Ga naar inhoud

prozyme


Nalientje

Aanbevolen berichten

Er zit inderdaad een hele handige beschrijving bij :)

Ik doe het zelf ook over de groenten.. stukje witlof ofzo en dat voer ik dan gewoon met de hand.. zodat ik zie dat het opgegeten word :)

Mijn konijnen merken er volgens mij niks van.. of ze geven er niks om en vinden het lekker :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb toch ook wel een vraag met betrekking tot gas/verstopping...Ik had namelijk het idee dat gas iets anders is dan verstopping, maar ik weet niet of dat juist is...

Bij verstopping heb ik het idee dat een konijn idd teveel haren in de maag heeft en dit moet je oplossen met prozyme en/of ananas....Ze keutelen dan ook niet en eten niet en je mag ze ook niet dwangvoeren...?

Bij gas denk ik aan buikpijn met als gevolg niet willen eten en niet willen keutelen...Alleen denk ik dan niet automatisch aan een klont haren in de buik...Gas is dan te verhelpen met vaak een massage, dwangvoer, soms pijnstilling, cisaral en primperan...Dus eigenlijk wat Mickey regelmatig heeft/had

Klopt dit of verwar ik de boel nou vreselijk?

Ik ga in ieder geval ook maar eens prozyme bestellen. Mag je dit in combinatie met andere medicatie gebruiken of juist totaal niet? En is het door de DA erkent als (konijnen)medicatie?

aangepast door Snoef
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja gas en verstopping zijn 2 verschillende dingen.

Het is tijdens de verharing wel aan te haren prozyme te geven omdat ze dan veel haren binnen kunnen krijgen.

Of je prozyme in combinatie met andere medicijnen mag gebruiken.. volgens mij wel. Prozyme is op natuurlijke basis. Dit staat volgens mij ook in de beschrijving (sorry heb ff geen zin om die op te zoeken:$)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb net even dat artikel van bunnybunch gelezen over gas en verstopping (waar overigens nog steeds staat dat je aeropax/equate mag geven bij een gasaanval). Mijn nijnen zijn momenteel niet in de rui, voor zover ik merk of zie. Maar ik zag wel dat één van hen wat kleinere keutels heeft dan normaal en vermoed dat dit Mickey is. Misschien is het in dit soort gevallen dus toch handig alvast maatregelen te treffen in de vorm van prozyme/ananas.

Ik vind het een goed idee prozyme te geven, mits dat idd geen kwaad kan op lange termijn. Vind het altijd risicovol zomaar met iets in de weer te gaan en dan achteraf van de DA te horen te krijgen dat dat toch niet zo'n goed plan was. Maar wat zijn de voor- of nadelen van prozyme versus dat andere waar Caroline het over had? Protex-nog-wat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Snoef.. ik heb ff zitten googlen en dit kwam ik tegen... hopelijk heb je er iets aan.. en geloof dat ik het ook maar ga bestellen..

Beter voorkomen dan genezen he :D

Prozyme

Prozyme bestaat uit enzymen, deze breken geen haar af, maar wel het voedsel wat om het haar geklonterd zit. Op die manier wordt een blokkade kleiner, en wordt de kans dat het voedsel weer goed doorgevoerd gaat worden groter.

Prozyme kan altijd gegeven worden, ook als er al medicijnen toegediend worden. Als er geen sprake is van verstopping, maar het konijn is erg in de rui, is het verstandig om één - á tweemaal daags preventief Prozyme te geven als de keutels iets kleiner/harder worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kunnen konijnen ook plak poep krijgen van heel erg verharen?

Ik heb net Prozyme besteld op bovenstaande site. Mijn NHD verhaard echt als een gek en mn Vlaamse Reuzen eten ook veel minder... nooit aan gedacht dat dat met verharen te maken had :) Nou ik ben benieuwd..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .