Ga naar inhoud

Poo weer ziek...


Rian

Aanbevolen berichten

Net nadat ik het laatste bericht hier had getypt wilde ik Poo laten drinken, en toen begon hij uit zichzelf aan het flesje te drinken. Het lijkt alsof de gasaanval (?) weer voorbij is, hij is weer ontspannen. :goed:

Het lijkt wel een soort van dagboek wat ik hier bijhoud! Ach ja, al is het maar om even van me af te schrijven.

Misschien hebben de darmpjes nu wat tijd nodig om weer mooi continue op gang te komen, en gaat dat op en af. :arf:

Trouwens....Muis begint vreselijk te verharen, zou dit dan alles kunnen veroorzaken? Dat Poo veel haren heeft binnengekregen zonder dat het voor mij echt zichtbaar was dat ze begon te verharen?

aangepast door Rian
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 69
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Nou, het is geen succes haha! Hij vindt het niet interessant. Heb het nu een aantal keren voor zijn neusje gehouden maar wat de boer niet kent, dat eet hij niet...Muis vind het heerlijk! Uiteraard. :mdr:

Gelukkig is hij verder weer helemaal ok vanavond.

aangepast door Rian
Link naar reactie
Delen op andere sites

Even afkloppen, maar het blijft nog steeds heel goed gaan nu. Geen aanvallen meer of momenten dat hij niet goed in zijn vel zit. Ik borstel Muis nu regelmatig (ze vind het vreselijk, maar voor haar mannetje moet het maar even) en Poo heeft wat ananas gegeten! Hopelijk blijft het goed gaan nu.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Rian, hoop dat het snel beter gaat met Poo, vervelend als zoiets blijft voortsukkelen. Vooral als er veel oorzaken kunnen zijn en het moeilijk te vinden is.

Maar ik wilde eigenlijk vragen welke DA jij hebt, het klinkt alsof je er wel tevreden over bent. Ik woon zelf 10 min. rijden van maastricht en heb wel een goede konijnkundige DA in het dorp, maarja die heeft ook wel eens vakantie. En de vervangende DA is 2 dorpen verder in franstalig gebied (dat ik voor geen meter spreek) en dan is Maastricht toch korterbij. Ik zou het fijn vinden om een goede DA achter de hand te hebben en ben dus benieuwd waar jij gaat. Wil je me iets laten weten?

veel succes verder met Poo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wendy mijn DA zit in Heugem, (wijk in Maastricht), ik weet niet of ik de naam van de site hier mag zetten, anders mag een van de mod's het natuurlijk weghalen:

www.dierenkliniekkusters.nl, je kunt dan bij "even voorstellen" de DA's en andere medewerkers zien en als je op hun foto klikt zie je ook welke bijscholingen ze gehad hebben.

Ik heb je een pb gestuurd, daar kun je het nog eens nakijken mocht dit bericht weggehaald worden door een mod!

Met Poo is het nog steeds prima allemaal, ben ik erg blij om! Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ananas is echt magic stuff haha. Verse dan. Als ze dat eten, of het sap ervan drinken, gaan de voedselstukjes die aan de haren vastkleven, los van de haren, waardoor de verstopping opgeheven kan worden. Als ik het goed begrepen heb. Ze krijgen hier nu, omdat Muis erg verhaard, elke dag een heel klein stukje. De rest eet ik zelf op. Ik ben dus nu een ananas haha...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Annanas werkt idd zoals Rian schrijft. Het bevat een bepaald enzym wat het voedsel wat rondom of in de haren zit makkelijker afbreekt zodat er geen klomp van haar en voedsel in de maag komt te zitten en alles makkelijker doorschuift.

Je kan trouwens ook prozyme gebruiken, dat is eigenlijk gewoon dat enzyme in poedervorm.

Wel steeds opletten want ananas kan branden... merk je zelf ook aan je mond als je er teveel van eet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rian eerlijk gezegd zou ik zelf een zakje aanschaffen. Het kost echt geen drol en als je het nodig hebt moet je toch wel een aantal dagen een dosis geven. En dan heb je met een beetje dus niet genoeg.

Als je het acuut nodig hebt kan het echt wonderen verichten!

Als ze wat meer verharen dan strooi ik hier wat uit t zakje een paar dagen achtereen over hun groenvoer om een verstopping te voorkomen.

Dus het werkt niet alleen als er al een verstopping is, maar ook preventief.

Je hoeft ook niet gelijk een grote pot te bestellen als op t plaatje staat, maar je kunt ook zakjes van een paar grammen bestellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .