Ga naar inhoud

Help!! Mijn konijn heeft zijn hoofdscheef.


VlekkiePluisje

Aanbevolen berichten

Daarom zei ik ook als het EC is. En volgens mij is één van de grootste problemen met EC dat veel dierenartsen het niet kennen. Mijn dierenarts was er ook zeer sceptisch over, maar Joy is er waarschijnlijk wel aan overleden.

Maar laten we hopen dat het zo goed blijft gaan!

aangepast door Dollie
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 57
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Fijn dat het weer beter gaat met Pluisje! Maar heb je ook aan de dierenarts gevraagd of het geen E. Cuniculi kon zijn? Nou ja, als het nu beter gaat zal het waarschijnlijk geen EC zijn geweest (al kan dat nog steeds wel). Maar het feit dat de da over panacur zegt dat het voor ontwormen is vind ik al een teken dat de da dus niet goed op de hoogte is van EC en de behandeling daarvoor. Het kan dus sowieso geen kwaad om hem/haar daar eens op te wijzen, misschien dat een ander konijn er mee gebaat is als de da over EC leert ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het nu zoveel beter gaat zonder de Panacur, is het waarschijnlijk geen E. Cuniculi..

Waarom we erop 'hameren' om dit ter sprake te brengen bij dierenartsen is dat we hier op het forum merken dat E. Cuniculi vaak voorkomt, maar dat je bij de behandeling van 'scheve hoofdjes' oftwel; de symptomen, een duidelijk onscheidt ziet in de beoordeling en diagnose hiervan !

We lezen hier regelmatig over dierenartsen die totaal niet bekend zijn met E. Cuniculi en de eventuele behandeling hiervan en artsen die wel degelijk goed op de hoogte zijn...Soms zelfs na tussenkomst van de konijneigenaren die er hier over gelezen hebben.

Juist die verscheidenheid daarin maakt dat je dus alert moet zijn op signalen, maar ook op de behandeling van je dierenarts.

Dat deze arts bij het woord Panacur, alleen denkt aan wormen, is zo'n signaal...

Wat overigens niet betekent dat hij dit konijn niet goed beoordeeld heeft of geen goede behandeling heeft gegeven ! Maar wel dat in geval van E. Cuniculi, dit konijn weinig kans had gehad op genezing.

Maar goed..

Wat het ook is of was: Belangrijkste is dat je konijn opknapt !

aangepast door ZaZa
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 jaren later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .