Ga naar inhoud

Help!! Mijn konijn heeft zijn hoofdscheef.


VlekkiePluisje

Aanbevolen berichten

Bij E. Cuniculi kunnen ze gewoon eten en lopen...

Uiteindelijk verslechtert hun toestand wel als ze geen of te laat, goede hulp krijgen ..

Goed dus dat jullie morgen weer langs gaan en E. cuniculi bepsreekbaar durven maken...

Heeft je moeder ook meegelezen ?

Ik hoop echt dat Pluisje er weer bovenop komt..

Jullie doen in ieder geval erg je best !! Goed hoor !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 57
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik zou ook naar Don de Bruin gaan... Ook mijn konijn is overleden aan EC (andere DA), pas na een week las ik hier op het forum dat het EC kon zijn. Pas toen is de behandeling met Panacur gestart maar het heeft niet meer mogen baten.

Als ik toen geweten had dat er zoveel verschil was tussen DA's was ik meteen naar Don de Bruin gegaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sterkte dan morgen !!

Er zijn 2 leden hier die een goede dierenarts in jullie buurt hebben !

Zo te lezen heeft hij ook ervaring met E. Cuniculi.

Don de Bruin

Dierenkliniek Stratum

Pastoor Dijkmansstraat 44

5611 RB Eindhoven

040-2112450

Behandeling volgens afspraak.

Donderdagavond vanaf 17:00 gesloten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat vind ik moeilijk om je daar raad in te geven..

Ik ken beide dierenartsen namelijk niet...

Vraag morgen goed door aan je dierenarts wat hij denkt van E.cuniculi..

En als hij denkt dat het dat niet is, waarom niet...

Er zitten hier wel leden die ervaring hebben met E. Cuniculi n de behandeling daar van..en mogelijk dat de antwoorden van je dierenarts al genoeg verduidelijking geven..

Het moeilijke van E. Cuniculi is, dat het wel te behandelen is, maar dat je daar niet dagen mee kan wachten..omdat het ook ineens kan verslechteren..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mocht je huidige DA geen panacur meegeven, dan zou ik zeker naar de andere DA gaan om wel panacur te krijgen...Het kan idd heel snel gaan met EC, zoals ZaZa al aangaf...En dan kan het een zwaar en slepend proces worden met als resultaat helemaal NIETS en dat wil je echt niet...Zelfs al heeft je konijn toch geen EC, dan heb je haar in ieder geval ontwormd met panacur ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat zal ik doen.

Maar ik heb even een vraagje. Voor dat we naar de dierenarts gingen gisteren was haar hoofdje scheef maar ze kon nog wel alles zeg maar. Maar toen ze bij de dierenarts uit het reis kooitje kwam was haar hoofd in een keer nog schever en ze viel om. En thuis was ze weer normaal met een schuin hoofd. Hoe kan dit nou? Daalijk denkt de dierenarts hier door dat het veel erger is dan het is ofzo. Moet ik haar in een grote reis kooi doen of klein dat ze niet echt kan bewegen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Puur stress !

In haar eigen omgeving is ze rustig en dat zie je aan haar...

Bij de dierenarts is het puur stress.. en dat heeft zijn uitwerking..

Ze mag best bewegen hoor..maar als ze nu sneller omvalt (in de auto door de bocht) is het wel slim om te zorgen dat ze niet zo makkelijk alle kanten op zwiept.

Misschien kan je er een badhanddoek in leggen ?

Wat Snoef zegt is duidelijk..

Het voordeel van Panacur is dat het tegen E.Cuniculi is, maar als ze dat niet blijkt te hebben, Panacur geven ook geen kwaad kan. (het helpt ook tegen wormen, is je konijn ook meteen ontwormt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

cuniculi is echt heel rot als het konijn dat heeft. vaak draaien ze ook snel met de ogen. onze witje heeft het ook gehad en moest nog 3 maanden panacur + het konijn dat bij haar zat ook een paar weken. ze kreeg vitamine b spuiten panacur baytril en nog iets :) maar ze kon ook niet meer staan en binnen 7 uur ging ze op haar zij rollen met haar koppie helemaal omgedraaid (torticolles, draainek) de ogen draaien dan heel snel van links naar rechts en dan kunnen ze daarn iet meer mee stoppen. is dus wel te behandelen maar wordt vaak verward met oorontstseking, sterkte en ik volg het topic1

Link naar reactie
Delen op andere sites

cuniculi is echt heel rot als het konijn dat heeft. vaak draaien ze ook snel met de ogen. onze witje heeft het ook gehad en moest nog 3 maanden panacur + het konijn dat bij haar zat ook een paar weken. ze kreeg vitamine b spuiten panacur baytril en nog iets :) maar ze kon ook niet meer staan en binnen 7 uur ging ze op haar zij rollen met haar koppie helemaal omgedraaid (torticolles, draainek) de ogen draaien dan heel snel van links naar rechts en dan kunnen ze daarn iet meer mee stoppen. is dus wel te behandelen maar wordt vaak verward met oorontstseking, sterkte en ik volg het topic1
Ik krijg altijd een heel naar gevoel van binnen, als ik weer terugdenk aan alles wat jij eigenlijk beschrijft...:frown:
Link naar reactie
Delen op andere sites

Sterkte dan morgen !!

Er zijn 2 leden hier die een goede dierenarts in jullie buurt hebben !

Zo te lezen heeft hij ook ervaring met E. Cuniculi.

Don de Bruin

Dierenkliniek Stratum

Pastoor Dijkmansstraat 44

5611 RB Eindhoven

040-2112450

Behandeling volgens afspraak.

Donderdagavond vanaf 17:00 gesloten.

3 leden ;) Hij heeft ook onze Nijn "van zijn snot afgeholpen"

Deze arts werkt ook samen met de opvang in Eindhoven en heeft (mede daardoor) zeker ervaring met EC!

Als je er niet heen kan, dan zou ik in ieder geval vragen of jouw arts contact met hem op wil nemen, zoals anderen al zeggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey allemaal. Sorry dat ik nu pas iets laat weten het internet deed het niet voor een paar dagen. Ik heb goed nieuws:D Ik zal eerst even vertellen hoe het bij de dierenarts ging.

Onze dierenarts vond Pluisje als iets beter dan eerst want ze viel niet meer om. (wat ze eerst bij de dierenarts wel deed) Pluisje heeft toen weer dezelfde spuiten gehad. Een antibiotica spuit en een tegen de zwelling voor als het een hersenbloeding was. Het kon een bacterie in de hersenen zijn geweest zoals ze al eerder zij of een hersenbloeding. Als het een hersenbloeding zou zijn geweest dan zou zijn hoofd schuin kunnen blijven staan maar meestal komt het helemaal goed. Ik had ook gevraagd over de panacur ze wou het wel een keer meegeven maar dat was voor ontworming zei zij en dat was nu niet het belangrijkst. De dierenarts heeft alles heel goed uitgelegd en ze wist er wel veel van dus ik denk niet dat het geen konijnkundige dierenarts is.

Nu het goede nieuws. Het gaat super goed met Pluisje. Een dag na het bezoek aan de dierenarts stond haar hoofdje als iets rechter en begon ze zich zelf weer te wassen omdat ze haar hoofd weer kan bewegen wat eerst niet echt lukte volgens mij. Iedere dag ging het een stukje rechter staan en nu staat het zo goed als recht. Ze gaat ook weer zo blij tegen het gaas van de kooi aan staan als we haar gaan eten geven. Ze moet nog wel veel rusten maar er is gelukkig wel al veel verbetering. We moeten donderdag weer naar de dierenarts voor controle.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Naar mijn weten is dat echt nodig hoor, als het e cuniculi is. Maar goed, andere mensen die er meer verstand van hebben zullen je daar wel verder over inlichten :) beterschap nog verder, ik hoop dat het zo goed blijft gaan!

Ze zegt niet dat de da heeft gezegd dat het E.C is:D en de mensen die hier op het forum zitten hebben heel erg veel verstand van konijnen maar hebben natuurlijk niet dit konijntje gezien en alleen het verhaal gehoord...Vandaar dat de meesten altijd met verstand van konijnen zeggen dat ze beter meteen naar de da kunnen gaan met zulk soort dingen..

Dus het gaat nu echt de goede kant op?? gelukkig maar ik hoop voor jou en je nijn dat het dan goed afloopt.

Wel super dat je steeds met hem naar de da gaat voor controle enzo!!

aangepast door tijgertje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .