Ga naar inhoud

chico ziek


chico

Aanbevolen berichten

ik ben al een tijdje niet meer ingelogt hier maar ik heb een probleem, chico heeft een paar maanden geleden blaasontsteking gehad na 2 kuurtjes was het nog niet over en toen een 2 weken durende antibioticaprik gekregen en daar knapte chico goed van op!

nu een maand geleden weer naar de da geweest ivm met alweer een blaasontsteking kuurtje heeft niet geholpen!

ik zou as vrijdag bij de da een foto van zijn blaas laten maken maar afgelopen zaterdag kreeg chico diaree dus weer een ritje da!

prikje en vocht gekregen en de da zei dat dat waarschijnlijk kwam doordat ie gewoon echt niet lekker was!dus de da wilde vandaag van chico een foto maken zo gezegt zo gedaan nu de uitslag:

er is iets te zien op de foto maar de da kan niet precies vertellen wat het is, op foto is bijna de hele blaas wit, Ze denken zelf dat er teveel kalk nu in de blaas zit maar zeker weten ze het niet

het is nu doorgestuurd naar iets van dierengeneeskunde in utrecht en morgen hoor ik wat ze gaan doen en waar ik chico heen moet brengen.

hij heeft nu wat voor de pijn gekregen want de da zei hij is echt ziek!

dus ze gaan nu kijken of chico geopereerd moet worden of dat zijn blaas moet worden gespoeld mijn da zei dat ze dit nooit hebben meegemaakt wel blaasgruis enzo maar niet dat er zo'n groot gebied geirriteerd is!!

ik maak me echt zorgen chico maar geen eten meer alleen maar hooi en water een een klein beetje groenvoer peterselie.

heeft iemand hier wel eens van gehoord???

Link naar reactie
Delen op andere sites

ach... arme chico... ik heb er bij konijnen nog nooit van gehoord, maar dat zal misschien wel aan mij liggen... mijn ex-kater loopt al wel jaren met deze blaasproblemen... het gaat bij hem steeds een jaar goed en dan begint de ellende weer.. blaasgruis en afgelopen jaar zelfs flinke blaasstenen operatief verwijderd....

nou.. ik wens je veel sterkte en hoop dat je snel meer weet over de oorzaak...

Link naar reactie
Delen op andere sites

dank jullie wel, vandaag heeft de da gebeld!er zit heel veel calcium in zijn blaas nu moet ik een maand of 2 doorgaan met chico alleen maar hooi geven en groenvoer en dan weer een foto laten maken!hij denkt dat het aan het eten ligt...

ik heb eten van beaphar care+

als het over een tijdje niet beter is na de foto moet ie naar utrecht en wordt ie geopereerd het is een hele zware operatie dus de da zij ook dat ik na moest denken of het dan niet beter is om hem een spuitje te geven!de ingreep gaat 500 euro kosten maar dat heb ik er wel voor over chico wordt 15 april pas 2 jaar!

Link naar reactie
Delen op andere sites

bunny ranch chanty ik was al aan het wachten op je, nee er is nooit een knaagsteen in het hok geweest ben eerst gaan lezen voor ik een konijn kocht dus dat is het hem niet!

maar denken jullie dat het geen kwaad kan hem even geen biks te geven??

verder geef ik ze altijd precies afgemeten hun eten dus teveel kunnen ze ervan

gewoon niet binnen krijgen maar ja als chico niet veel drinkt kan inderdaad het probleem komen van het eten toch???

caroline: staat dat echt op de voorkant van het pak hooi wat je koopt???ik ga nu even die link lezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

oja ook dit nog even ben op de site geweest van de kliniek in utrecht en daar staan foto's op van blaaszand is precies hetzelfde als dat ik woensdag op de foto zag bij de da dus chico heeft blaaszand

je kan misschien bellen of hun dezelfde behandeling voorstellen of een andere.toch?bellen kan geen kwaad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ben nu druk aan de bel met de da in gouda en utrecht wilhelminapark en ze bellen me zo terug over het blaasspoelen want dat gaat het worden als het goed is!

ik weet van de risico's af maar om chico nog2 maanden te laten kramperen zie ik gewoon niet zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Chantal,

Je konijn heeft al 6 maanden last van blaasprpblemen, dit kan goed door het blaaszand veroorzaakt worden. We spoelen de blaas al redelijk snel uit, misschien wel sneller dan andere dierenartsen, Dit doen we om 2 redenen: 1. het konijn heeft minder last van de blaas indien deze schoongespoeld is. 2. er kunnen stenen gemaskeerd worden door het blaaszand.

NB: na het spoelen moet je ook dieet maatregelen nemen om te voorkomen dat de problemen weer terugkomen. We gebruiken hiervoor als dieet: timothy hay hooi (hierin zit weinig calcium tov ander hooi), groenvoer en gematigd biks (science selective) 5 gram per kg LG konijn. NB: nooit knaagsteenbrokken in het hok plaatsen.

Met vriendelijke groet

dit was de mail van wilhelminapark

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja beter he is een hele opluchting want zat er erg mee in me maag!

hebben jullie een idee wat ik nu met de biks moet doen een beetje geven of toch maar volhouden om niet te geven?vindt het zo zielig dat ie zo weinig mag en zara is nu natuurlijk ook op dieet want die eet echt niet als chico niet eet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet voor een weekje...op termijn zou ik ook niet stoppen met biks geven, maar een weekje zonder de belasting van biks zou ik aanhouden.

Ik probeer uit te vinden wat de samenstelling van je voer is, maar vind het niet terig op internet... hoeveel calcium zit er precies in?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .