Ga naar inhoud

chico ziek


chico

Aanbevolen berichten

Ik heb wel een voeranalyse van Beaphar Care+

Analyse:

Ruw eiwit 16 %

Ruw vet 3,2 %

Ruwe celstof 22 %

Ruwe as 5,6 %

Vocht 9,2 %

Ca 0,75 %

P 0,44 %

Mg 0,3 %

Na 0,2 %

K 1,1 %

Toegevoegd per kg

Vit. A 12.500 IE

Vit. D3 1.375 IE

Vit. E 105 mg

Vit. C 15 mg

Vit. K3 3 mg

Vit. B1 30 mg

Vit. B2 40 mg

Vit. B6 55 mg

Nicotinamide 260 mg

Calcium Pantothenaat 65 mg

Vit. B12 113 µg

Biotine 890 µg

Foliumzuur 6 mg

Choline 1475 mg

Zink 140 mg

Mangaan 40 mg

Ijzer 120 mg

Koper 18 mg

Jodium 1,5 mg

DL-Methionine 1040 mg

MSM 500 mg

Het Calcium gehalte op zich is dus 0.75%. Als ik het goed heb is dat in SS 0.6%

Waar ik me dan weer vragen bij stel is het extra toegevoegde Calcium Pantothenaat. Dit is eigenlijk een vorm van vitamine B5.

Vitamine B5= pantotheenzuur en wordt vaak gekoppeld aan een mineraal (omdat pantotheenzuur op zich een instabiele verbinding is), in dit geval dus calcium. Tijndens de spijsverering en als ik het goed heb in de maag, komt het pantotheenzuur vrij uit het calcium pantothenaat. Dus ik vermoed dat het calcium dan gewoon overblijft.

Ik vraag mij dus af in welke mate de toevoeging van calcium pantothenaat het calcium gehalte in dit voer omhoog haalt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zullen ze daar snel aan wennen of hiermee ook in het begin mengen met beaphar en op die wijze volledig over gaan op ss???

ik ben nu een half jaar aan de beaphar ongeveer en chico heeft ook nu een half jaar blaasproblemen!!!!!begin me nu schuldig te voelen dat ik in die tijd ben overgestapt naar beaphar zeg!

maar ja vrijdag gaat hopelijk alles goed met mijn lieve chico en dan ga ik zoiezo over op ss!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet je niet schuldig voelen!!!

De schuld ligt niet bij voeding alleen, het zal ook wel een zekere aanleg zijn vermoed ik...

Maar ik ben ook wel benieuwd naar het antwoord van Bephar...het plaatje klopt anders niet echt hé...want als dat al in het calcium zit dat bovenaan staat, kan dat bijna niet... Als het er bij komt...dan kan beter iedereen die dat voer geeft overschakelen denk ik,want dan wordt het wel heel veel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vermoed persoonlijk ook dat het niet ingerekend zit bij het calcium dat bovenaan staat. Maar het hoeft het calciumgehalte nog niet boven de 1% te brengen, maar dat kan ik zo niet zeggen. Dus ik wacht even het antwoord van Beaphar af.

Zodra ik iets van Beaphar hoor, laat ik het hier weten.

Veel succes en beterschap voor Chico!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank jullie wel, chico logeert samen met Zara even bij me ouders omdat me vaders overdags altijd thuis is en ik natuurlijk naar me werk.

dat geeft me een beetje meer rust mijn ouders wonen gelukkig aan het eind van de straat en de rest van de week slaap ik daar want ik mis me lieffies nu al.

vrijdag gaan we om half 9 rijden naar utrecht,ben erg benieuwd allemaal!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aangezien ik vanmorgen nog geen antwoord had van Beaphar, heb ik naast het hoofdkantoor, ook mijn mail naar de Belgische contactpersoon verzonden.

5 minuten geleden kreeg ik antwoord in mijn mailbox

Geachte,

Ziehier de informatie die via Nederland doorgekregen heb.

In care+ zit 0,75% Calcium. Dit komt overeen met 7500 mg Calcium

In het voeder zit 65 mg Calcium Pantothenaat dat 8,4% Calcium bevat. Dit komt overeen met 5,5 mg zuivere calcium.

=> 5,5/7500 = 0,07% van de calcium in het voeder komt uit de calcium pantothenaat. Dit is verwaarloosbaar klein. De 5,5 mg zit dan ook in de 0,75% opgenomen.

Voeder bevat

0,75% calcium

=> komt overeen met 7500 mg/kg calcium

Voeder bevat

65 mg/kg Ca pantothenaat

= Gehalte in calciumpanthothenaat = 8,40%

=> komt overeen met 5,5 mg/kg calcium

Calcium uit calcium pantothenaat bron = 0,07%

Het calcium gehalte blijft in het totaal 0.75%. Dus dat is al uitgeklaard.

Wat wel blijft, is dat ik me persoonlijk nog een paar vragen stel bij sommige ’ingrediënten’ van dit voer. Volgens een folder zit er ook echinacea in….iets wat oa. geen effect meer heeft als je het continue geeft en zo zijn er nog wel een paar dingen. Maar dat is mijn persoonlijke mening en staat los van het calciumgehalte.

Ik denk ook niet dat het probleem enkel door de biks kan komen. Aangezien het calciumgehalte van de meeste bikssoorten ongeveer gelijk of groter is dan hier.

Hoewel dat van SS natuurlijk nog steeds lager is, dus lijkt me dat ook hier toch zeker een goed idee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja dat hoor ik morgen allemaal!!!Hoop natuurlijk dat ie naar huis mag maar alsze hem liever een nachtje willen houden vindt ik het ook goed want k weet dat ie in goede handen zal zijn als ik het zo op hun site lees zeg allemaal!die gaat daar helemaal verwend worden volgens mij

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .