Ga naar inhoud

Hooi..


Dollie

Aanbevolen berichten

Indy vertikt het gewoon om hooi te eten. Zijn haakjes zijn ik geloof twee weken geleden weggehaalt en hij is weer ongeveer op gewicht. Hij kreeg tot zaterdag een extra grote portie groenten en fruit, nu weer de normale portie, z'n normale voer en SS. En een heleboel kruiden, waar hij helemaal niks van eet. Nu krijgt hij dus weer een normale portie g/f, een handvol SS en hooi, kruidenhooi en ook nog gewoon kruiden. Dat is dus minder (kruiden niet meegerekent) dan hij gewend is en vanavond was ik ook een beetje laat met voeren, maar ja, z'n bakje zat nog vol kruiden dus hij zou niet hoeven verhongeren.. Nou, dat doet meneer dus wel liever.. Ik liet wat vallen dus ik zet het bekertje met voer even in zijn hok terwijl ik dat ging oppakken, de bedoeling was om het daarna in z'n bakje te doen, maar meneer viel letterlijk het bekertje aan en ipv het in z'n bakje doen kon ik het opvegen..

Hoe krijg ik hem nou inhemelsnaam aan het hooieten? En als dat niet lukt (daar begin ik voor te vrezen) wat kan ik dan geven?

edit; Ik heb nu echt zeven bakjes ofzo met verschillende kruidensoorten in de garage staan en daarvoor al heel wat soorten hooi geprobeert.. Dat was ik even vergeten te vermelden.

aangepast door Dollie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee dat ben ik eigenlijk weer vergeten! Dankje!

Weet niet of ik alles heb geprobeert, maar in ieder geval vijf soorten volgens mij.. Maar hij probeert het gewoon niet eens, heel apart. Hij heeft tot zaterdag 's nachts bij mij geslapen dus alles wat ik uitgeprobeert heb heb ik goed in de gaten kunnen houden, hij kijkt er niet eens naar...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een tijdje terug (voor er sprake van haakjes was, toen ik net op BB was eigenlijk) heb ik het dus geprobeert met verschillende soorten hooi en kruidenhooi, uiteindelijk maar weer opgegeven omdat hij toch al vijf jaar gezond was en blijkbaar dus goed zonder kon, toen is weinig voer geven niet echt in mij opgekomen.. Maar wil ik dat de haakjes wegblijven heb ik/heeft hij niet echt een andere keuze denk ik.. En nu is hij eigenlijk nog een beetje aan het herstellen van o.a. de haakjes (ik vermoed dat hij ook EC heeft, mijn dierenarts is het er niet mee eens maar ben aan het behandelen) dus ik durf het nog het helemaal aan om dat nu al te doen. Of is dat een beetje overdreven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja nu krijgt hij vrij veel, ik wil de kilo's er haast wel aankijken :$ maar in principe krijgt hij niet teveel.. Bovendien eet Fred wel hooi (al is dat ook maar matig) en die krijgt hetzelfde. (Ietsje meer, want ietsje groter/zwaarder..) Hm, ben nu wel aan het twijfelen, toch minder geven? Overigens krijgen ze wel in één keer hun voer voor de hele dag, over het algemeen. Maar het tijdstip verschilt nogal eens.

aangepast door Dollie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die van jou heb ik volgens mij al eens geprobeert.. Fred vond het wel lekker, maar ja, mijn zeurkonijn natuurlijk niet. Ik snap het echt niet, hij raakt het niet eens aan.. Volgens mij ziet hij het niet eens als eten. Hij heeft ook altijd de gewoonte gehad z'n hooi naar z'n nachthok te slepen en er onder te gaan zitten, dat doet ie nu ook niet meer. Hij knaagt echter wel vaak genoeg op stro...

Ik denk dat ik inderdaad gewoon 's ochtends zijn normale portie voer geef en dan verder alleen nog hooi. Minder geven doe ik voorlopig nog niet, zo'n stijfkop als hij kan zijn, straks zijn we weer terug bij af met bijkomen.. (Ok, zo ver laat ik het natuurlijk niet komen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, geen stro meer te bekennen hoor! Het is trouwens niet zo dat hij elke dag stro zit te eten, maar als mijn achternichtje en neefje er zijn willen die de konijntjes altijd 'eten geven', nou, mijn konijnen eten volgens mij pas uit m'n handen als ze uitgehongert zijn.. Maar ze steken dan altijd stro door het gaas en daar knaagt ie dan aan. Af en toe zie ik 'm ook wel gewoon er mee spelen/aan knagen. Maar hoop dat het wat uithaalt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tjeetje lastig zeg.. Tijger is ook niet zo'n hooi etert, maar heb ondekt dat hij gewoon lui is.. Hij vind het helemaal niet leuk om die sprietjes uit een bal of ruif te moeten trekken. Nu doe ik het op een schaal, en dan eten ze er lekker samen van :D

Maargoed dat zal bij jou wel niet werken.. Hopelijk gaat ze toch snel hooi eten!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zit dus alleen hooi in z'n nachthok, en alleen kruiden en SS in z'n bakje. Gisteravond had m'n broertje nog een schepje van z'n gewone gemengde voer in het bakje gedaan en daar nog weer kruiden overheen. Indy heeft alles uit z'n bakje gegraven om alleen dat gemengde voer (ook de biks) te eten.. Normaal gesproken at hij de SS ook wel.. Nu heeft hij alleen kruiden en SS (wel best veel.. Dat van gisteren zat er nl. ook nog in..) dus hij zal wel hooi moeten eten gezien hij morgen pas weer SS krijgt. Nu hopen dat hij dat ook doet, eigenwijs beest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb Zwijntje laatst voor het eerst eens wat kruidenhooi gegeven. Eerst keek die er niet naar om en gaf ie er niks om maar na een paar dagen begon die uiteindelijk toch te knagen (denk dat die doorhad dat ie toch geen ander hooi kreeg :-p).. En nu eet ie er wel gewoon van, niet zoveel als van normaal hooi maar wel steeds een beetje, hij eet uiteindleijk toch elke keer zn balletje leeg!

Dus misschien dat je het wat langer moet laten staan om te proberen of doe je dat ook??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik leg er elke dag nieuwe bij en met schoonmaken gaat alles wat er nog ligt (alles wat ik er ook neer gelegt heb dus) de groene bak in.

Overigens eet hij nauwelijks nu, hij heeft alleen SS, hooi, kruidenhooi en kruiden. Aan de ene kant is het natuurlijk belangrijk dat hij zsm hooi gaat eten maar ik weet niet of dit wel zo goed is? Normaal gesproken krijgt hij zijn gemengde voer met SS erdoor heen en dan eet hij de SS er zelfs tussen uit, nu is het andersom! Bijna alles wat ik vanochtend gegeven heb ligt er nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet je wat ook goed kan helpen om een konijntje aan het hooi eten te krijgen? Een vriendje.... wat ik tot nu toe gezien heb, heeft het veel effect. Zien eten doet eten, en dat geldt heel sterk voor konijntjes. (aangezien het ook een sociale gebeurtenis is). Bij Floor en Noëlle bijv. is het hooi niet aan te slepen, ze eten wel het dubbele sinds ze gekoppeld zijn...

Ik weet niet of het mogelijk is voor jou, een vriendje...maar het is het overwegen waard...

aangepast door Danja
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben toch gezwicht, heb een handvol paardenbloembladeren gegeven. Ik denk niet dat hij nu al sterk genoeg is om dit lang vol te houden maar hij is koppig genoeg om het toch te proberen. Voorlopig dus 's ochtends SS en hooi etc, en dan 's avonds z'n portie groenten. Hopen dat hij het vanzelf een keer opgeeft, al vrees ik nog steeds van niet. Ga deze week ook even op zoek naar het hooi van Caroline!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .