Ga naar inhoud

Daar gaan we weer....


lianne

Aanbevolen berichten

Afgelopen januari zijn er bij DA A (om het even anoniem te houden) de haakjes van de kiezen verwijderd en in februari ben ik daar nog naartoe geweest omdat hij weer niet at. Die keer AB+pijnstillers meegekregen ivm de wondjes die de haakjes hadden aangericht.

Kom ik net thuis, heeft hij weer niet gegeten, zit weer met eten in zijn bek te klooien en stinkt weer onwijs, een halve BDkeutel die aan zijn kont/mond uitgeveegd was.

Heb deze keer een andere DA (bij deze DA B)gebeld, deze doet ook alle konijnen bij de opvang en heeft veel meer ervaring met konijnen.

In overleg gelijk gestart met dwangvoeding en pijnstillers gegeven en morgenochtend om 08.00 mogen we bij de DA verschijnen.

Ik vind het echt zo sneu voor Nijn, hij zit echt duidelijk niet lekker in zijn vel terwijl het de afgelopen 2 weken net zo lekker ging! Hij kreeg weer zijn energie terug, at weer lekker en nu is er weer iets aan de hand. Ik voel zo machteloos nu... pfff. Ik hoop echt dat het deze keer wel goed gaat... vind het naar om mijn mannetje zo te moeten zien. Zo zit je nooit (op entingen na) bij de DA, en dan ineens iedere maand...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo te horen heeft ie meschien wel een abses in zijn mond?In dat geval is een kundige da nu wel erg belangerijk.

Hij zit nu bij een konijnkundige DA. Maar ik moet het nog even afwachten, nog even en het is 11 uur! Ik heb zelf in ieder geval niks gevoeld, maar mochten ze niks kunnen vinden moeten ze maar een foto maken om een abces uit te sluiten. Daar gaat mn salaris weer! :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

He vervelend zeg, je kunt er behoorlijk van onderste boven zijn, wanneer je nijntje ziek is. Ik weet er alles van. Nou sterkte en hopelijk is je nijntje snel weer opgeknapt en het probleem opgelost. Nog maar 3 kwartier wachten, het schiet nu op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zijn dus weer haken op de kiezen, er zijn geen ontstekingen of abcessen gevonden.

Voor zover de DA kon zien zijn ze de vorige keer weggevijld, wat naar zijn idee niet de meest ideale oplossing is omdat haken op deze manier weer erg snel teruggroeien.

Nijn gaat zo onder narcose en dan worden de haken en ook een deel van de kiezen geboord zodat ze weer netjes op 1 lijn liggen en ook weer goed kunnen slijten.

Omdat hij dan toch al onder narcose is en nog behoorlijk energiek en actief was heb ik (in overleg met de DA) ook besloten om hem van zijn kroonjuwelen af te helpen. Niet de meest ideale situatie voor een castratie, maar anders moet hij toch weer naar de DA voor een castratie en een narcose is ook niet geheel zonder risico.

Om 2 uur mag ik weer bellen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Das wel een hele spannende dag vandaag Lianne....

Is het wel een beetje dicht bij huis voor je.

Nou nee niet bepaald. Ik woon in het centrum en de DA zit bijna in Heiloo, moest vannochtend eerst naar het station en toen 15 minuten met de bus. Even kijken hoe ik het op de terugweg ga doen... misschien even iemand lief aankijken die een auto heeft!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou de operatie is goed gegaan! :bounce:

Er was 1 forse haak op de kies die in de tong prikte (arm ding!), die is verwijderd en alle kiezen zijn netjes op 1 lijn bijgewerkt.

De castratie is volgens plan gegaan, de DA die de castratie heeft gedaan heeft recent op een congres over konijnen een nieuwe techniek geleerd die ze heeft uitgevoerd. De wond is met deze manier minder groot en er is ook minder zwelling en irritatie.

Nijn is inmiddels wakker aan het worden, kan hem na mn werk ophalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zooo we zijn weer thuis! Nijn zit nu even op een handdoek met de tralies van de kooi over hem heen, huisje+kussens+kruik en eten erin, ga zo het hok schoonmaken en als ik dan nog eens tijd heb om te eten wat aan de innerlijke mens doen.

Heb de DA zelf ook nog gesproken, het gebit is helemaal opgeknapt nu en we hopen dat het goed gaat. De nieuwe techniek voor castratie die ze heeft gebruikt heeft een erg klein sneetje nodig gehad, zit 1 snee van een cm of 2 a 3 waarbij beide ballen dus mee verwijderd zijn.

Inmiddels heeft Nijn al wat gegeten, dus ik ben benieuwd hoe het de komende dagen gaat....

En nu kan ik mijn resterende salaris uit gaan geven aan een ander hok..... en over een paar weken een konijn erbij! :bounce:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .