*bonnie* Geplaatst: 13 december 2008 Delen Geplaatst: 13 december 2008 Mijn franse hangoor heeft een traanoogje.Aan één kant, aan de andere kant is zijn oog normaal en ook mijn ander konijn heeft geen traanoogjes. Moet ik het gewoon zo laten of moet ik er iets aan doen ?Iemand een idee ? Groetjes Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ZaZa Geplaatst: 13 december 2008 Delen Geplaatst: 13 december 2008 klinkt als ontstoken...Je kan het wat deppen met gekookt (afgekoeld!) water..Als het zo blijft dan even langs de dierenarts voor een zalfje.. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
busylizzzy Geplaatst: 13 december 2008 Delen Geplaatst: 13 december 2008 Ik wou net een toppic hierover openen. Meneer heeft aan een kant ook een traanoogje. Zal gelijk proberen, het afgekoelde water en een watje! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Loesah Geplaatst: 13 december 2008 Delen Geplaatst: 13 december 2008 Maar een traan oogje, heeft hij viezigheid bij het oogje? zijn de randjes rood? mja idd even schoonhouden, als het vies is, en anders even da bezoeken Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
pol&kik Geplaatst: 13 december 2008 Delen Geplaatst: 13 december 2008 Zalfje halen en waarschijnlijk gwoon een onsteking.Ik heb ook een keer een konijn gezien dat een loop oogje had in het beginnende stadium van Myxomatose. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Caroline Geplaatst: 14 december 2008 Delen Geplaatst: 14 december 2008 Traanoogjes kunnen ook de eerste uiterlijke tekenen zijn van tandproblemen.Als je konijn dus niet in de tocht zit, geen te lange nageltjes heeft, dan wel even naar de DA om de kiezen te laten nakijken! Konijntjes die bv echte haken op hun kiezen hebben en daardoor wondjes in hun mond hebben wat een abces vormt, daar zie je dat er pus uit het oog komt. Die konijntjes hebben geen oogproblemen, maar tandproblemen en de eerste tekenen uiten zich in een traanoogje. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Karina Geplaatst: 14 december 2008 Delen Geplaatst: 14 december 2008 Nijn heeft al 2 maanden een traanoogje. Dit komt door een infectie in haar traanzakje. Even door laten spoelen en een ab-kuurtje. Dat zou moeten helpen. (als je konijn niet allergisch is voor bepaalde ab-s zoals de mijne) Kamillethee helpt ook goed. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
sassiejj Geplaatst: 29 juli 2009 Delen Geplaatst: 29 juli 2009 zoiets heb ik ook. ik pas op het dwergkonijn van de buren en die heeft traanoogjes en ook komt er snot uit zijn neus. ik ben nieuw op de site, dus kan iemand mij helpen? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dollie Geplaatst: 29 juli 2009 Delen Geplaatst: 29 juli 2009 Oud topic.. Maar ik zou even naar de dierenarts gaan. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten