Ga naar inhoud

2 prangende vraagjes


Klarice

Aanbevolen berichten

1 --> Als een niet ingeent huiskonijn in contact komt met een pas (vorige) week ingeent huiskonijn, kan dit problemen opleveren?

2 --> Kobus heeft alle knopjes van de afstandsbediening gegeten. Komt dit er weer uit, of gaat dit problemen opleveren? De eetlust is meer dan super, geloof dat ze nog wel een afstandsbediening zou lusten... Wel of geen rede tot bezorgheid?

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

1) op zich is dit geen probleem. Het is pas gevaarlijk als het niet ingeënte konijn besmet is, maar dat is het niet (anders had het in je verhaaltje gestaan ;)). Maar het kan gewoon hoor. Mijn geënte voedster kwam ook samen met een niet geënte ram. Nu zijn ze allebei geënt.

2) Hoeft niet, kan wel. Het is natuurlijk best een hoeveelheid rubber (? of plastic?) wat er opgegeten is. Let erop dat Kobus goed blijft eten én keutelen. Kijk of de knopjes er weer uitkomen (en mss heb je mazzel, is er een knopje heel en kun je die weer in de afstandsbediening duwen haha;)). Nee grapje. Let erop dat alles er weer uitkomt. Eten en keutelen dus goed in de gaten houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hihi, ik weet niet of de afstandsbediening het nog waard is, zo'n opknapbeurt, ziet er niet uit :whistle2:! WAREN inderdaad rubber knopjes. Kobus eet, drinkt, speelt, maakt gekke sprongen, dus in dat opzicht maak ik me geen zorgen. Betwijfel alleen dat het de gezondheid ten goede komt. Heb de keuteltjes bekeken vandaag, maar kan er niks in terug vinden, vandaar mijn vraag.

Betreffende de inentingen: heb een logeerkonijn dat niet ingeent is. Buuf had expliciet gevraag om haar konijn bij mijn konijntjes weg te houden omdat ze vorige week geent zijn. Kobus was helaas weer sneller dan ik door de deur en is het logeerkonijntje even komen knuffelen. Heel lief, niks aan de hand. Maar voel me een beetje schuldig als het wel mis zou gaan...

Link naar reactie
Delen op andere sites

1. Ik weet niet wat de gedachtengang van je buuf is, maar een ingeënt konijn dat een niet-ingeënt konijn ziek maakt is klinkklare nonsens.

2. Problemen gaat het zeker wel opleveren. Je zult nu telekens van de bank moeten opstaan om naar een ander kanaal te zappen, of om het geluid harder of zachter te zetten. Dan kan een avondje tv kijken knap vermoeiend worden.

Het is maar de vraag of je konijn de knopjes echt wel heeft opgegeten (doorgeslikt). Heeft ie dat wel gedaan kun je daar nu toch niks meer aan doen. Je zou met een opengebogen kleerhanger (zo'n ding van staaldraad) kunnen proberen de knopjes eruit te hengelen, maar dat gaat de relatie tussen jou en Kobus niet ten goede komen. Ook zou Kobus er aan dood kunnen gaan. Niet doen dus.

Hihi, waar ik nu ineens aan moet denken! Die knopjes zijn van rubber. Krijg je dalijk allemaal stuiterbalkeuteltjes! Whahaha, ik zie het al helemaal voor me! :bounce: :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

:rofl: Misschien is het inderdaad allemaal minder erg dan ik dacht. Wel weet ik dat ik niet 1 kruimel afstandsbediening terug heb gevonden. Wat betreft die staaldraad: ben vegetarier, konijntjes aan het spies zijn aan mij niet besteed.

Trouwens blijken konijnen meerdere voordelen te hebben: goed voor de lijn, en een behoorlijke aanzet tot dwangmatig opruimen :P

Buuf vertel ik gewoon niks dan, verstandig? :whistle2:

aangepast door Klarice
Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha wat is dat toch met konijnen en knopjes van afstandsbedieningen??? Je moest eens weten hoeveel mensen op dit forum thuis een afstandsbediening zonder knopjes, omdat nijn ze heeft opgegeten...

Heb een nieuwe tv maar de afstandsbediening ligt mooi op een plaats waar ze er niet aan kunnen!!! Voor hoe lang...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zwijntje heeft indd ook onze afstandsbediening al te pakken gehad, de meeste zijn er al helemaal van af en de rest hangt er maar wat losjes bij... Ach ja, konijnen knagen nou eenmaal zal ik maar zeggen ;-) Overigens ook niks van teruggevonden in zn keutels hoor maar ook niks geks aan em te merken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .