Ga naar inhoud

Castraties Kiara en Jozefien


heidi-77

Aanbevolen berichten

Morgenvroeg is het zover, Kiara en Jozefien worden allebei gecastreerd.

Moet eerlijk zeggen ik vind het wel spannend allemaal. Zeker voor Jozefien, waar ik natuurlijk niet van weet hoe oud ze is.

Ben blij dat ik morgen een lekker lang weekend tegemoet ga, waar ik ze goed in kan verzorgen. :yes:

Morgen meer!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze zijn weer thuis, alles is goed gegaan. Ik ben heel blij dat ik het gedaan heb.

Volgens de dierenarts had Kiara pus in de baarmoeder en zat er al een ontsteking daar. (Ze wordt in juni 1) Dus alles is weggehaald.

Jozefien had ook iets in de baarmoeder zitten. De dierenarts zei dat er een bal in gegroeid zat en heeft ook alles weggehaald.

Ik heb voor 3 dagen pijnstilling en voor 5 dagen antibiotica.

De dames zijn nog wat suffer dan normaal, maar ik hou ze scherp in de gaten. Kiara zit nu te drinken en beide dames hebben al wat gekeuteld! Ook hebben ze al een heel klein beetje zitten knabbelen. Ik heb nu weekend dus alles moet goed komen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

We hadden nog niks gemerkt aan Kiara, die was even actief als altijd en zo, dus ik ben echt blij dat ik heb besloten om ze samen te laten helpen, anders had ik te laat kunnen zijn.

De bal in de baarmoeder zou ook de oorzaak zijn voor de schijnzwangerschappen van Jozefien. (De afgelopen maand al zeker 2 keer)

Qua medicijnen heb ik nu Meloxidil en endrofloxoral drops.

De dames drinken goed, maar eten nog niet echt. Hoe lang moet ik wachten tot dwangvoeren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pfff net de medicijntjes gegeven, bij Kiara gaat het goed. Ze had wat appel gegeten en toen heb ik haar pijnstilling gegeven, nu eet ze ook weer appel.

Jozefien is een ander verhaal.

Ik mag haar eigenlijk niet oppakken, heb met moeite de antibiotica naar binnen gekregen, maar eten doet ze niet. Dwangvoeren lukt ook nauwelijks. Ik zie dat ze pijn heeft, maar mocht de pijnstilling alleen geven als ze gegeten heeft. Maar dat is dus niet goed.... Net de DA gebeld en ga om half 11 met Jozefien naar de DA. Zodra ik haar oppak, begint ze te brommen....te spartelen etc.... echt niet fijn.

Ik hoop echt dat het goed komt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo net terug van de DA. Jozefien heeft 2 prikjes gehad: 1 pijnstilling (Ketofen) en een voor het stimuleren van de darmpjes: Primperan.

Ik kwam thuis en Kiara zat al lekker haar biksjes op te smikkelen! :)

Nu ga ik even Kraantje van mn vriendin ophalen en kijken of die al gegeten heeft.

Die is gister ook gecastreerd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pfff medicijnen toedienen is niet zo makkelijk, de dames willen niet...

Ik doe al een handdoek om ze heen om zo de medicijnen toe te dienen, maar dan nog gaan ze spartelen, en springen ze weg...

Net sprong Jozefien zelfs van de bank. Zou dat kwaad kunnen? Wil natuurlijk niet hebben dat er iets mis is.

Kiara eet in elk geval super goed! Ze had haar bakje met biks al helemaal op vanmiddag, ik heb toen maar weer wat bij gegeven, neem aan dat ze voor het herstellen wel meer voer mogen hebben dan normaal.

Pff zal blij zijn als alles normaal is...

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja...als ik nu heel eerlijk en direct ben, het doet geen goed dat ze van de bak afspringt...je moet je voorstellen dat er 3 lagen zijn gehecht, de buikwand, de tussen(vet) laag en de huid. dit zit echt wel goed vast en gaat niet zomaar los, maar het weefsel moet wel allemaal rustig herstellen, het is natuurlijk nog allemaal heel broos en beurs door o.a het snijden erin.

Probeer te voorkomen dat het nog een keer gebeurd door medicijnen op de grond toe te dienen.Ze mogen ook echt niet teveel spartelen, laat iemand je helpen en wees `demonstratief`in je bewegingen, dus direct goed vasthouden, merkt ze enige twijfel dan zal ze gaan worstelen, niet aarzelen, ze moet gewoon haar medicijnen hebben...klaar! is voor haar eigen bestwilletje!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je tip!

Moet wel zeggen dat ik gisteravond echt schrok. Was ook blij dat ze gewoon deed eten en gewoon haar dingen deed.

Vanochtend is alles gelukkig heel goed gegaan. Ik heb ze nog strakker in de handdoek gedaan zodat ze echt geen mogelijkheid kreeg om weg te komen. Poten klem in de handdoek en dan met mn arm goed tegenhouden. De arm met de spuit klemde ik ze ook nog strak zodat ze echt niet weg kon. De medicijnen pakte ze nu goed, al wilde ze eigenlijk weg met haar hoofdje, maar het lichaampje kon nu echt geen kant meer op. Ik pak de dames nu ook enkel op als ze de medicijnen krijgen, of als ik het hok verschoon. Zo min mogelijk. En straks ga ik op de grond zitten om de medicijnen toe te dienen, zodat er nog minder risicos zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat fijn dat het goed gaat.

Voor mij weer even een beetje goede moed, mijn binky word ook gecastreerd over 3 weken.. Met nijntje ging het helemaal goed (zij had ook een ontstoken baarmoeder en was nog maar 3 jaar)

Ik ben benieuwd hoe Binky haar baarmoeder eruit ziet!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .