Ga naar inhoud

kieskeurig konijn of heeft het een reden?


Guus

Aanbevolen berichten

Hoi hoi,

Ons Guuske hier krijgt iedere ochtend en avond een lekkere salade.

Nu was het altijd zo dat Guus een groente op een gegeven moment beu gegeten was als hij het vaak kreeg. Dus nu varieer ik heel vaak met de groente maar nu laat hij steeds vaker groente liggen.

Vroeger was hij heel gek op komkommer nu heb ik dat gisteren weer eens gekocht sinds een paar weken en nu eet hij dat dus niet op.

Ik had voor het eerst knolselder gekocht. De eerste dagen at hij het op... nu laat hij het liggen.

Hij is gek op bassilicum maar dat laat hij nu ook liggen... of hij eet er een beetje van en laat de rest liggen.

Witlof eet hij wel gewoon en peterselie ook.

Zijn biks en hooi eet hij goed en hij is niet in de rui of iets dergelijks. Zijn keutels zijn ook goed.

Verder merk ik niet veel maar ik vraag me af of hij dus gewoon kieskeurig is of dat er misschien iets aan de hand is wat ik over het hoofd zie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik merk dat mijn konijn erg kieskeurig is, en vooral als hij ruim voldoende voer krijgt.

Hij is dan teveel verwend en heeft de keuze in wat hij nemen wil.

Soms liet hij hier ook ineens appel, wortel, andijvie of wiltof liggen.

Totdat ik het biks ben gaan verminderen.

Hooi wilde hij al helemaal niet, maar dat lukt nu ook heel aardig.

Hij blijft netjes op gewicht, dus eet voldoende. Maar als hij "teveel" droogvoer krijgt dan laat hij de rest mooi liggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier is vooral Merlot héél kieskeurig...

Het is echt zo'n viesneus, alles eerst 100 keer besnuffelen, eens aan likken en dan eet hij het mogelijk op... Typisch vb zijn druiven. Ze krijgen nu 2 keer per dag een half druifje uit de hand. Die van Clicquot is al op als Merlot eens beslist dat hij er toch een hapje uit gaat nemen...

Merlot zijn voorkeur wisselt ook veel meer dan die van Clicquot. Zo heeft hij zijn basilicum-periode gehad, dan een periode waar hij eerst de dille at en nu is het wortelloof.

Ook daar een verschil trouwens...als ik geen kruiden geen (dus geen basilicum, dille,munt of thijm) dan vist Clicquot eerst naar de platte peterselie en Merlot naar het wortelloof...voor wortel alleen haalt meneer dan weer zijn neus op...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat van die druifjes klinkt bekend... Eufrasie neemt de hare onmiddellijk aan. Hypoliet durft hooguit eens te likken. Pas als Eufrasie die van hem wilt gaan afpakken, zal meneer er van gaan eten.

Hier zijn ze ook nogal kieskeurig.

Van de Romeinse sla laten ze het middelste liggen, dat moeten ze niet. Het groen is er altijd mooi afgeknabbeld.

Basilicum vonden ze eerst heel lekker. Na een tijdje kregen ze potten met 3 soorten en toen was het duidelijk dat de rode basilicum het meest in de smaak viel. 2 weken geleden was mijn tante voor een kennis naar de Aldi en nam ze 5 plantjes basilicum mee. Die staan hier nu verpietert, want geen één van de twee eet nog basilicum... behalve de rode basilicum dan...

Ananas weigeren ze hier pertinent te eten. Stukjes aardbei worden gebruikt om op te gaan liggen :$

Van de wilgentakken wilt Hypoliet alleen de blaadjes, Eufrasie kijgt de rest...

aangepast door zwarte panter
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .