Ga naar inhoud

Help.. hoe kontje schoonmaken?


Mirrin&Catootje

Aanbevolen berichten

Heb vandaag het hok van het trio schoongemaakt en ik zag dat het kontje van Catootje erg vies is. Er zit ook een hele grote klit in de haren onder het kontje. Je kan niet meer zien wat nou het staartje is en wat de klit.

Hoe krijg ik dat in hemelsnaam weer schoon???

De nijnen zitten buiten en lopen dus door weer en wind in de ren. Waar ze dus ook door de plassen regenwater hupsen..

Ik dacht er zelf aan om ze 1 voor 1 in ons bad in de badkamer te zetten en ze daar te wassen.

en de haren te knippen. Maar is dat een goed idee... desnoods laat ik ze dan binnen totdat ze echt weer kurkdroog zijn.

(om vervolgens weer door de plassen water en het hok te lopen met een natte vloer:grrrrrr:)

Wie heeft er tips?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als 1 konijn een vies kontje heeft, hoef je ze niet allemaal in bad te doen toch ?

als je met zijn twee bent kan één het konijn een beetje ondersteboven houden terwijl de ander onder een lauwe kraan het gatje wast ?

Als het nat is kan je ook beter zien waar je wel en niet kan knippen...

Daarna goed drogen en pas naar buiten als konijn weer compleet droog én bijgekomen is.

Ondertussen bedenken hoe dat vieze kontje komt.

Is het poep, neem dan je voeding onder de loep..

Is het van de ondergrond en de regen, dan kan je daar misschien iets mee doen ?

aangepast door ZaZa
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik heb gedaan met Indy, die echt onder de urine zat van onderen, is hem in lauwwarm water met een beetje biotex wassen.. Daarna op een handdoek gezet en zoveel mogelijk geprobeert af te drogen en vervolgens tot de volgende dag op m'n kamer gehouden, daar is het ietsje warmer dan buiten, maar geen 20 graden.

Maar dat is wel wat anders dan wat Catootje heeft denk ik, misschien dat je dat er uit moet kammen? Of anders knippen? Maar las je niet ziet wat het staartje is lijkt dat me ook niet verstandig.. Ik weet het niet.. Succes ermee.

aangepast door Dollie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zaza.. nee klopt.. ik hoef ze ook niet allemaal te doen... Alleen Mirrin... (ik had het in mijn vorige bericht over catootje, maar dat komt omdat ik met haar al veel aan de hand gehad heb.. macht der gewoonte..)

Het ligt niet aan de voeding maar echt aan de ondergrond.

De ren van de konijne is nl volledig in de open lucht. Dus als het regent dan lopen ze vanuit het hok meteen op de natte tegels.

Daarbij plassen ze ook allemaal willekeurig in het hok (niet alleen in de wc-tjes) Dus ze hebben ook vieze urine pootjes (wel allemaal dus!)

hmm beetje warrig verhaal... snappen jullie het nog?!

Bedankt voor de tips.. ik ga het morgen en anders maandag bij Mirrin eens proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe groot is hun ren ?

Het wil wel eens helpen om de tegels in de ren schuin af te laten lopen...Niet zo overdreven als het er staat natuurlijk ! Een halve cm per meter is al genoeg..

Dat wordt dus opnieuw een straatje leggen..(hebben wij ook gedaan: perfect)

Zie je dat niet zitten ?

* een afdakje boven de opening van het hok

* de opening van het hok uit de wind zetten

* een 'voorhok' maken (dakje en zijkanten) voor de opening

Zelf hebben we dus de boel goed bestraat en staat de opening van het hok niet meer in de wind..

aangepast door ZaZa
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een beetje hetzelfde probleem, sinds mijn nijnen nog niet zindelijk zijn en ze ook op tegels lopen. Vooral mijn witte nijn heeft vieze pootjes.. Ik gebruik eigenlijk liever geen zeep, is lauwwarm water ook genoeg om de pootjes te wassen??

Ik kan mijn nijnen nl niet lang binnenhouden i.v.m. allergie..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .