Ga naar inhoud

Bananenschil


tante10

Aanbevolen berichten

Als Rambo uit zijn kooi mag en wij zijn niet snel genoeg bij de fruitschaal begint hij alvast aan de bananen.

De schil schijnt heerlijk te smaken, maar of het ook goed voor hem is?

In banaan zitten veel suikers, dus hij krijgt het niet zo vaak. Maar als de schil niet slecht is, hij het met smaak opeet en ook vast minder suikers inzitten is het misschien helemaal geen slecht idee.

Weet iemand of konijnen bananenschil mogen eten, nu geven wij het in ieder geval niet (of Rambo moet sneller bij de fruitschaal zijn).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou het zeker niet geven... niet zozeer om de schil zelf... Als je zelf een bananenboom in je tuin zou hebben, zou het waard zijn om dit eens op te zoeken. Maar geïmporteerde bananen zijn een paar weken overzee onderweg. Ze worden geplukt nog compleet groen en ze rijpen zogenaamd op de boot. Volgens mij worden die met iets ongespoten om ze goed te houden... en daarom zou ik het niet evrtrouwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja inderdaad, je hebt helemaal gelijk!

Ik heb geloof ik wel eens op tv gezien dat de bananen groen geplukt worden en dan in een soort bad gaan. Het zal vast een vreemd spulletje zijn wat er in dat bad zit.

De bananen gaan verhuizen naar een veilige plaats.

Bedankt voor je reactie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

IK heb daar ooit eens wat over gelezen maar moest ff zoeken waar t ook alweer was.

Een stukje banaan, of een gedroogd banaanschijfje, vinden de meeste konijnen ook lekker. Banaan zeer matig geven, maximaal een paar keer per week een plakje vanwege het kalium- en suikergehalte. Biologische banaan kan met schil en al gegeven worden, de schil levert goede vezels (in de schil van gewone bananen zit te veel gif).....

(bron: konijnen.nl)

Dus indien het geen bio bananas zijn is het idd niet zo goed voor Rambo!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht dat Rambo de enigste was met voorkeur voor bananenschil haha.

De bananen staan nu hoog en af en toe krijgt hij een ministukje.

En misschien vaker eens de biologische bananen kopen, beter voor Rambo en beter voor het milieu, dat is 2 vliegen in 1 klap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb zelf tot nu toe vandaag voor de 2de keer banaan gegeven (in anderhalf week tijd) maar zonder de schil....

Niet eens stilgestaan bij het gif enzo.. maar meer van dat is toch niet gezond/niet lekker..... meer kijkend naar ik lus de schil ook niet hihihihi

Zo geef ik veel groentes aan Snuf :D (kijkend naar wat wij eten enzo) behalve vandaag voor het eerst klein stukje bloemkoolblad.. (aangezien ik hier had gelezen dat het gegeven kon worden..) anders had ik ook nooit het blad van de bloemkool gegeven :D hihi

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 9 jaren later...

ik zat op mijn ipad en hoorde een raar geluid dus ik besloot maar even te gaan kijken en opeens zie ik mijn konijn met een bananenschil lopen hij springt in zijn hok en wilt het niet afstaan dus ik stopt het weer in de prullenbak en zie ik dat zij hem weer te pakken heeft is dit erg kan ik bananen schil gewoon geven aan haar zei houdt wel erg van banaan maar is dit verstandig om te geven kunnen julie mij hier mee helpen a.u.b

groetjes snuffie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .