Ga naar inhoud

Poo ziek?


Rian

Aanbevolen berichten

Hoera hij poept!!! Het zijn heeeel veel vergelijkbare BD keutels, het eerste propje was met wat bruin slijm waarmee je draadjes kan trekken (sorry voor diegenen die dit niet prettig vinden om te lezen) maar hij poept!! Het fabriekje werkt weer!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die slijm betekend dat er toch iets ernstig mis is geweest in de darmen...je ziet dat of bij parasieten (vb cocc) of na het stilliggen van de darmen als die weer op gang komen.

Kon de DA voelen dat de blaas gezwollen was of is er een urinetest gedaan om te bepalen of er een ontsteking zat?

Als de DA deze diagnose gesteld heeft, zonder die bevestiging, hou hem dan extra in de gaten. Best is zelfs om een urinestaal binnen te brengen om zeker te zijn.

Het kan perfekt een blaasontsteking zijn hoor, maar ik ben een beetje voorzichtig gezien voorgaande symptomen... als hij over een paar dagen weer stopt met eten, meteen weer naar de DA hoor...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt helemaal gelijk, ik had zelf ook deze gedachten. Diagnose blaasontsteking stel je inderdaad niet 1-2-3, en hij heeft geen urinetest gedaan. Wel heeft hij gekeken naar zijn piemeltje, om te kijken of dit rood/gezwollen was en of het rondom mooi schoon was. Het zag er prima uit. Zijn darmen voelden goed zei de DA, en ook was er geen gas. Zelf denk ik ook meer aan iets aan zijn darmen, omdat hij na de injectie ineens helemaal beweeglijk werd, als een beer begon te eten en begon te poepen. Het slijm was overigens minimaal, en zat alleen bij het eerste hoopje "bd"achtige keutels. Waarschijnlijk (denk ik) omdat het een tijdje stil heeft gelegen, parasiet denk ik niet zo zeer aan.

Ik zal hem zeker in de gaten houden, vooral omdat hij na het DA bezoek niet meer op de bak gaat zitten met staartje omhoog, het zou vreemd zijn als het ineens hocus pocus weg zou zijn. Bedankt voor het meedenken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb het net doorgelezen, wat ik dus eigenlijk in de gaten moet gaan houden is dat dit bij Poo niet nog een keer moet gebeuren omdat het mogelijk een voorloper van EC kan zijn, zeg ik dit goed? Hij heeft echt prima gegeten net, hooi en biks, en eet ook zijn BD keutels.

Ik zal het zeker in de gaten houden allemaal, wordt wel een beetje ongerust van het verhaal van Eufrasie. Zal ik niet beter alvast metacam en panacur in huis halen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stasis KAN idd een voorloper van EC zijn, dus hou het gewoon in de gaten, als het idd meer gebeurt (schreef je dat al niet?) en het komt nu weer terug na de behandeling, is het misschien aangewezen eens een bloedtest te laten doen. De kans is klein hoor,maar hou het in je achterhoofd...

Panacur en metacam hoef je nog niet in huis te halen hoor, eerst even kijken hoe het verder gaat en nooit zomaar op eigen houtje gaan mediactie toedienen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, daar heb je weer ook gelijk in. (Goed bezig, Caroline! :mdr:) Op eigen houtje toedienen zou ik nooit doen, ben geen DA en kan dus ook geen diagnoses stellen.

Maar ik zou het dan in huis willen halen voor ALS, stel dat er iets uitbreekt, dan heb ik in ieder niet de stress dat ik er niks voor in huis heb. Dat lijkt me vreselijk! Ben al blij dat ik nu de Cisaral in huis heb.

DA vroeg overigens ook hoe het met de andere nijn was, of zij geen klachten had, dus waarschijnlijk sloot hij hiermee cocc uit?

Poo lijkt alweer helemaal de oude te zijn, ik sta er nog steeds versteld van. Blijf hem in de gaten houden. :yes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Coc is het niet hoor, dat krijgen eigenlijk vn erg jonge konijntjes in stresssituaties, jou konijnen dragen dat met zich mee, maar moeten dat aankunnen nu. Dat was maar een vb hoor.

Als je zelf geruster bent kan je idd een tube Panacur in huis halen, het is sowieso goed om 1 keer per jaar te ontwormen, dus dat is geen verloren geld en ontwormen kan je wel op eigen houtje doen.

Metacam is handig om in huis te hebben tegen de pijn, maar zelfs ik durf naar niet zomaar naar te grijpen...het kan symptomen onderdrukken natuurlijk en dat wil je niet als je naar de DA moet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat nog steeds prima met Poo, hij is weer helemaal de oude. Mooie keutels, goed eten en drinken, Muis achterna zitten en de bank kapot bijten.

Gisteren dacht ik heel even dat Muis wat rustiger was dan normaal, maar dat was volgens mij omdat ik er nu extra op let en dan dingen ga zien die ik me verbeeld. Er is niks aan de hand. Vanmiddag ga ik wel Panacur halen.

Er mag een slot op dit topic! Bedankt allemaal!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .