Ga naar inhoud

Onregelmatige keutels


busylizzzy

Aanbevolen berichten

Ja ik zie dat hier soms ook wel eens! Dan liggen er heel kleine keuteltjes naast grote keutels. Dan ben ik altijd wat bang dat er een verstopping of iets dergelijks aan gaat komen, maar dan poepen ze ineens weer normale keutels. Zal misschien wel te maken hebben met de activiteit van de darm, die is misschien iets minder als ze rustig zijn en slapen? Ik zeg maar wat hoor...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet als er een constant dieet wordt aangehouden...meteen ook de reden waarom ik weer panacur heb besteld... de tweeling varieert ook teveel van keutels naar mijn goesting... ik speel ook liever op zeker.

Mijn konijnen hebben een constant dieet, zijn ontwormt en heben nog steeds onregelmatige keutels. Ze eten goed, zijn levendig en niet te dun.

Het hoeft dus niet zo te zijn. Toch zou ik als je nog niet ontwormt hebt dit jaar liever het zekere voor het onzekere nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar Caroline, is het dan niet zo dat je dan eigenlijk medicatie toedient zonder dat je eigenlijk zeker bent of het wel nodig is? Dat is toch niet goed? Ik dien liever geen medicatie toe, alleen als het echt nodig is, en als ze wormen zouden hebben zou je toch ook zien dat ze magerder worden en veel meer eten? Het is maar zelden dat ik die variatie in de keuteltjes zie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rian... lees bv eens over maagwormen...die zie je NIET enkel bij een eventuele autopsie...

Het is geen slecht idee om je konijnen 1 keer per jaar te ontwormen (Het is bijna een jaar geleden nu). Het gaat idd om medicatie,maar een soort die niet door het lichaam wordt opgenomen. Panacur doodt de wormen in het lichaam, maar wordt niet door het bloed opgenomen. Het is dus héél onschuldig en als er verdacht op wormen bestaat, een absolute aanrader. Bij is dat verdacht trouwens reeël omdat ze al eens wormen gehad hebben.

Ze kunnen het krijgen van groenvoer (neen, zelfs grondig wassen helpt niet)

@Michelle, ik weet dat het niet hoeft zo te zijn met onregelmatige keutels, maar ik vind de laatste maand af en toe een wat plattere keutel en dat baart me zorgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga het ook maar proberen denk ik! Hopelijk doet dit iets voor de keutels van vino! Dus ik kan dat bij de da halen! :)

En dus niet iets voor kittens maar voor schapen? En dan via een pipet in de mond? Dat krijg ik namelijk nooit voor elkaar! Vino schrikt als ik weer met iets aan kom dragen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een tijdje terug een konijn van iemand overgenomen die hem niet meer wou. Ik weet verder niet veel over het konijn. Nu valt het me wel op dat ie geen ronde keutels doet. De keutels zijn meestal beetje ovalig en verschillen ook van grootte. Hij krijgt hetzelfde voer als mijn twee andere konijnen en die leggen wel ronde keutels.

Misschien toch een keer langs de DA? Wat denken jullie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan ook gewoon zijn dat hij in de verharing is en daarom tijdelijk andere keutels heeft door de hoeveelheid haar dat hij binnenkrijgt. Doe eens zo'n ovale keutel open en kijk of er veel haar in zit. Is dat het geval, hou hem goed in de gaten dat hij blijft eten, als de keutels zo vervormen omwille van haar is er altijd een risico op verstopping.

Even ontwormen kan trouwens nooit kwaad als je twijfeld en zou je eigenlijk 1 keer per jaar moeten doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had een middel dat je op de huid van je konijn moest aanbrengen, waar het er niet af gelikt kon worden, ging prima!

deze werkt voor honden en katten maar niet goed geneg voor konijnen.

Panacur moet 5 dagen gegeven worden 0.5 tot 0.8 ml per kilo gewicht konijn......Zo nodig met 10 dagen herhalen.

Wormen als konijnen ze hebben zijn erg hard nekkig......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .