Ga naar inhoud

prozyme


Nalientje

Aanbevolen berichten

Is ook zo tante10... prozyme is immers gewoon het poeder van de plant. Enzymen in verse annanas zijn idd beter.

Protexine stimuleert de darmflora en reageert dus anders dan prozyme ,maar heeft wel een vergelijkbaar effekt.

Snoef: gas en verstopping zijn idd iets anders...maar hebben gelijkaardige symptomen...

Echt gas of bloath, dan hebben we het eigenlijk over gas in de maag. Een conditie die vaak fataal afloopt en een echte oorzaak kennen we niet. Vaak is het een samenloop van omstandigheden, stress en nieuwe groenten bv...

Verstopping bestaat eigenlijk niet echt bij konijnen, maar we noemen het gemakshalve zo tijdens de verharing. Door de haren in de maag gaan konijnen idd minder eten, vol gevoel. Doordat er geen nieuw voer in de maag gaat (haren verteren niet en schuiven niet zo snel op als voedsel) gaan de darmen vertragen. Het voedsel in de darmen gaat uitdrogen en vaak gisten....en dan krijg je...gas in de darmen...

Het hele plaatje is nog wel iets ingewikkelder ,maar gas is eigenlijk zoals we het hier tegenkomen, vaak een symptoom van verstopping en dat is eigenlijk vertraagde darmwerking die als je niet reageert tot echte stasis, stilvallen van de darmen kan leiden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En als ik nu eens een hele ananas koop en deze als het goed heet is deze zomer in de zon droog? Heeft dit dan dezelfde werking als verse ananas of prozyme, of is de warmte van de zon al genoeg om de wwerrkzame stof te vernietigen.

Zit zomaar wat te denken hoor......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kunnen konijnen ook plak poep krijgen van heel erg verharen?

Ik heb net Prozyme besteld op bovenstaande site. Mijn NHD verhaard echt als een gek en mn Vlaamse Reuzen eten ook veel minder... nooit aan gedacht dat dat met verharen te maken had :) Nou ik ben benieuwd..

Dat vroeg ik me nou ook af!

Met mijn konijntje gaat het nu super. Ik geef nu 2 dagen prozyme en hij is weer lekker adhd'erig :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is ook zo tante10... prozyme is immers gewoon het poeder van de plant. Enzymen in verse annanas zijn idd beter.

Protexine stimuleert de darmflora en reageert dus anders dan prozyme ,maar heeft wel een vergelijkbaar effekt.

Snoef: gas en verstopping zijn idd iets anders...maar hebben gelijkaardige symptomen...

Echt gas of bloath, dan hebben we het eigenlijk over gas in de maag. Een conditie die vaak fataal afloopt en een echte oorzaak kennen we niet. Vaak is het een samenloop van omstandigheden, stress en nieuwe groenten bv...

Verstopping bestaat eigenlijk niet echt bij konijnen, maar we noemen het gemakshalve zo tijdens de verharing. Door de haren in de maag gaan konijnen idd minder eten, vol gevoel. Doordat er geen nieuw voer in de maag gaat (haren verteren niet en schuiven niet zo snel op als voedsel) gaan de darmen vertragen. Het voedsel in de darmen gaat uitdrogen en vaak gisten....en dan krijg je...gas in de darmen...

Het hele plaatje is nog wel iets ingewikkelder ,maar gas is eigenlijk zoals we het hier tegenkomen, vaak een symptoom van verstopping en dat is eigenlijk vertraagde darmwerking die als je niet reageert tot echte stasis, stilvallen van de darmen kan leiden.

Is het dan ook zo dat wanneer wij hier op het forum spreken over 'gas' dat dit dan vaak gas in de darmen is (ten gevolge van verstopping?) want ik vraag me dan af wat bijvoorbeeld Mickey hier vaak heeft, gas in de darmen of in de maag is...? Ik neem aan gas in de darmen, aangezien gas in de maag vaak slecht afloopt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En als ik nu eens een hele ananas koop en deze als het goed heet is deze zomer in de zon droog? Heeft dit dan dezelfde werking als verse ananas of prozyme, of is de warmte van de zon al genoeg om de wwerrkzame stof te vernietigen.

Zit zomaar wat te denken hoor......

Als je een hele ananas koopt, geef je een deel aan je konijntjes en eet je de rest zelf toch op :$. En daarna koop je weer een nieuwe, mmmm...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha, zo ging dat hier ook! Poo is echt zo'n fippert, wat de boer niet kent...maar na een paar dagen at hij het ook gewoon op, nu weten ze allebei niet beter. Je kunt anders proberen om wat poeder in een besje ofzo te doen, een uitgehold aardbeitje, ik zeg maar wat. Zodat ze erin bijten en voordat ze kunnen denken "hee..." hebben ze het dan al binnen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn zakje prozyme inmiddels ook binnen...en kwam tot de conclusie dat zo'n zakje niks is voor 6 konijnen, aangezien ze het 3x maal daags moeten hebben...Dat is 18 mespuntjes per dag...Dus maar weer bijbestellen...Ik zal de ananasjes ook eens gaan proberen...Ben er toch dol op en dan kunnen de nijnen meesmullen..

ananas langzaamaan opbouwen lijkt me..En dus ook niet elke dag geven, gezien de suikers?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .