Ga naar inhoud

Poo weer ziek...


Rian

Aanbevolen berichten

Het is weer zover, Poo wil weer niet eten. Vanmorgen zat hij wat rustiger dan normaal in zijn hok, Muis vloog op de biks af maar Poo niet. Had ook geen interesse toen ik ze hem voor hield. Neusde wel wat in het hooi rond, at een spriet, maar verder niks. Omdat hij twee weken geleden hetzelfde heeft gehad, vraag ik me af wat er nu weer aan de hand is.

Ik MOEST gaan werken, maar heb tussendoor de DA gebeld voor een afspraak en kon gelukkig eerder weg van het werk. Nu net weer thuis, en nog steeds geen interesse in biks. Drinkt wel water uit het spuitje dat ik hem voorhoud, wast zich, maar poepen doet hij volgens mij ook niet, lastig om te controleren omdat hij samen met Muis zit en ik de hele morgen niet hier ben geweest. Met Muis verder niks aan de hand.

Het is geen gas denk ik, hij gaat niet steeds verzitten en liggen. Dus zometeen maar weer naar de DA, pfff.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 69
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Dat denken we idd ja...

Esther en ik merken bv dat onze konijnen op hetzelfde ogenblik een off-day hebben. Wij wonen een paar km uit elkaar.

We merken dat de konijnen vaak niet 100% en last hebben van wat verstopping op ogenblikken dat er grote weersveranderingen zijn of als het echt guur weer is. We denken dat dit wel eens met de luchtdruk zou te maken kunnen hebben. Dat konijnen daar dus extra gevoelig voor zijn... we weten het niet zeker hoor en het is neit bewezen, maar ik ben begonnen dit een beetje bij te houden.

Zijn ze verder in de verharing?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, allebei niet. Ik geef ze SS, ze eten veel hooi en krijgen groenten, ze zijn gelukkig, ik geef ze alle aandacht, snap het echt niet allemaal. Moet ik dan toch maar naar de DA gaan?

Straks gaat het echt niet goed met hem en dan zit ik de hele avond weer met vervelende toestanden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet thuis! De DA wist nog helemaal hoe en wat van vorige week, zo fijn hoe je daar ontvangen wordt! Echt een fantastische DA.

Poo werd onderzocht, buikje gevoeld en geluisterd, tanden en kiezen bekeken, maar niks aan de hand. De DA vroeg of er soms iets van een verandering was geweest thuis (Ja Caroline, daar heb je het!), dus een nieuwe omgeving, vreemde geluiden van de buren, een ander geurtje enz. Dus ik kaartte aan dat het weer niet zo best is geweest, en dat zou het inderdaad heel goed kunnen zijn, veel dieren zijn hier heel gevoelig voor.

Ik gaf nog aan dat Poo de vorige keer heel snel reageerde op de injectie, de DA zei dat het dan de buscopan MOET zijn geweest omdat de andere 2 middelen niet zo snel werken. Hij stelde voor om nu weer buscopan te geven en te kijken of hij daar nu weer zo goed op reageert. Mocht dit niet zo zijn, dan wil hij dat Poo terugkomt en wordt er een rontgenfoto gemaakt om toch uit te sluiten dat er wellicht iets van blaassteentjes zijn, hier kunnen ze ook erg veel buikpijn van hebben.

Poo zit nu totally confused in zijn hok, even afwachten hoe het gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik heb daar inderdaad ook al meer over gelezen, toch reageert hij er wel goed op. Moet wel zeggen dat Poo nog niet optimaal is, na de opleving kakt hij weer wat in. Ik blijf het in de gaten houden. Kan me voorstellen dat je nu twijfelt aan de DA, maar serieus, hij is goed!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal het hem eens vragen.

Vind het heel fijn dat je meedenkt, maar moet wel zeggen dat je me erg ongerust maakt door de uitspraak over de fatale aflopen, dat is nu niet echt rustgevend om te horen, vooral omdat Poo nu eigenlijk weer heel rustig in een hoekje zit. Heb hem net laten drinken, maar eten wil hij niet echt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een oude post van mij...

"Voordat iedereen op de buscopan reageert... :) mijn da hier gebruikt het ook niet meer,volgens hem is het omstreden bij konijntjes dus daarom gebruikt hij het nu niet meer. Hij heeft er nochtans jaren konijntjes erg goed mee kunnen helpen en hij twijfeld of het wel zo slecht voor ze is als nu geroepen wordt."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry dat ik nu pas reageer. Poo is op zich best actief en eet hier en daar wat hooi, maar nog steeds geen interesse in biks of groenten. Ook drinken doet hij niet uit zichzelf, ik geef het hem steeds via een spuitje, dat likt hij zo op. Ben vannacht nog een aantal keer opgestaan om te kijken hoe het met hem was, maar een echte zieke indruk maakt hij niet. (Steeds als ik de trap af liep maar HOPEN dat hij er nog was...wat een rotgevoel is dat! Voel me een beetje brak nu, maar heb GELUKKIG een vrije dag, alsof het zo moest zijn!)

Ik bel de DA zometeen en ga dan toch nog een keer met hem terug. Dan geen buscopan meer, maar ga inderdaad toch vragen om pijnstilling en een stimuleringsmiddel voor de darmen, omdat ik niet zeker weet of hij poept. Het maakt het allemaal nog lastiger met Muisje erbij, ze begrijpt het niet allemaal, ze duwt me steeds weg als ik met het spuitje kom, ze springt erdoorheen, ze eet alle stukjes groen en fruit op die ik voor Poo neerleg, zucht...maar ze wast hem en houdt hem lekker warm, dat is zo lief. :love:

Ik laat wat weten als ik terug van de DA ben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je! Altijd lief zo'n reactie! Caroline ik heb net het artikel gelezen over de buscopan, ik kan me goed voorstellen dat jouw eerste reactie was "nee niet geven!" omdat ik er ook al zo veel over gelezen heb. Maar inderdaad, Poo heeft er nu 3x goed op gereageerd, dus mijn DA en ik hebben samen overlegd om gisteren alleen buscopan toe te dienen om te kijken of dit inderdaad werkt bij hem. Als ik me niet prettig zou voelen bij deze DA zou ik meteen een andere hebben gekozen. Je brengt toch een beetje de zorg van je "kindjes" naar iemand die je helemaal vertrouwd op dat gebied. Maar nogmaals, ik begrijp je bezorgdheid om dat middel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .