Ga naar inhoud

Polleke


pol&kik

Aanbevolen berichten

Mijn meiske Polleke, daar heb ik toch af en toe een beetje zorgen over. Altijd wel vrij mager geweest, maar de laatste tijd is ze iets dunner geworden.

Ze eet wel goed, is iets rustiger maar heeft altijd nog flinke konijnenstreken.

Moet ik mij geen zorgen maken? of toch?

Moet eerlijk zeggen, ik heb gelukkig nog geen ervaring met DA en zieke konijnen, alleen toen mijn vorige beestje EC had, dus ben hier niet zo ervaren mee...

Dankjewel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je haar al eens ontwormd?

Nee, dat niet nee. Maar aangezien ik de laatste tijd hier vaak topics over zie opduiken heb ik de zoekmachine al gebruikt.

Zou inderdaad best kunnen.

Ik heb morgen toch hokken-ronde, dus misschien vind ik de wormpjes wel, in de ontlasting?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat hoeft niet perse...

Helaas is het bij konijnen vaak moeilijk om de wormen echt te zien.

1xc per jaar preventief ontwormen is sowieso altijd goed om te doen.

Bij verdenking van wormen door bijv symptomen als deze is het sowieso aan te raden.

Ontwormen met vloeibare panacur. 5 dagen achtereen geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ontwormen met vloeibare panacur. 5 dagen achtereen geven.

Vijf dagen? Ik heb maar twee gedaan, dat las ik hier op BB..

Panacur speciaal voor konijnen is er niet, ik heb de pasta voor honden/katten gebruikt maar volgens mij gebruiken de meeste mensen de vloeibare versie voor schapen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels is gebleken dat een behandeling van vijf dagen achtereen de meeste vruchten afwerpt mocht er daadwerkelijk een worm besmetting zijn.

De vloeibare versie voor schapen word idd veel gebruikt. Ik gebruik die ook.

Je dient het toe met een spuitje in het mondje.

De dosering is 0.5 tot 0.8 ml per kilo konijn.

Ik heb voor een potje geloof ik een euro of vier betaald.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh dat moet i keven onthouden.. Ik heb mijn konijnen een paar maand terug ontwormt, twee dagen dus. Moet ik het anders voor de zekerheid herhalen en dan vijf dagen of het gewoon bij één keer per jaar houden en wachten tot het weer zo ver is? (Sorry Pol&Kik ik pik je topic in :$:P)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .