Ga naar inhoud

de hele paardebloem ??


lisa(L)fluffy

Aanbevolen berichten

Volgens mij mogen ze gewoon de hele paardebloem..

Dit komt uit het artikel 'Konijnen en alternatieve geneeskunde':

"Paardebloem bevat vitamine A, C, K, D en B - complex, mineralen en proteïnes. De wortel is goed voor de lever, deze zuivert namelijk de bloedstroom en bevordert de productie van gal. De bladeren hebben een positieve werking bij de volgende kwaaltjes; hartproblemen, artritis (gewrichtsontsteking), nierstenen, en bij problemen met de galblaas. Het zorgt er voor dat het lichaam genoeg kalium binnenkrijgt . Alle delen van de plant hebben een geneeskundige werking. "

Dus de wortels en bladeren zowiezo en de bloemen zitten ook in dat kruidenhooi dus denk dat ze die ook gewoon mogen hebben!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is zeker wel giftig;) Maar wel licht giftig, dus als je het niet iedere dag geeft merk je het misschien niet meteen.

Als je het niet gelooft kun je het ook googlen of opzoeken in een plantenboek;)

aangepast door Danja
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geef meestal alleen de blaadjes, maar als ze de bloem ook mogen dan geef ik ze die ook de volgende keer! Ik heb nogal kieskeurige konijntjes, dus ik wil eigenlijk wat dingen uit proberen wat ze nu wel en niet lekker vinden. Super irritant, zelfs mijn cavia's lusten meer!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja.. ik pluk eigenlijk altijd alleen de blaadjes... en de bloemetjes kom ik wel een tegen in kruidenhooi.. Om de wortels uit te graven vind ik gewoon te veel werk.. en die stengels.. tja.. persoonlijk als ik dat sap zie lijkt het me niet gezond of smakelijk.. dus heb het eigenlijk nog nooit geprobeert..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 jaren later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .