien vind je zo wel een DA die redelijk goedkoop ent.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Al de dierenartsen hier in de omgeving zijn duur. Mijn da kost 22 euro voor het eerste konijn, en elk volgende konijn 17 euro. En zonder check-up dus alleen de spuiten. Ik vind dat gewoon echt enorm duur, en als het goedkoper kan doe ik dat natuurlijk liever. Ik ga nog bij een andere dierenarts informeren die elke laatste woensdag van de maand entuur heeft. Ook om heel eerlijk te zijn heb ik het geld even niet. Geen inkomsten maar wel uitgaven tsja.. Eind mei kunnen ze geent worden

want dan zijn ook mams haar centjes weer binnen :)

Btw, ik was ook het liefste diergeneeskunde gaan studeren maar aangezien het aanbod van banen in de diergeneeskunde behoorlijk laag is heb ik gekozen voor doktersassistent :P

aangepast door Sascha
Link naar reactie
Delen op andere sites

ach...dan krijg je weer korting op de tetanus injecties, hahahaha!

rondbellen zou ik zeker doen, misschien heb je nog een buurvrouw, familie, vrienden met konijnen?? Uit 1 flesje kunnen namelijk 10 entingen...helaas is het zo dat als je het flesje hebt aangebroken, het slechts 2 uur houdbaar is...(vandaar de speciale konijnenspreekuren!!!) als ze dus speciaal voor 1 konijn 1 flesje aan moeten prikken kost dat dus een hoop geld..als je met meer konijnen komt, zou je nog kunnen proberen om een `dealtje`te maken met je DA....brutale mensen hebben de halve wereld, zeggen ze...gewoon bellen dus!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Al de dierenartsen hier in de omgeving zijn duur. Mijn da kost 22 euro voor het eerste konijn, en elk volgende konijn 17 euro. En zonder check-up dus alleen de spuiten.

Kijk...dat vind ik dus buitensporig...kan ik echt niet begrijpen...

Ik vraag me af...of je zo'n DA'en niet gewoon kan melden wegens zoiets als overdreven winstbejag ofzo...er zijn toch wel grenzen in de commerciële wereld betreffende aankoop-verkoop marges en dit gaat daar gewoon enorm boven...

Een flesje lyo heb ik trouwens bij een gewone DA in België voor minder dan 7 euro... In België is het toegestaan dat een DA dat verkoopt trouwens.

Kan je rekenen wat de DA van Sacha verdiend...de prijs zou voor mij trouwens WEL verantwoord zijn als er ook een algemene gezondheidscontrole bij was, eventueel nageltjes knippen ofzo. Maar om gewoon een spuit te zetten, die eigenlijk al betaald is...neen, dan kan ik even niet meer mee...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb al bedragen gehoord van 37.50 normaal voor de enting en tijdens spreek uur voor konijnen entingen 15 euro per konijn.....

dat is dus 150 euro voor 10 konijnen min de enting vloeistof 2 keer gemiddeld 8 euro.

16 euro er af 134 euro per uur ik denk dat ik het verkeerde beroep heb gekozen.....

Dit koste mijn advocaat ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb best een knappe DA, en ook niet zo oud. :P

Wordt het bijna jammer dat je er niet zo vaak komt. :he:

En ze hebben het konijntje van BB gepikt voor hun nieuwe site :s

Erg jammer dat de da wel informatie geeft over de juiste tijd van vrucht baar heid maar er niet bij zet hou ze gescheiden dan.....En adviseerd te castreren met 6 maanden......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .