Ga naar inhoud

2 konijnen, 2 verschillende voedingspatronen..


Sweetbunny

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

Ik had een vraagje, en hoop dat jullie mij hierbij een beetje kunnen helpen..

Per 1 mei krijgen we er dus een nijntje bij :D

En heb de hemd van het vrouwtje van de opvang helemaal los gevraagd :D

Ook dus omtrent voeding...

En zoals ik al ergens verwacht had is het voedingspatroon van Lily totaal anders dan Snuf.

Dat is dan niet erg... maar dan zit ik met het volgende:

Snuf eet: SS-biks, eet aan groenvoer: sla, tomaat, komkommer, veldsla, andijvie, venkel, paprika, basilicum, peterselie, alfalafa, rucolla, wortel, witlof, banaan, appel, peer (en nog een aantal geloof ik.. zoiezo afgewisseld en veel in weinige hoeveelheden.)

Lily eet: Hope farm biks, eet aan groenvoer: witlof, andijvie en wortel.

Ik weet dat je alles wat je nieuw geeft aan groenvoer in kleine hoeveelheden zo langzaam opbouwt..

Maar doordat de konijnen na koppeling natuurlijk gelijk bij elkaar zijn weet ik niet zo goed wat ik moet doen... omtrent het groenvoer...

Ik geef zoiezo de groenvoer aan beide die lily gewend is.. maar dat houdt in dat alles wat zij niet ken ik in kleine hoeveelheden moet geven..

Heb dan het gevoel dat ik Snuf dan benadeel (klikt mis. heel dom) maar hij is ondertussen al al die variatie gewend en van sommige dingen ook best wel wat....

Hoe hebben jullie het gedaan?? (waarbij jullie al 1 konijn hadden, en er later 1 bij gekomen is?!

En met biks moet ik ook mengen.... want Snuf eet enkel SS nu... als ik die Hope farm biks geef, zal hij daar dan niet aan gaan wennen?

Aangezien ik voor Lily natuurlijk weinig SS moet geven en nog opbouwen?!

Is de wisseling van gemend voer, naar SS en dan weer de combi van Hope farm naar weer SS niet teveel voor zn lijfje?!

Hopelijk heb ik het een beetje duidelijk uitgelegd..

Sorry voor mij lange uitleg.. maar heb dan wel het idee dat het dan het beste begrepen wordt gelijk :D

Alvast bedankt voor het lezen :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij at het nieuwe konijntje gelijk met de pot mee.

Zoals je zegt moet je eerst beginnen met kleine porties, om het konijntje er aan te laten wennen.

Biks: SS biks met Hope Farms biks mengen. Zodat het beestje eraan kan wennen.

Desnoods kun je ze de eerste paar dagen ( als je ze laat wennen aan het nieuwe eten) even apart zetten met eten.

Ik zou jezelf niet teveel werk op de hals halen (omdat je denkt hem achter te stellen).

Tenzij je dit geen probleem vind, dan zal je oude konijntje moeten wennen aan al die nieuwe groenten.

Ik denk ook dat je nieuwe konijntje de tomaten, veldsla, venkel etc. heus niet mist hoor.

Hij heeft nu tenminste wel een vriendje!!

Ik hoop dat je het een beetje snapt, ik ben nog niet heel erg wakker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit dus precies met hetzelfde probleem, alleen niet mer groenvoer maar met biks. Mijn ene konijntje heeft haakjes dus die krijgt ss, en de ander krijgt hopefarms. Werkt hopefarms net zo goed of kan ik ze beter gescheiden proberen biks te geven.. ehem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

welk voer wil je ze later geven? als je snuf nu laat overstappen naar hope farms, dan zit dat wel goed, dan laat je Lily later ook wennenaan meerdere soorten groenten. Geen idee of het werkt maar je zou het kunnen proberen ;) Succes!

Ik blijf gewoon SS geven... dus Lily moet gaan wennen aan SS.... en wil dus van de hope farm af...

Ja ik laat Lily ook zeker wennen aan nieuwe groentes.. gewoon beetje voor beetje...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij at het nieuwe konijntje gelijk met de pot mee.

Zoals je zegt moet je eerst beginnen met kleine porties, om het konijntje er aan te laten wennen.

Biks: SS biks met Hope Farms biks mengen. Zodat het beestje eraan kan wennen.

Desnoods kun je ze de eerste paar dagen ( als je ze laat wennen aan het nieuwe eten) even apart zetten met eten.

Ik zou jezelf niet teveel werk op de hals halen (omdat je denkt hem achter te stellen).

Tenzij je dit geen probleem vind, dan zal je oude konijntje moeten wennen aan al die nieuwe groenten.

Ik denk ook dat je nieuwe konijntje de tomaten, veldsla, venkel etc. heus niet mist hoor.

Hij heeft nu tenminste wel een vriendje!!

Ik hoop dat je het een beetje snapt, ik ben nog niet heel erg wakker.

Wat een superidee zeg!! ze tijdelijk apart eten geven, niet eens aan gedacht.. (wil nog wel eens moeilijk denken hihihi)

En je hebt ook gelijk..... wat is nou belangrijker?! ff geen venkel etc.. of een vriendinnetje?!

thx!! :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit dus precies met hetzelfde probleem, alleen niet mer groenvoer maar met biks. Mijn ene konijntje heeft haakjes dus die krijgt ss, en de ander krijgt hopefarms. Werkt hopefarms net zo goed of kan ik ze beter gescheiden proberen biks te geven.. ehem.

Pfff geen idee.. sorry..

Toen ik Snuf uit de DW had gehaald kreeg ie gemend voer... en toen ik me dus goed had ingelezen (zelfde avond gelijk gaan zoeken naar info, kwam hier terecht :D) heb ik kort erna gelijk SS gehaald en zo beetje voor beetje de zakken met elkaar gemengd...

En nu zit Snuf enkel op SS.....

Wie weet weet iemand deze vraag wel, die ook ervaring hebben met hope farms....

Succes

Anders zal je ook een eigen topic kunnen maken met jouw vraag.. zodat meer mensen op jouw vraag kunnen antwoorden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

IK zou gewoon beginnen met het mengen van de Hopefarms door de SS.

Komt lilliy bij een opvang vandaan? Misschien kun je anders al wat SS daar gaan afgeven en vragen of ze alvast wat door haar voer willen mengen...

Kweet niet of ze dat doen of willen doen... maar k zat zo hardop te denken...

Wat groen betreft zou ik ze samen gewoon geven waar de voedster al aan gewend is.

Ik denk niet dat de ram doorheeft dat ie ineens wat minder variatie krijgt.....

Langzaam aan kun je dan uitbreiden naar het menu dat je ze dagelijks wilt gaan geven.

succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .