Ga naar inhoud

geen leuke bevalling (wel btje schokkend)


kaatje

Aanbevolen berichten

getverderrie...kom net uit mijn werk en er is net een nijntje binnengebracht die aan het bevallen is..

Maar helaas waarschijnlijk al een hele tijd, het jong hing er met zijn achterpootjes uit en was helaas al dood, al enige tijd zelfs...

We zijn echt een behoorlijke tijd bezig geweest om het jong eruit te krijgen maar het lukt gewoon niet...ik probeer het voorzichtig te zeggen, maar ik wil wel graag het verhaal vertellen want wellicht heeft iemand nog tips??

In ieder geval..iets dat rot is (het jonge nijntje was dus al aan het rotten) euh..nouja..valt uit elkaar (sorry...modjes, als dit niet kan, haal dan maar weg) het achterlijfje is dus van het bovenlijfje af, de borstkas en het hoofdje zitten er dus nog in en met geen mogelijkheid eruit te krijgen...

De enige optie is een keizersnede...maar....dit wil de eigenaar niet!!!

Ik ga vanavond weer bij haar kijken hoe ze zich houdt (tot nog toe zeer kranig en dapper moet ik zeggen) maarja, de kans dat ze ziek wordt is groot....

Duimen dat ze hem er zelf alsnog uitkrijgt, maar ik vrees....

Ik ga in ieder geval vanavond echt nog een poging wagen, masseren en voelen...duimen jullie?!

Link naar reactie
Delen op andere sites

He bah wat naar, helemaal het gedeelte dat de baasjes geen keizersnede willen laten doen. Vind het eerlijk gezegd schandalig, je kunt je konijn toch niet laten zitten met een half rottend jong erin?! Ik vind echt dat de eigenaar gewoon verplicht is om het beestje te laten opereren:duivel: Dat hoort er toch gewoon bij als je aan dieren begint?

Kunnen jullie anders niet vragen of jullie het konijntje mogen hebben en dan alsnog opereren?

Maarja het geld moet dan wel ergens vandaan komen natuurlijk.

Waarom willen ze het konijntje niet laten opereren dan? Vanwege het geld?

aangepast door Danja
Link naar reactie
Delen op andere sites

He bah wat naar, helemaal het gedeelte dat de baasjes geen keizersnede willen laten doen. Vind het eerlijk gezegd schandalig, je kunt je konijn toch niet laten zitten met een half rottend jong erin?! Ik vind echt dat de eigenaar gewoon verplicht is om het beestje te laten opereren:duivel: Dat hoort er toch gewoon bij als je aan dieren begint?

Kunnen jullie anders niet vragen of jullie het konijntje mogen hebben en dan alsnog opereren?

Maarja het geld moet dan wel ergens vandaan komen natuurlijk.

Waarom willen ze het konijntje niet laten opereren dan? Vanwege het geld?

ja, vanwege het geld.

Dit soort dingen zijn altijd lastig, want het is hun konijn, wij hebben daar niets over te zeggen. Ik vermoed, mijn collega´s kennende, dat als het konijntje de nacht haalt en de eigenaar nog steeds geen operatie wil, zij zullen aanbieden om de helft van de kosten op zich te nemen, dit hebben we al eens vaker gedaan. We moeten alleen wel eerlijk zijn en vertellen dat er een kans bestaat dat de moeder het redt, die is uiterst klein, maar het kan wel...en tja, als dan de eigenaar zegt: dan ga ik ervoor dan kun je zo weinig...

Maar ik geef niet op hoor...ik ben in het bezit van lange, dunne vingers en heb veel geduld...straks is ze weer wat bijgekomen hoop ik, is de pijnstiller goed ingewerkt en is ze hopelijk iets aangesterkt..hou jullie op de hoogte

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee helaas.. het probleem is dat de voedster veelste nauw is, het is dan ook nog een heel jong konijntje, heb het verhaal van BRC (cindy) gelezen en dat komt precies over een...

Maar..we hebben echt nog wel even om de eigenaar te bewerken, ze was om 18:00 ondanks de pittige behandeling zeer attent, zat lekker te eten en drinken en was goed actief.Dus misschien heeft de eigenaar zich morgen bedacht..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het jong zit echt harstikke vast, of als moeders gaat persen zou het er wel uit kunnen komen? Zitten er nog meer jongen in of is het alleen nog maar dat deel jong wat ze bij zich draagt? Als moeders het jong er uit zou kunnen persen als ze weeen heeft... Ik weet niet of konijnen een wee opwekkend middel mogen hebben?

Jeetje zeg, wat een verhaal. En dat die mensen dan ook niet eerder komen, zoiets zie je toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp helemaal hoe lastig de situatie is waar je in zit hoor, (ik roep ook maar wat omdat ik het zo erg vind voor het nijntje) wat zul je je machteloos moeten voelen, daar heb ik al last van, hier achter de pc, laat staan jij en je collega's. Wel super dat jullie wel eens de kosten hebben gedeeld, hoewel dat natuurlijk eigenlijk niet nodig zou moeten zijn. Ik heb helaas geen tips voor je, heel veel succes ermee!

Link naar reactie
Delen op andere sites

weeopwekkers kunnen gevaarlijk zijn voor de moeder toch, als het jong echt vastzit?

Ja, daarom vroeg ik ook of de moeder het jong eruit zou kunnen persen als ze weeen had. Gezien het jong al aan het rotten is, kan het zijn dat het slapper is geworden en er dus wel uit zou kunnen. Maar dat de weeen gestopt zijn doordat het te lang heeft geduurd.... Als er dan nu weer weeen komen, dat ze hem er dan wel uit kan krijgen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

kom net bij moeders vandaan, ze gaat goed! nog steeds actief, eten, drinken en attent.

Ik heb haar ingevoeld, maar het jong lag heel diep bovenin en de ribbentjes liggen voor het koppie, dit gedeelte is echt groot en krijgt ze er nooit uit.

Ze heeft ook geen weeen meer.

MAAR....de DA kwam ook net toen ik er was en de eigenaresse schijnt wel een keizersnede te willen, ze heeft van de DA gewoon geen keus gehad ....hihihi.

ik hou jullie op de hoogte!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij een abortus provocatus in een wat verder gevorderde zwangerschap wordt (bij mensen) de vrucht in stukjes geknipt en dan uit de baarmoeder gehaald. Misschien is dat een mogelijkheid?

Daarnaast had ik zelf al vrij snel de eigenaren een keuze gegeven: opereren of een aanklacht wegens het onthouden van noodzakelijke medische zorg aan een dier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Off topic: Dat in stukjes knippen van een levende vrucht is verschrikkelijk. Ik ken iemand die de opleiding verpleegkunde heeft gevolgd en die had op tv zo'n abortus gezien die gefilmd was, dus dat je de vrucht in stukken geknipt zag worden. Je ziet dat de vrucht nog leeft en dat ie pijn heeft zegt ze. Iedereen die zo laat nog abortus wil moet volgens haar verplicht die documentaire kijken.

On topic: Maar dat zou misschien een optie kunnen zijn inderdaad.

Ik lees net dat de eigenaren wel een keizersnede willen, super!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat petra bedoelt ken ik, dat wordt ook bij runderen en schapen gedaan en gebeurd alleen als de vrucht dood is!!

Bij een konijn is dat echter heel erg moeilijk en de kans dat je de voedser beschadigt is groot.

moet nu weg, maar hoor vanmiddag hoe het met haar gaat!

tjuuussss

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .