Ga naar inhoud

Help, myxamotose??!!


tralala

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik ben heel bang dat mijn konijn Joep myxamotose heeft, al heeft hij niet de exacte symptomen die ik overal lees.

Zijn neus en ogen zijn schoon, hij niest niet, ook met de geslachtsdelen en anus is niets aan de hand.

Wel heeft hij de typische blaasjes op zn buik, n stuk of vijf, verschillend in grootte. Sinds vandaag is ie lusteloos en eet niet meer.

Wie kan mij meer zeggen?!

Alvast bedankt,

Sabine & Joep

Link naar reactie
Delen op andere sites

in ieder geval zo snel mogelijk naar de DA gaan lijkt me.Als zijn darmen stil komen te liggen want dat gaat gebeuren als hij niet eet dan word het echt levensgevaarlijk voor je konijn.

Ga alsjeblieft zo snel mogelijk naar een DA ook met pasen zal je wel ergens terecht kunnen.

Keutelt hij nog wel?

aangepast door Shadena
Link naar reactie
Delen op andere sites

heey, bedankt voor je reactie..

heb net zn hokje verschoond, dus weet nog niet of ie nog poept. Gister at ie nog, nu alleen nog n beetje hooi.

n kennis van ons is dierenarts, die proberen we nu te pakken te krijgen.

naar joh, om je konijn zo ineens te zien veranderen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blaasjes op zijn buik... heeft je konijn misschien losgelopen buiten? Dat hij met zijn buik over een bepaalde plant is gegaan waar hij niet tegen kan?

Sowieso is de dierenarts in dit geval de enige die je verder kan helpen, ik hoop dat je die kennis snel te pakken krijgt. Zo niet, dan zou ik toch de dienstdoende DA maar bellen. Niet eten is altijd slecht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie reacties allemaal! Dierenartskennis inmiddels gesproken, die denkt eerder aan een allergische reactie, omdat ik hem vroeger altijd binnen had en hij sinds de verhuizing lekker buiten kan lopen, en omdat ie geen blaasjes bij zn neus en ogen heeft. We hebben hem net paardebloembladeren gegeven en die eet ie heel goed, da's fijn.

Omdat ie zich duidelijk niet lekker voelt, gaan we morgen naar de dierenarts.

Spannend allemaal:(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .