Ga naar inhoud

Vlooien


Jimmy&Nijn

Aanbevolen berichten

getver ik heb net de eerste vlooi van het seizoen gezien, een van ons katten krijgt ze constant

we gaan naar de DA vragen of we hem iets anders kunnen geven dan frontline omdat het schijnt niet te helpen

mijn vraag is kunnen onze binnen nijnen vlooien van de kat krijgen?!

ik hoop het niet!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zit ff te googlen op het moment en lees dat het merk stronghold zowel volwassen vlooien, eitjes op het dier, eitjes omgeving en larven in de omgeving dood.....

Frontline dood volgens de grafiek op de site waar ik nu toevallig kijk enkel de volwassen vlooien en de rest niet

Ben ff aan het zoeken of het ook van kat op konijn gaat...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vondt dit :

Hebben konijnen en andere dieren ook vlooien?

De meest voorkomende vlo is de 'katten-vlo'. Deze vlo heeft de voorkeur aan honden en kattenbloed als maaltijd. Zijn er echter heel veel vlooien en te weinig honden en/of katten in de omgeving dan zullen deze vlooien uitwijken naar andere zoogdieren zoals de mens maar bijvoorbeeld ook konijntjes. Er zijn ook andere typen vlooien die in Nederland veel minder voorkomen dan de katten-vlo, bijvoorbeeld de honden-vlo en de mensen-vlo. Omdat de katten-vlo vooral en veel voorkomt op honden en katten kunnen we ze het beste daar bestrijden. Wanneer een konijn vlooien heeft wordt deze dan pas behandeld. Andere dieren dan honden en katten hoeven dus niet preventief behandeld te worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dit heb ik van de site van DA wilhelminapark (utrecht) :

Als dierenarts krijgen wij dagelijks vragen over vlooien, en vooral over de bestrijding van vlooien. Een vlooienplaag vormt immers nog steeds de grote schrik voor veel huisdiereigenaren.

Een konijn komt meestal aan vlooien door contact met andere dieren zoals katten of honden in hetzelfde huis. Denk ook aan een besmetting door vlooien door wilde dieren zoals konijnen, maar vooral aan egels die vaak vlooien bij zich dragen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je kat niet buiten komt zou je is edelgist kunnen gaan geven, een half theelepeltje per dag door het voer.

Ik geef het onze katten ook dagelijks en heb al 5 jaar sinds we hier wonen dus, niet meer ontvlooid, de ''kleintjes'' heb ik dus nog nooit ontvlooid.

Vlooien hebben een hekel aan katten die edelgist krijgen en muggen schijnen een hekel te hebben aan mensen die het gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb deze zomer opgepast in een huis waar een flinke vlooienplaag heerste, de hond was op vakantie, de kat bleef liever buiten, de kinderen zaten onder de plekken, maar de vlaamse reus had nergens last van... dat verbaasde ook de dierenarts wel een beetje ;-) al dacht hij ook dat onze vlooien niet snel op andere dieren gaan zitten dan katten en honden (daar waren onze kiddo's het niet helemaal mee eens...)

Dus wie weet valt het wel mee? Ik geef nooit frontline, hielp niet goed bij onze katten, met adventage heb ik heel goede ervaring, maar voor je konijnen moet je natuurlijk de dierenarts vragen anders vergiftig je ze nog per ongeluk... ook edelgist is echt voor katten bedoeld voor iemand op het idee komt het op zijn konijn te proberen, ik kan me voorstellen dat een konijnen buik daar misschien niet tegen kan?

Sterkte!

Iris

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind Stronghold idd wel een goed middel. Kun je ook voor de konijnen gebruiken (de kittenvariant). Je kan het krijgen bij de da.

Het is wel iets duurder dan advantage maar het werkt hier wel goed.

Voor de katten gebruiken wij een penning van Catandogs, geweldig (ze moeten dan wel een bandje om).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb niet gelezen wat anderen hier hebben gezget, maar Frontline werkt inderdaad niet (meer).. Aldus mijn dierenarts. Ik gebruik voor de hond en kat Advantage (Bolfo Gold bij de dierenwinkel) maar voor de konijnen weet ik niet wat je moet gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .